Toon posts:

[el] Sterkste AA-penlite batterijen

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al wat rond gezocht maar tot op heden niets gevonden. Ik zoek de sterkste AA-penlite batterijen die er bestaan. Bij de Conrad vondt ik ze van 2000 mah. Zijn ze er ook van 3000 mah? Ik zoek ze namelijk voor in mijn digitale camera.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je bedoelt oplaadbare? Ja ik denk ook de GP batterijen bij o.a. Conrad. 2000mAh

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

--> GT

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Zijn batterijen ook al gadgets tegenwoordig? :+

ontopic:

2000mAH is dacht ik de zwaarste tot nu toe.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Ik zal eens bij mn zusje kijken, maar volgens mij heeft die 2100mAH maar dat zijn geen GP's

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Yohan schreef op 06 april 2003 @ 17:40:
[...]

Zijn batterijen ook al gadgets tegenwoordig? :+

ontopic:

2000mAH is dacht ik de zwaarste tot nu toe.
2100mAH is volgens mij het zwaarste :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Prutz0r schreef op 06 april 2003 @ 17:30:
Je bedoelt oplaadbare? Ja ik denk ook de GP batterijen bij o.a. Conrad. 2000mAh
Die GP-batterijen van 2000 zijn GEEN 2000mAh, maar 'slechts' 1920mAh (zie oa. hier).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

2200 is volgens mij het zwaarste. Zijn er nog maar enkele van uit.

Ikzelf heb op aanraden van imaging resource twee setjes PowerEx 2000 besteld samen met de PowerEx MH-C204F lader waarbij standaard 8 Nexcell 2000 batterijen zaten.

Krijg ze in de loop van volgende week binnen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier staat meer info over batterijen van PowerEx. Opvallend: GP roept dat de batterijen 1000 keer herladen kunnen worden, terwijl PowerEx het over 500 tot 1000 keer heeft.

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 06-04-2003 18:26 . Reden: rare zin ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Er was laatst een test bij stevesdigicams, en daar kwamen de Sanyo's als beste uit de test.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Oplaadbaar of niet oplaadbaar? Voor niet oplaadbaar toch maar Lithium, erg licht en met 2900 mAh toch krachtiger dan welke oplaadbare batterij dan ook...

Ook maar dat ik dat weet!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb zojuist op www.electronicaonline.nl 6 Sanyo 2100 mAh batterijen besteld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

pven schreef op 06 April 2003 @ 18:10:
Hier staat meer info over batterijen van PowerEx. Opvallend: GP roept dat de batterijen 1000 keer herladen kunnen worden, terwijl PowerEx het over 500 tot 1000 keer heeft.
Op de website van GP staat wel degelijk dat je ze 500 keer kan herladen zonder dat ze onder een bepaald percentage gaan van wat ze in het begin konden leveren

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

ik werk zelf in een elektronica winkel; en op vlak van batterijen/accu's heb ik maar een paar aanraders eigenlijk.
alkalines (niet oplaadbaar) > sony's of panasonic (de powermax3) ; de rest loopt achter; en vooral niet in die duracell reclame trappe; duracell loopt ongeveer 1.5 jaar achter; en maakt alleen nog winst door de bekende naam.

recheargeables > gp heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding; en energizers zijn ook heel goed.

wel effe oplette met die hoge batterijcapaciteiten; koop dan gelijk een degelijk lader erbij; want die huis tuin en keukenladerstjes uit de supermarkt/bouwmarkt zijn crap; die krijgen die zware accus nooit vol.

als je nog geen lader hebt; kijk dan voor een startpakket van gp ; daar zit een aangepaste lader in voor de accus die erbij zitten.

Verwijderd

Op de computerbeurzen in de rai heb ik 2200 ma gezien
kijk daar maar eens 8)7

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Erg lame inderdaad die Duracell reclame. Ze schreeuwen daar van de daken dat hun batterijen een stuk langer meegaan dan andere zinkbatterijen. Ja, kunst! Dat geldt voor iedere Alkaline batterij.

