[Notebook] XP installeren? Gaat niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb dus sinds kort de beschikking over een Toshiba Tecra 8000 Notebook, met 192 mb geheugen en een PII 366 Mhz processor. Heb gelezen dat veel mensen met dit notebookje XP draaien. Ik heb een Wireless Lan kaartje van 3Com en onder Windows 2000 kon ik dees NIET installeren, hij vond de Drivers niet op de orginele CD :"(

Ik d8, ga ik XP installen. Hele schijf leeggegooid, XP cd opstarten. Gaat ie bij 't laden van de Windows Executable (1e item) al gelijk de mist in. Hij zegt dat :/i386/blabla niet geinstalleerd kan worden, foutmelding no. 7 :?

Hoe krijg ik XP geinstalled op dit bakkie? Krijg t niet voor elkaar, en t lastige is dat de CD-Rom en FDD hot swapable zijn, dus moet afwisselen en tegelijk gebruiken is geen optie, helaas :(

..::System Specs::..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Heb je het algeprobeerd om een nieuwe bios er op tezetten?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Ibidem
Nou, heb dus die 9.30 bios file gedownloaded, en de installatie file zegt dat je de gehele .zip package moet unzippen op een floppy, dus de .bin file een .com file een .exe file en die readme. Dat gedaan. Flop in de Notebook gestopt, bij t opstarten op F12 gedrukt en dan gebeurt er helemaal nix :? Telkens staat er, stop een geldige systeemdisk in je 1.44 drive. Dus krijg t nie voor elkaar en in de bios zelf staat alles er goed in. Opstart modus e.d.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

maak eerst eens een bootdisk, en zet dan alle bestanden er eens op. Dan kan ie wel er van opstarten.
Een bootdisk kan je maken door bij het formateren in windows het vinkje bij "systeembestanden overzetten" aan te vinken.
En die error. Geeft hij nog meer informatie, of zegt hij alleen maar "Error 7" ofzo?
Ik dacht uit mijn hoofd dat 7 iets te maken had met een verkeerde versie van XP. Daarmee bedoel ik dat het bijv. een upgrade versie is, die je op een lege partitie probeert te installeren, of een OEM versie die je op een niet lege partitie probeert te installeren. Kijk anders eens in je handleiding wat die over "Error 7" zegt. Kon er zo 1-2-3 niet iets over vinden op internet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

sys a:
Je moet die handel wel op een bootable flop rossen :)

Ey!! Macarena \o/

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lees dit eens. ik denk dat dit je probleem op moet lossen :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;812580

P.S. Dit was 3 minuten zoekwerk op de site van Microsoft.

[ Voor 20% gewijzigd door E-Vix op 06-04-2003 17:49 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Ibidem
@ E-Vix hij zegt alleen error 7, en heb een C partitie van 5 GB groot en FAT32 aangemaakt met een Win98 bootdisk, en dit is een XP cd die ik op al mijn desktop systemen gebruik en dat werkt allemaal.

@ RaZ wat bedoel je met "sys a:" en welke handel? en bootable flop :? :P

• Ibidem
E-Vix schreef op 06 April 2003 @ 17:48:
Lees dit eens. ik denk dat dit je probleem op moet lossen :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;812580

P.S. Dit was 3 minuten zoekwerk op de site van Microsoft.
hmmz, ik ga ff die systeembestanden bootup proberen, en wat die M$ site betreft :? Wordt er nixz wijzer uit, van wat ik doen moet:?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Start op met een bootable floppy met CD-ROM ondersteuning. Vervolgens draai je setup vanaf /i386/setup.exe en niet gewoon vanaf de main directory van de cd.

• Ibidem
ProPHeT_Ewok schreef op 06 April 2003 @ 17:57:
Start op met een bootable floppy met CD-ROM ondersteuning. Vervolgens draai je setup vanaf /i386/setup.exe en niet gewoon vanaf de main directory van de cd.
ik kan toch NIET :? zomaar booten als ik een hot swappable CD-Rom speler en een FDD heb :P Want het is of de een of de ander, bios detectie he?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het staat op die site van Microsoft helemaal voorgekouwd. Dus wat het probleem is, en wat de oplossing is. Lees stap 3 nog eens een keer grondig door zou ik zo zeggen. Zo moeilijk is het niet wat er staat.
RESOLUTION

To resolve this issue:

1. Perform the troubleshooting steps that are described in the following Microsoft Knowledge Base article:
310064 HOW TO: Troubleshoot Windows XP Problems During Installation When You Upgrade from Windows 98 or Windows Me

Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, do not complete the remaining steps. If the issue is not resolved, go to the next step.

2. Perform a clean installation of Windows XP:
a. Insert the Windows XP CD-ROM into your CD-ROM or DVD-ROM drive.
b. If Windows automatically detects the CD-ROM, click Install Windows to start the Windows XP Setup Wizard. If Windows does not automatically detect the CD-ROM, click Start, click Run, type CD-ROM drive letter:\setup.exe, and then click OK.
c. Press ENTER.
d. Click New Installation, and then click Next.
e. Follow the instructions on your screen.

3. When you receive the "Press F6 to load SCSI/Raid Drivers" prompt, press F7 to bypass Advanced Configuration and PowerInterface (ACPI) detection.

4. Finish the installation of Windows XP.

• Ibidem
1. Perform the troubleshooting steps that are described in the following Microsoft Knowledge Base article:
310064 HOW TO: Troubleshoot Windows XP Problems During Installation When You Upgrade from Windows 98 or Windows Me

dat gedeelte snap ik dus niet, daar moet ik eerst wat oplossen voordat alles het doet, maar wat moet ik doen :?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Tekn0z schreef op 06 April 2003 @ 18:13:

dat gedeelte snap ik dus niet, daar moet ik eerst wat oplossen voordat alles het doet, maar wat moet ik doen :?
Daar staat dus letterlijk :
310064 HOE: problemen oplossen voor Windows XP tijdens het installeren wanneer je upgrade van Windows 98 of Windows ME
gezien je niet upgrade maar een verse installatie doet, kan je dat dus overslaan.

• Ibidem
ja, maar als ik dus dat oversla, en dus auto opstart en alles doe zoals beschreven, dus zodra dat F6 gebeuren in beeld staat en dus op F7 druk, dan heb ik nog steeds die foutmelding 7 :(

en punt d gaat niet op, want MS gaat volgens mij uit van een Windows situatie ipv de DOS waarin ik mijzelf in bevind :(

Verwijderd

edit: andre_at_home was dit..... Klaasvaak was nog niet uitgelogd....
maak anders een zo'n klein mogelijke partitie aan en zet daar win98 op en installeer vandaar uit XP op de grotere partitie. Geen direkte oplossing van jouw probleem maar wel een elegante omzeiling.....
Vervolgens heb je een dual boot.
Je zou zelfs nog Win98 uit de boot ini kunnen halen en de win98 partitie zo schoon mogelijk kunnen maken (wel de XP opstart bestanden laten staan....). nu kun je die partitie ook ergens anders nog voor gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 18:37 ]

Verwijderd

waarvan akte.....
Pagina: 1