Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM&WC] RedXraD's All in one mod

Pagina: 1
Acties:

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Ik heb dus mijn cheap - ass merk-X case gemod. ik heb het ding gekocht bij de Alternate, hier plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tqxh15.jpg

Wat hebbik er mee gedaan? ik heb een aquarius II van thermaltake ingebouwd, 6 blowholes erin gemaakt (waarvoor 1 voor de Aquarius II radiator) en daar smart case fan 2 op gezet, een ccfl erin gezet, andere waterwetter(uv reactive) erin gedaan, 3 windows erin gemaakt, rheobus erin gezet, rounded uv reactive ide cables erin gezet, en natuurlijk netjes mijn kabels weggewerkt :P .

Dit is hem van voren:
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20008.jpg

Dit zie je als je door het voorste windowtje kijkt, dit window hebbik gemaakt van een cd doosje en gewoon op de plaats gezet waar eerst plaats voor floppy drives was, mijn HDD hebbik ingebouwd in mijn rheobus met 2 fans eronder die er vol tegenaan blazen (en mijn HDD een temperatuur van 12°C geven :*) )
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20009.jpg

Dit is hem van de zijkant, de onderste fan is de fan van mijn radiator, de onderste 2 zijn intake, en de bovenste is outtake
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20010.jpg

Dit is het window aan de bovenkant, het is nog niet echt netjes afgewerkt, in tegenstelling tot de rest, maar binnenkort komt er een heel nieuwe mobo, cpu rammen en de rest van de troep in, dus dan sla ik hem dan wel recht
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20011.jpg

Dit is de case dus aan de andere zijkant, de onderste 2 fans zijn weer intake, de bovenste outtake
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20012.jpg

En dit is het totaal beeld
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20013.jpg

en mijn case als het donker is
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20014.jpg

De pics zijn niet van echt goeie kwaliteit, komt omdat ik alleen webcam heb, het licht is normaal wel iets feller, ook gloeien de rooie slangen veel harder.

Al met al een aardige casemod vond ik zelf, ik ben er best tevreden mee.
ik ga hem NIET spuiten, ik vind dit wit wel tof, wel zit ik er aan te denken nog een airbrush erop te maken, maar dat ga ik eerst uitproberen op een andere case :P .

en, dit hoort hier eigenlijk niet, maar ik vind het onzin om nog een extra topic te openen, mijn temperaturen zijn gemiddeld:

Proc : 23 °C
NB : 23°C
HDD: 13°C
Case zelf: 18°C

Ik heb een celeron 1100 mhz (die zich niet over wil laten klokken :( ) met 512 ram, maar zoals al gezegd komt daar binnenkort verandering in :P

En dank aan Burning_Acid voor zijn hulp met windows en WC.

Edit:
kon het dan toch niet laten, hier een pic van mijn HDD, niet eens op minimum :P
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/temphd.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 06-04-2003 19:38 ]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej gave mod kerel, ik had al die fans nog niet IRL gezien maar dat ziet er puik uit :*)
Denk dat je een van de eerste ben met een frontwindow in zn 3,5" drives :D
suc6 en keep on modding!

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Leuke mod, maar niet helemaal mijn smaak, sorry.
Ben zelf wel een voorstander van raam-rubber, vind ik iets mooier, jammer alleen dat we je licht niet goed kunnen zien.

En over je temps, ik geloof niet echt dat je HD 13 graden is, hoe warm is het dan op je kamer? 12? :o

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Henk
Thunderman_303 schreef op 06 april 2003 @ 17:20:
Leuke mod, maar niet helemaal mijn smaak, sorry.
Ben zelf wel een voorstander van raam-rubber, vind ik iets mooier, jammer alleen dat we je licht niet goed kunnen zien.