Voordat iedereen naar de winkel rent om ze te kopen, hierbij over de nieuwe hoog-capaciteits batterijen nog even het volgende: wanneer je dus 2000 of 2200 mAH batterijen koopt, moet je er inderdaad een goede lader bijkopen, zoals FlashBlue al terecht opmerkte.

Belangrijk hierbij is dat je een lader van het smart-type koopt. Zo'n lader heeft "intelligente" microprocessortechniek aan board die zelf constant de batterijstatus in de gaten houdt en ook kijkt wanneer de battrij echt volgeladen is door naar een bepaalde piekspanning te kijken die optreedt wanneer de accu vol is. De lader gaat dan over op druppellading- of tricklecharge modus.

Ook koop je het beste een lader met vier onafhankelijke laadschachten, dus die de conditie van iedere batterij apart bekijkt en het laadprogramma daarop aanpast. Koop in iedergeval nooit een timergestuurde lader aangezien die het laadproces doorgaans te vroeg afbreken waardoor je niet profiteert van de hoge capaciteit van de batterij en waardoor deze ook kapot gaat.

Zelfs (meestal de wat oudere) smartladers kunnen een zogenaamde "safetytimer" hebben die het laadproces te vroeg afbreekt omdat de piekspanning bij de nieuwe typen batterijen pas laat komt door de extreem hoge capaciteit. Dit soort smartladers zijn gemaakt voor lagere capaciteitsbatterijen van 1100 en 1300 mAH e.d. en denken bij gebruik van batterijen met een capaciteit van 2000 mAH en hoger dat ze kapot zijn en stoppen het laadproces te vroeg. Zorg dus dat je een smartlader koopt die ook daadwerkelijk geschikt is voor 2000 - 2200 mAH accu's. Meestal staat dat in de handleiding van de betreffende lader.

Verwijderd

GP dus... duidelijk.. kopen @ conrad lijkt me

En wat was ook alweer die bijnaam van GP? :)

bedenk wel dat een snellader voor deze baterijen wel 60 euro kan kosten

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 03:21 ]

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 03:21:

Een snellader voor AA en AAA batterijen hoeft helemaal geen 60 euro te kosten. Kijk maar op de site van conrad: Snellader UFC-1 . Heb hem zelf nu een week en ik ben er zeer tevreden over.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Als er maar aangegeven wordt of hij geschikt is voor batterijen met deze hoge capaciteit. Je wilt namelijk niet dat de safety-timer te vroeg inkickt bij je dure 2000 mAH batterijen...

Ik heb de Conrad chargemanager 2010 voor thuisgebruik (is wel erg duur) en die laadt alles tot zo'n 7000 mAH... En voor op reis heb ik pas deze Ansmann gekocht en dat is een smart-lader met vier onafhankelijke laadschachten die elke batterij dus individueel behandelt. Er worden vier 2000 mAH batterijen bijgeleverd en dat is voor 69,95 geen verkeerde prijs!

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 07-04-2003 04:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 03:21:

Dat valt wel mee.
Heb de GP Powerbank Smart gekocht voor 52 euro bij Heuts automaterialen inclusief 4 1800mAh batterijen.
Ondertussen krijg je er 4 2000mAh batterijen bij zie ik op de website.

Verwijderd

Welke mij persoonlijk echt goed bevallen zijn de Sanyo's (2100 Mah). Ik heb ze gewoon bij de Mediamarkt vandaan.
Ze kosten alleen wel wat centen, want ik geloof dat ik voor 4 stuks 22 euro ofzo kwijt was.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 13:00:
[...]

Dat valt wel mee.
Heb de GP Powerbank Smart gekocht voor 52 euro bij Heuts automaterialen inclusief 4 1800mAh batterijen.
Ondertussen krijg je er 4 2000mAh batterijen bij zie ik op de website.
Ik heb gister de GP Powerbank Smart besteld, en daar zitten (volgens de website van CompTech World) 2000 mAh (eigenlijk 1920 mAh) batterijen bij. Ik hoop het voor het eind van de week binnen te hebben. Ik ben erg nieuwsgierig naar de prestaties.
Pagina: 1