Toon posts:

Nvidia Nforce 2 vs Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie wel gelezen zullen hebben:
nieuws: Invloed van geluidskaarten op gameprestaties getest @THG

Ik kwam er net tot mijn verbazing achter dat de nforce 2 minder cpu slurpt als de audigy 2. Nu ben ik net mijn nieuwe PC aan het samenstellen en wou ik een audigy 2 aanschaffen op een Asus nforce 2 mobo (de deluxe) versie. Ik wil mijn pc namelijk op mijn hometheater set aansluiten, maar volgens is die audigy 2 dan een beetje overbodig.

Ik gebruik mijn PC om MP3/WMA/OGG te beluisteren en Xvid/Divx (soms met AC3 en surrondsound) te bekijken, verder is het dus een must dat mijn geluid goed en digitaal op mijn Philips LX8000SA home theater set aankomt. Kan ik dan niet beter gewoon geen Audigy 2 kopen en het onboard geluid van de Nforce 2 gebruiken?

Owja, en welk kabeltje heb ik dan nodig om die Nforce 2 op me LX8000SA te zetten? Maar ik las en quote nu:
Audio Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier
Integrated APU(Audio Processor Unit) SoundStorm?/ Dolby® Digital (AC-3) Encoder
Daar staat dus dat er een ALC650 op zit welke slecht presteerd volgens Tom, dan moet ik dus een ander mobo hebben dat:
For AMD fans, we can only recommend the excellent nForce 2, provided it is implemented on the motherboard with the APU. But be warned, a lot of manufacturers don't actually use this part of nForce 2, going instead for the slower, conventional audio chips.
Dus wel dat gedeelte gebruikt en niet die ALC650, of gebruikt asus de ALC650 in combinatie met dat APU gedeelte?

LX8000SA setje: http://www.p4c.philips.com/mprdata/020821/0208210002_pss.pdf
Nforce 2 mobo: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe
Topic over audigy2 aan home cinema set te linken: [rml][ Nieuwe home cinema] Philips LX8000SA + SB Audigy 2?[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 21:41 ]

Verwijderd

De ALC650 wordt alleen maar gebruikt voor het D/A conversie, je Nforce2 doet dan verder de rest.
Houdt er wel rekening mee dat de geluidskwaliteit van de ALC650 chip echt om te huilen is, de Nforce2 APU komt dan ook echt alleen tot z'n rechts als er een Dolby Digital decoder wordt gebruikt(dan klinkt ie ook beter dan een Audigy2)

Verwijderd

Ik heb ook nforce 2 chip op mijn moederbord zitten.
Maar het geluid van nforce 2 is echt slechter als mijn audigy 2.
Vooral in games wil ik goed geluid , maar bij nforce 2 gaat dat tenkoste van het beeld.
Je krijgt schokken, daarom heb ik een audigy 2 aangeschaft, deze heeft zelf een chip om geluid om te zetten .
Ik ben heel gelukkig met mijn audigy 2 ! Echt een fijne kaart, ik krijg beter geluid uit met mijn Z680 boxen met die kaart dan als de nforce 2.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:26:
Ik heb ook nforce 2 chip op mijn moederbord zitten.
Maar het geluid van nforce 2 is echt slechter als mijn audigy 2.
Vooral in games wil ik goed geluid , maar bij nforce 2 gaat dat tenkoste van het beeld.
Je krijgt schokken, daarom heb ik een audigy 2 aangeschaft, deze heeft zelf een chip om geluid om te zetten .
Ik ben heel gelukkig met mijn audigy 2 ! Echt een fijne kaart, ik krijg beter geluid uit met mijn Z680 boxen met die kaart dan als de nforce 2.
Had je hem dan wel digitaal aangesloten en Dolby Digital Encoding aangezet?