En over je temps, ik geloof niet echt dat je HD 13 graden is, hoe warm is het dan op je kamer? 12? :o
Op het moment 19, ik weet het, het klinkt vaag, een vriend van me die in coolingsindustrie zooi zit heeft me verteld dat lucht in beweging op zon korte afstand je schijf dus best hard kan koelen(en er zit nog geen cm tussen de 2 fans en me hdd, dus dat kan best) en dat je daarmee dus ook onder kamertemp kan komen, boeit mij allemaal niet zo heel erg, als die schijf maar 12 graden blijft :*)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CPU en NB even warm, en je HDD heb je met een peltier gekoeld aangezien deze onder de omgevingstemperatuur zit?

Kzou die waardes nog eens nakijken als ik jou was ;)

Verwijderd

Mening: Leuke mod, vind de kleur alleen niet zo mooi staan, zou hem zeker eens spuiten, verder leuk idee met het voorkant window.

Vraag: Maken die Termaltake Fan's veel of weinig geluid?

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Ik werk zelf ook in de koeling (klimaatbeheersing), maar naar mijn idee, is het onmogelijk, anders hebben mensen met een peltier dat ding voor niets, laat er gewoon een fan op blazen, en klaar ben je, dat kan dan ook met je cpu, laat maar draaien, en wordt toch wel koel :? 8)7

Beetje onzin lijkt mij (nofi) ;)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Henk
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:27:
Mening: Leuke mod, vind de kleur alleen niet zo mooi staan, zou hem zeker eens spuiten, verder leuk idee met het voorkant window.

Vraag: Maken die Termaltake Fan's veel of weinig geluid?
Als ik ze alle 6 vol open draai --> takkeherrie, maar dankzij die rheobus kunnen ze ook netjes op 2000 toeren, en dan valt de herrie mee, ik slaap er iig gewoon doorheen :+

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
RedXraD schreef op 06 April 2003 @ 17:23:
[...]

Op het moment 19, ik weet het, het klinkt vaag, een vriend van me die in coolingsindustrie zooi zit heeft me verteld dat lucht in beweging op zon korte afstand je schijf dus best hard kan koelen(en er zit nog geen cm tussen de 2 fans en me hdd, dus dat kan best) en dat je daarmee dus ook onder kamertemp kan komen, boeit mij allemaal niet zo heel erg, als die schijf maar 12 graden blijft :*)
Met lucht koeling kan je dus nooit dingen kouder maken dan de temperatuur van de lucht. Dus als het in je kamer 19C is zal die HD nooit koeler worden dan 19. Gezien de warmte productie van die dingen zullen je hd's met luchtkoeling niet koeler dan 25C ofzo krijgen.

• Henk
LeonM schreef op 06 april 2003 @ 17:43:
[...]

Met lucht koeling kan je dus nooit dingen kouder maken dan de temperatuur van de lucht. Dus als het in je kamer 19C is zal die HD nooit koeler worden dan 19. Gezien de warmte productie van die dingen zullen je hd's met luchtkoeling niet koeler dan 25C ofzo krijgen.
Dan zullen me sensors wel vrot zijn of zow, iig geven ze dit braaf aan, schommelen af en toe naar de 13 en dan gaan ze weer terug naar de 12. kwil er verder ook nix mee, HD overclocken doe ik nie aan :P maar kvonnut wel grappig

Verwijderd

Een heel mooie mod RedXraD, zoals al eerder vermeld in het topic, de front window is erg leuk. Ik denk dat er snel meer mensen komen die dit ook gaan maken als ze geen flop of zip gebruiken.

P.S. maken die fans geen herrie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 18:02 ]

• Henk
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 17:59:
Een heel mooie mod RedXraD, zoals al eerder vermeld in het topic, de front window is erg leuk. Ik denk dat er snel meer mensen komen die dit ook gaan maken als ze geen flop of zip gebruiken.

