HP PSC 2110 delen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Deze vraag heb ik wel in de "search" gevonden maar daar stond niet echt een antwoord. Mijn probleem is het volgende: ik wil graag een HP PSC 2110 delen op een netwerk. Normaal kan ik dat doen door op de tweede computer (die dus niet direct aan de printer vastzit) "add printer" te doen en dan via "network printer" de gedeelde printer aan te wijzen. Dan wordt normaliter gewoon geïnstalleerd. Nu krijg ik alleen schermpje "add printer wizard". Daar staat ie niet bij dus doe ik dan "have disk" en wijs de drivers aan. Als ik dat laatste doe krijg ik of de mededeling dat "deze locatie geen specifieke informatie voor de printer bevat" of in het andere geval geeft hij geen mogelijkheid om een printer uit te kiezen, m.a.w. dan houdt het dus ook op.
Op de HP site kan ik er geen informatie over vinden.
Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Officejet kan je niet zomaar delen. Wat je wel kan doen is uitzoeken welke printer er in die officejet zit en daar de drivers van downloaden. (ik geloof een HP8xxC)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 20:16:
Officejet kan je niet zomaar delen. Wat je wel kan doen is uitzoeken welke printer er in die officejet zit en daar de drivers van downloaden. (ik geloof een HP8xxC)
Ik gok dat er in die 2110 (opvolger van de PSC750, toch?) een 9xx printer zit. Een 930c of 950c :)

Ik heb trouwens de PSC950c, welke sterk op jouw printer lijkt. Mijne kan ik wel gewoon delen hoor :)

• Tigertje
Timmert, kun je hem dan gewoon delen met de drivers van de PSC 950c of moet je alternatieve drivers downloaden?
En VIPtweak, het is officieel natuurlijk geen Officejet.

• Tigertje
Timmert en VipTweak, bedankt voor jullie tips. Ik ben er na wat zoekwerk achter gekomen dat de printer die erin zit waarschijnlijk een Deskjet 5500 is. De drivers ervan heb ik gekoppeld aan de andere drivers en die kon ik dus inderdaad wel installeren op de tweede computer. En wat belangrijker is: het werkt ook nog!

Verwijderd

hee mensen !

ik heb alles gelezen wat jullie zeggen maar het klopt volgens mij niet helemaal want als ik kijk op de hp site kijk bestaat er helemaal geen driver voor die Deskjet 5500.

ik heb nu zelf een driver gebruikt van de hp deskjet 6127
en het werkt perfect !!!

je moet gewoon de printer sharen en dan op de andere computer deze driver gebruiken voor de netwerkprinter

ja ik leg het ff allemaal uit want het was voor sommige misschien niet helemaal duidelijk

greets !!! :) :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
gewoon op de client de drivers van 2110 installeren, en dan als poort de netwerk poort kiezen.

(Die 5500 waar het hierboven overgaat is de 5550)
Pagina: 1