Verwijderd

Ja zeker heb ik dat gedaan. De nforce 2 kan gewoon niet alles te gelijk. En dat merkte ik goed met game's ! En daarom heb ik een audigy 2 gekocht!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 18:05 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Pfft, een nforce heeft ook 'zelf een chip om geluid om te zetten' :( Sterker nog, hij is sneller dan een Audigy 2! Ik heb weleens gekeken hoezwaar de chip belast werd tijdens een EAX spel, en hij kwam niet boven de 70% (dit kan je zien in met het SoundStorm control panel ding). Dus je had waarschijnlijk ergens anders een probleem zitten want die nforce doet t prima en ik heb nog nooit een schokje gezien.
Verder is de nforce de enige chip met hardware matige conversie naar dolby digital zodat je EAX ook over je surroundset kunt spelen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Maar de kwaliteit van de Audigy moet toch veel beter zijn, of wil je zeggen dat met mijn lx8000sa home theater set als uitgangs punt, dat als je daar een audigy 2 en een nforce 2 achter zet dat je het verschil niet hoort of de nforce 2 zelfs beter geluid geeft?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

Smarron

The bend

De nForce2 is beter dan een Audigy1, slechter dan een Audigy2.

Een Audigy2 kost echter al evenveel als een supermoederbord met een nForce2 chipset. Mijn keuze zou makkelijk zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 06 April 2003 @ 21:35:

Een Audigy2 kost echter al evenveel als een supermoederbord met een nForce2 chipset. Mijn keuze zou makkelijk zijn.
Ja maar dan is er ook nog de kwestie van hoe de nforce 2 goed aan je home theater set te leggen zodat ie 5.1 doorgeeft en er op die set 5.1 afgespeelt wordt. Iets wat bij de audigy 2 geen probleem is.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 18:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

Let op: er zijn meerdere uitvoeringen van de NForce 3 moederborden.
1: Zowel met als zonder video en,
2: MCP of MCP-T uitvoering
3: waarschijnlijk nog een hoop kleine verschillen

MCP- of MCP-T heeft een grote uitwerking op de audiokwaliteit waarbij MCP-T de betere, uitgebreidere variant is.

Vaak is het al herkenbaar aan het aanwezig zijn van een firewire aansluiting op een MCP-T board, dit is echter geen garantie

Verder kan de Audigy-2 audio aan van 24 bits 96Khz audio op 6 kanalen via de ANALOGE uitgangen(echt niet via de digitale dus) en is daarmee op dit moment de enige kaart die bij mijn weten DVD-A kan afspelen. Ondanks dat schijnt de S/N ratio toch niet zo goed te zijn als in de brochures is geclaimed

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Huh? Dat is toch niet zo moeilijk? Je kiest hoeveel speakers je wilt in het geval je analoge aansluitingen wil t gebruiken. Of je schakelt de digitale uitgang in en je zegt dat ie dolby digital moet encoden. Dat werkt dan voor alles wat je draait, films, mp3, games. Je hebt dan gewoon 5.1 surround. Je speakerset moet dan een decoder hebben natuurlijk. Is echt maar een kwestie van een paar vinkjes.

edit:
Dit was dus een reactie op Pieter...

[ Voor 7% gewijzigd door Digistorm op 06-04-2003 21:49 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
@Pieter: ik neem dus maar aan dat je een externe DD decoder hebt, dan hoef je van de S/PDIF op het mobo (niet alle nForce2 mobo's hebben S/PDIF overigens) naar je DD decoder alleen maar een Coaxiaal kabeltje te trekken en heb je heerlijk en 100% Dolby Digital 5.1 geluid, jeee (ik heb deze setup en ben er dus heeeeeeel tevreden mee)

Verwijderd

Topicstarter
Indoubt schreef op 06 April 2003 @ 21:46:
Let op: er zijn meerdere uitvoeringen van de NForce 3 moederborden.
1: Zowel met als zonder video en,
2: MCP of MCP-T uitvoering
3: waarschijnlijk nog een hoop kleine verschillen

MCP- of MCP-T heeft een grote uitwerking op de audiokwaliteit waarbij MCP-T de betere, uitgebreidere variant is.