P.S. maken die fans geen herrie?
Kheb de gemeente al gebeld, want 1 smart case fan 2 maakt iets van 45 DB of zow, op volle toeren, en per extra geluidsbron komt er 3 DB bij, dus 45 + 15 = 60 DB(natuurkunde :P ) betekent dus dat ik een mini straaljager in me kamer heb staan als ik alles open draai, vandaar ook die rheobus, want op 2000 toeren zijn ze niet lawaaiig, hebbik gewoon alle rust, en ik slaap er dwars doorheen, voor zover ik slaap })

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bewegende lucht kan wel degelijk een temperatuur hebben die lager is dan de kamertemp. Maar de harddisk kan nooit kouder zijn dan kamertemp. Het kan dus zijn dat de sensor de temp van de lucht meet.

btw: hoe dat allemaal precies werkt is een lang blaatverhaal dat ik zelf maar half snap :P

Launching containers into space

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Whieee schreef op 06 April 2003 @ 18:16:
bewegende lucht kan wel degelijk een temperatuur hebben die lager is dan de kamertemp. Maar de harddisk kan nooit kouder zijn dan kamertemp. Het kan dus zijn dat de sensor de temp van de lucht meet.

btw: hoe dat allemaal precies werkt is een lang blaatverhaal dat ik zelf maar half snap :P
Dat kan dus nooit.

De enige manier waarop je eventueel een object kouder zou kunnen krijgen dan de omgeving, dmv wat bewegende lucht, is door er bijvoorbeeld alcohol op te gieten --> Deze verdampt zeer snel en trekt op deze manier energie weg --> Object wordt kouder.

-

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13

sealy

bastards...

ziet er zeker niet verkeerd uit!

Maar ik zou hem toch een keer zwart spuiten ofzow, blauw-wit-silver-oranje-geel combineert niet zo goed naar mijn idee. Raamrubbertje voor de afwerking, en klaar is case.

Btw, die rheobus heb 'k ook, ben er erg tevreden over, alleen geven de sensoren soms niet de goede temperatuur aan. Een keer resette, en hij deed het weer goed. (een AMD 2100+ @ 2000 mhz op 23 graden op luchtkoeling kon echt niet naar mijn idee)

edit:
Over die bewegende lucht temperatuur, blaas maar eens een keer tegen je vinger aan, wedden dat het kouder aanvoelt dan de ongevingstemperatuur?
Kan dus goed dat de sensor niet de HD temps meet.

[ Voor 20% gewijzigd door sealy op 06-04-2003 18:25 ]

nothing special

• Henk
+
sealy schreef op 06 April 2003 @ 18:24:
ziet er zeker niet verkeerd uit!

Maar ik zou hem toch een keer zwart spuiten ofzow, blauw-wit-silver-oranje-geel combineert niet zo goed naar mijn idee. Raamrubbertje voor de afwerking, en klaar is case.

Btw, die rheobus heb 'k ook, ben er erg tevreden over, alleen geven de sensoren soms niet de goede temperatuur aan. Een keer resette, en hij deed het weer goed. (een AMD 2100+ @ 2000 mhz op 23 graden op luchtkoeling kon echt niet naar mijn idee)
Dat probleem had ik ook met mijn oude voeding (300 watt), als ik dan mijn ccfl aandeed gaf hij hele rare waarden voor de temperatuur en toeren aan(khad toen mijn 2500 standaard radiator fan er nog op zitten, en die ging 7000 toeren draaien volgens me rheobus, leek me sterk...) zette ik me ccfl uit, deed ie het weer goed. dus ik denk dat ie te weinig ampere/volt krijgt? iig werkt hij nu perfect met mijn 550 watt :Y)

Edit
En ik denk idd dat het gewoon de sensor van de HDD is die koud is, en niet door en door koud, maakt me ook niet echt uit :P

Edit 2
kheb maar ff pic gemaakt van hoe het zit met die fans
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Afbeelding%20017.jpg
je ziet dus 2 fans(1 smart case fan 2 like en een uv reactive) die omhoog blazen, daarboven, in mijn rheobus zit mijn HDD, de fans blazen dus echt keihard tegen die HDD aan... verklaart miss. het 1 en ander.

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 06-04-2003 18:47 ]

Verwijderd

Pics zijn dood, upload ze anders ff bij www.theforumisdown.com

Verwijderd

Bij mij werken ze gewoon!

