Toon posts:

Boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn pc eens helemaal uit elkaar gehaald wegens uit de hand gelopen casemod. Nu heb ik alle onderdelen weer gewoon op hun plek aangesloten.

Maar nu, ik sloot alle kabels aan, en zette het ding aan. En toen: NIKS !

Nou ja, hij controleert wel alle drives: hd, dvd, cdrw. Maar, GEEN BEELD :'(
Monitor krijgt wel een signaal want hij gaat even van stand-by modus af (groen lampje) en dan weer trug (oranje).

Ik heb al geprobeerd op te starten zonder video-kaart, om even te zien of ie zou gaan piepen, maar hij piepte niet, dus probleem moet erges op moederbord zitten denk ik...

Heeft iemand dit eerder meegemaakt, of kan me hiermee helpen ???

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Zitten er geen krassen op ofzo rare dingen. ik denk dat je hem helemaal moet onderzoeken.

Verwijderd

ik had ook zo'n soord probleem, bleek bij mij gewoon CPU te zijn die op 133MHz FSB stond terwijl het 100 moes zijn... ff bios clear gedaan en hij deed het weer

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Of je hebt toevallig een IDE-kabeltje verkeerd om zitten...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001

Duinkonijn

Huh?

begin eens "kaal"

dus alleen ram / cpu / mammaplank / videokaart

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
is het bord er uitgeweest?
zo ja maakt ie mischien sluiting aan de onderkant, er zitten van die spacers in

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb eigenlijk alles eruit gehaald, behalve moederbord.

Maar het kan niet de processor zijn ?

Ik heb trouwens al een bios-reset gedaan, en hielp ook niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
Njah, nog steeds niks. Maar hij piept ook niet als ik opstart zonder video-kaart en/of geheugen. Dus hij controleert ook echt niks.

Fans draaien wel enzo, dus stroom heeft ie wel

:'(

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:21:
Njah, nog steeds niks. Maar hij piept ook niet als ik opstart zonder video-kaart en/of geheugen. Dus hij controleert ook echt niks.

Fans draaien wel enzo, dus stroom heeft ie wel

:'(
wat is nou je test opstelling...

je moet alle nutteloze zooi voor dit moment verwijderen....

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, CPU, moederbord, Geheugen, Videokaart eerst geprobeerd.
Deed net zoveel als met alles: NIKS !!!

Toen video-kaart eruit, opgestart, niks ! (ook geen piep ofzo)
Toen video-kaart er weer in, geheugen eruit, niks ! (en ook weer geen piep)
Toen alles er weer in, en ook dit keer niks !

Dus ja, wie nog suggesties heeft ?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
IDE-kabels checken...

Ik lees nergens dat je dat al geprobeerd hebt...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
njah dat heb ik bij deze dus gedaan, maar denk niet dat het probleem daar kan liggen aangezien het ding niet eens aan checken van drives etc. toekomt.

Het is gewoon knipperend lampjes van dvd + brander en draaiende koeler, THAT'S IT !!! ding is dus gewoon zo dood als een pier :'(

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
jah maar check eens of je IDE-Kabels niet verkeerd om zitten anders doet ie het ook niet he ;)

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Verwijderd

Topicstarter
Njah, kan me IDE's niet verkeerd om plaatsen...

Zitten van die sleufjes in de contacten op mobo, dus kan ik maar op 1 manier erin doen !!! >:)

Maar goed, zitten nu allemaal goed enzo en nog steeds geen beeld of boot geluiden of iets waarvan ik zou denken dat boeltje het een beetje doet... :|

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Grafische kaart zit er goed in ? Niet gemold met statische elektriciteit ?

Verwijderd

Topicstarter
Njah, zou kunnen idd, dat ik 'm gesloopt heb. Maar zou je dat niet merken dat mobo gaat piepen ofzo ?!

En als ie maybe kapot is, kan ik dat erges zien ofzo ???

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Heb je niet een maat waarmee je wat dingen kan ruilen om te checken? En controleer heel grondig de IDE kabels, ik heb zelf ook vaker in een pc zitten hannesen, maar het is me ook een keer overkomen, en toen gaf ie ook geen piep.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

Topicstarter
idd njah, ik heb al een andere voeding, en andere video-kaart en ander geheugen geprobeerd. Dit had geen enkel effect. Dus ik denk dat ik hieruit mag concluderen dat mijn moederbord naar de maan is ?!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

probeer eens een PCI videokaartje als je die hebt liggen? Start hij dan niet op is het echt afgelopen met het MOBO of de processor. Want ook die kan naar zijn grootje zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Dit kan temaken hebben met je geheugen!! Duw daar eens hard tegenaan!!

Bij mij bleek het zelfs een keer te liggen aan het feit dat mijn toetsenbord niet aangesloten was :S wellicht een tip voor jou??

Verwijderd

Heb exact hetzelde gehad een tijd terug, om gek van te worden 8)7

welke monitor en videokaart gebruik je?

Ik loste het op door (toevallig) een andere monitor met andere kabel aan te sluiten en ineens had ik wel beeld. Sloot mijn eigen monitor weer aan en dat werkte ineens ook weer. Leek me te liggen aan de monitor of de videokaart die een niet helemaal zuivere vsync stuurt die de monitor vervolgens negeert. Als ik op de menu-knop van mijn monitor keek zag ik namelijk dat die wel een H en V-sync zag (maar dan een Hsync die bijvoorbeeld net niet helemaal 60hz was en dat negeerde de monitor dan en ging naar of bleef standby). Zie jij dat ook???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 23:03 ]

Pagina: 1