HDD wordt niet meer gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Nou het zit me niet mee met de harde schijven de laatste tijd :/ Nu weer dit;

Ik verstuur een bestandje naar iemand en op dat moment hangt het progje (MSN |:(). Nou ok lullig, proberen uit te zetten maar dat lukte niet. Uiteindelijk de resetknop moeten toucheren want niets reageerde nog. Bij het opstarten merkte ik dat de boel enorm traag liep. Eenmaal in windows aangekomen kreeg ik een nView.dll error (video driver), mijn usb muisje deed het niet meer, na opnieuw inprikken weer wel. Maar bovenal, mijn G schijf heette ineens local disk, ipv de naam die ik hem ooit gegeven had. Openen resulteerde in de opmerking dat de schijf niet geformatteerd was en of ik dat misschien alsnog wilde doen? NEEEEE!!! Wat is er aan de hand? Als ik de schijf eruit trek loopt de computer weer vlekkeloos zonder enige error of wat dan ook. Maar op die schijf staat zo ongelofelijk veel data (ong 100gig) en die wil ik echt niet kwijt! Moet ik hem echt formatteren of is er een kans dat ik hem zonder verlies weer terug kan krijgen?

specs;
Chaintech 7VJL Apogee mobo (nieuw sinds 1 week)
AMD XP2400+ (nieuw sinds 1 week)
1024MB DDR 2700 (nieuw sinds 1 week)
WD1200 120gig 5700rpm (slave)
Maxtor 40gig 5700rpm (master)
Windows XP Pro EN (op maxtor schijf)

Connaisseur des femmes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al in de OM FAQ gekeken :?

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ja, en het enige relevante dat ik tegenkom is hoe ik verloren data kan terughalen, maar zover wil ik het eigenlijk niet laten komen. En volgens mij is het geen fysiek probleem dus de vriezer truukjes enzo hebben geen nut :/

Connaisseur des femmes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, en het enige relevante dat ik tegenkom is hoe ik verloren data kan terughalen, maar zover wil ik het eigenlijk niet laten komen.
Sja, dan kunnen we hier weinig meer voor je doen.

Wat wil je nou precies? Data redden of toch formatteren? In de OM FAQ staan een aantal progseltjes genoemd waarmee je verloren gaande data kunt redden.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Maar kan je die data nog redden als je al geformatteerd hebt?

Connaisseur des femmes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gulli schreef op 06 April 2003 @ 18:51:
Maar kan je die data nog redden als je al geformatteerd hebt?
Kan wel, maar wordt over het algemeen wat moeilijker (omdat hij toch weer iets over de bestaande data heen schrijft). Ook een beetje afhankelijk van een standaard format of quickformat.

• Crash
  • Laatst online: 10:49
heb je de mogelijkheid om die schijf op een andere computer te proberen?
je weet maar nooit...
verder zeker NTFS?

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
NTFS ja :/

ik heb m uiteindelijk maar met pijn in mn hart geformatteerd want hij trok heel mn computer mee dus dat moest gewoon ophouden. Daarna alle data van mn andere schijf erop gezet zodat ik die ook kan formatteren, kapt ie er wéér mee! Nou ben ik dus echt _alles_ kwijt! Ik heb helemaal niets meer :'( :'( ik kan wel janken!!

Connaisseur des femmes

Pagina: 1