• Henk
pics zijn gewoon werkend hoor, en mijn host is wel iets sneller als theforumisdown :P

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:04
Leuke mod :) alleen nog kleurtje idd

offtopic:
Wat voor rheobus is dat?? zoiets zoek ik ook.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door T-Blizzard op 06-04-2003 19:04 ]

Verwijderd

Vet mooi casemod! :) _/-\o_

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Zwart maken die kast heel snel.

Voor de rest zien die fans met fanguards ervoor ook wel leuk uit.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ziet er netjes uit, met name het front windowtje vind ik origineel! :) Alleen lijken 6 Tt smart casefans mij een beetje duur :p Ze hebben trouwens wel mooie fingergaurdjes, vandaar dat ik ook een volcano 9 heb gekozen als cpu cooler ;)

• Henk
T-Blizzard schreef op 06 April 2003 @ 19:03:
Leuke mod :) alleen nog kleurtje idd

offtopic:
Wat voor rheobus is dat?? zoiets zoek ik ook.... :)
tis een enermax tectroid A5, te koop bij eynstein.nl voor 37,50 euro
JaY- schreef op 06 April 2003 @ 19:16:
Ziet er netjes uit, met name het front windowtje vind ik origineel! :) Alleen lijken 6 Tt smart casefans mij een beetje duur :p Ze hebben trouwens wel mooie fingergaurdjes, vandaar dat ik ook een volcano 9 heb gekozen als cpu cooler ;)
valt mee, ik had ze voor 11 euro per stuk of zow bij perfect-systems.nl, en dit zijn gewoon de beste 80 mm fans die er zijn, en ik wilde airflow... :)

[ Voor 46% gewijzigd door Henk op 06-04-2003 19:21 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

best leuk, al zien de randen van de window er erg gaar uit

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:04
RedXraD schreef op 06 April 2003 @ 19:16:
[...]

tis een enermax tectroid A5, te koop bij eynstein.nl voor 37,50 euro
Much TNX :) die moek dus hebben :P

• Henk
_ferry_ schreef op 06 April 2003 @ 19:19:
best leuk, al zien de randen van de window er erg gaar uit
ze zijn helemaal recht, op die van de bovenkant na, maar zoals al gezegd, die sla ik plat als ik nieuwe HW krijg

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Juicy schreef op 06 april 2003 @ 18:24:
[...]

Dat kan dus nooit.

De enige manier waarop je eventueel een object kouder zou kunnen krijgen dan de omgeving, dmv wat bewegende lucht, is door er bijvoorbeeld alcohol op te gieten --> Deze verdampt zeer snel en trekt op deze manier energie weg --> Object wordt kouder.
je leest niet goed. Ik zeg juist dat de HDD inderdaad NOOIT kouder kan zijn dan de omgeving. Maar de stromende lucht ZELF kan wel kouder zijn.

• Henk
Whieee schreef op 06 April 2003 @ 19:52:
[...]

je leest niet goed. Ik zeg juist dat de HDD inderdaad NOOIT kouder kan zijn dan de omgeving. Maar de stromende lucht ZELF kan wel kouder zijn.
kdenk ook dat mijn sensor die lucht meet, en mijn hdd vergeet of zow :9

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/temphd.jpg

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

waar zit je temp-sensor gemonteerd? Op/in je HDD, op/in de fan, of ergens daartussen? Of is het een softwarematige meting... want die kloppen eigenlijk nooit :P

• Henk
Whieee schreef op 06 April 2003 @ 20:04:
waar zit je temp-sensor gemonteerd? Op/in je HDD, op/in de fan, of ergens daartussen? Of is het een softwarematige meting... want die kloppen eigenlijk nooit :P
het is software meting, en waar die sensor op mijn hd zit... geen id :D kweet wel dat mijn temp sensor 2 op mijn display van mijn rheobus nu 17,5 graden aangeeft(is de temp van mijn radiator) en dat het in mijn kamer 19 a 20 graden is....

het is dus gewoon de meting van de sensor op mijn hdd door speedfan.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 06-04-2003 20:07 ]

Verwijderd

Leuk idee, maar het topwindow zou ik helemaal tot achter doorgetrokken hebben, want dit geeft zon ik wil wel.. gevoel. Het windowtje op die 3,5" vind ik not done, zaag het dan helemaal langs die ronding uit zodat het meer een geheel wordt. Die randen bijwerken van het topwindow is ook zeker geen overbodige luxe. Geef m daarna nog een mooi kleurtje en hij is zeker ok!

• Henk
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 20:08:
Leuk idee, maar het topwindow zou ik helemaal tot achter doorgetrokken hebben, want dit geeft zon ik wil wel.. gevoel. Het windowtje op die 3,5" vind ik not done, zaag het dan helemaal langs die ronding uit zodat het meer een geheel wordt. Die randen bijwerken van het topwindow is ook zeker geen overbodige luxe. Geef m daarna nog een mooi kleurtje en hij is zeker ok!
topwindow wil ik niet verder, want dan zit je tegen mijn goudkleurige voeding aan te gluren, en dah vink doelloos, en ik had ook het idee zon heel window uit me voorkant te zagen, maar dr zit van alles verstopt achter die ronding ;) dus dat gaat ook niet, en kleuren, tjah, ooit, misschien....

*Zoekt sponsors :P

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
RedXraD schreef op 06 April 2003 @ 18:04:
[...]

Kheb de gemeente al gebeld, want 1 smart case fan 2 maakt iets van 45 DB of zow, op volle toeren, en per extra geluidsbron komt er 3 DB bij, dus 45 + 15 = 60 DB(natuurkunde :P ) betekent dus dat ik een mini straaljager in me kamer heb staan als ik alles open draai, vandaar ook die rheobus, want op 2000 toeren zijn ze niet lawaaiig, hebbik gewoon alle rust, en ik slaap er dwars doorheen, voor zover ik slaap })
Volgens mij is het nog altijd zo dat er per verdubbeling van het aantal geluids bronnen 3Db bij komt. Dan is het dus 15 wortel tot de 3e maal 3 (ik kan dat teken niet vinden om me toetsenbord :+ ).

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Hahah idd, wat een logisch denken hier allemaal! Allemaal wakkere mensen, en dat in het weekend >!

• Henk
pcmadman schreef op 06 April 2003 @ 20:36:
[...]

Volgens mij is het nog altijd zo dat er per verdubbeling van het aantal geluids bronnen 3Db bij komt. Dan is het dus 15 wortel tot de 3e maal 3 (ik kan dat teken niet vinden om me toetsenbord :+ ).
hij maakt iig takkeherrie op volle toeren :P

Verwijderd

RedXraD schreef op 06 April 2003 @ 19:56:
[...]

kdenk ook dat mijn sensor die lucht meet, en mijn hdd vergeet of zow :9

[afbeelding]
waar hebben jullie die skins gedownload of is het geen skin? ik heb wel versie 2000-2003.

• Henk
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 21:20:
[...]

waar hebben jullie die skins gedownload of is het geen skin? ik heb wel versie 2000-2003.
Tis een xbox skin voor stylexp :)

Verwijderd

Hijs op de afwerking van je top window na best cool.
dat front windowtje ben ik ook mee bezig, alleen wilk het met plexi doen, en moet eerst w88 op me rijkere dagen :)

• Henk
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 21:30:
Hijs op de afwerking van je top window na best cool.
dat front windowtje ben ik ook mee bezig, alleen wilk het met plexi doen, en moet eerst w88 op me rijkere dagen :)
thnx, ja, topwindow moet echt ff goed geslagen worden, maar dah komt nog wel, en plexi is nie zow duur hoor, dwz... ik had acryl, 3 mm dik, halve vierkante meter voor iets van 10 euro, is te doen :)

(HDD staat nu trouwens op 9°C, waar moet dat heen :+ )
Pagina: 1