Vaak is het al herkenbaar aan het aanwezig zijn van een firewire aansluiting op een MCP-T board, dit is echter geen garantie.
Ja dat deluxe board heeft een MCP-T.
Indoubt schreef op 06 April 2003 @ 21:46:
Verder kan de Audigy-2 audio aan van 24 bits 96Khz audio op 6 kanalen via de ANALOGE uitgangen(echt niet via de digitale dus) en is daarmee op dit moment de enige kaart die bij mijn weten DVD-A kan afspelen. Ondanks dat schijnt de S/N ratio toch niet zo goed te zijn als in de brochures is geclaimed
Ja, maar via de S/PDIF (coax) naar de reciever (en ja die heeft DD decoder, staat "Multi standaard decoder voor AC3, DTS en MPEG Multichannel") en dan moet er gewoon 5.1 geluid afgespeelt moeten kunnen worden. Zou je met deze setup verschil horen tussen een audigy2 en een nforce2?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 17:48
Smarron schreef op 06 April 2003 @ 21:35:

wat digistorm waarschijnlijk bedoelt is dat de Nforce APU in spellen minder van je CPU vraagt dan een Audigy 2. je framerate is dus ook hoger met een nforce2 APU dan met een Audigy2...

kijk maar:
http://www17.tomshardware..._games-03.html#benchmarks

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
met dat omzetten krijg je dan geen lag in spel :?

Reality beats fiction by far!

• Smarron

Smarron

The bend

Puppetmaster schreef op 07 April 2003 @ 15:10:
[...]

wat digistorm waarschijnlijk bedoelt is dat de Nforce APU in spellen minder van je CPU vraagt dan een Audigy 2. je framerate is dus ook hoger met een nforce2 APU dan met een Audigy2...

kijk maar:
http://www17.tomshardware..._games-03.html#benchmarks
Idd en buiten dat, ik heb nu al ruim 10 mensen gehoord die over zijn gestapt van Soundblaster Live! (5.1) en Audigy naar onboard sound, omdat dat beter klinkt!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
wat ik nog altijd niet begrijp aan deze review is welke chip nu een asus a7n8x deluxe bvb. gebruikt.
Je haalt het meest winst met een nForce2 APU, toch is er ook een Realtek ALC650 chip geinstalleerd op de asus.
Je komt als het ware op de 1ste én tegelijk op de laatste plaats uit in de review? :?

Ik heb namelijk net dit bord van vandaag binnen, en ik had besloten om geen soundblaster te kopen.
De bedoeling was dus om rechtstreeks speakers aan te sluiten op het moederbord, zonder decoder of iets dergelijks.
Ga ik dan maximale framerates halen in games, of worden ze juist slechter door die Realtek??

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bizonkid: Check de Asus site/Mobo Doos ff. Uit mijn hoofd heeft de Deluxe wel de MCP-T en de niet-deluxe gebruikt de Realtiek. Dus ik vermoed dat jij goed zit. Gewoon ff pc in elkaar schroeven en gaan :)

{signature}

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik hoop dat deze topic nog bekeken wordt, want ik heb een aantal vraagjes en opmerkingen.

Eerst: Als ik al (vrijwel) geen verschil hoor tussen de analoge uitgangen van mijn live en mijn Denon cd speler, dan heb ik erg mijn twijfels over de mensen die zo hard beweren dat de nforce beter klinkt. Heeft iedereen het wel over de kwaliteit van de analoge uitgangen? Ik ga namelijk absoluut geen ac3 geluid gebruiken. Je bent toch gek als je je geluid naar je versterker stuurt met een verlieshebbend en laggend protocol?

Ander vraagje. Heeft die nforce2 ook 6 analoge uitgangen achterop? En kan je daar ook surround sound mee film kijken in powerdvd, of moet je dan een of ander dom dvd programma van nvidia hebben?

En als laatst: Welke 3d api wordt nou eigenlijk het meest gebruikt in spellen? EAX (versie 1, 2 of 3) of D3D van M$?

Verwijderd

Hmmm... vreemd... Dus mijn Audigy moe tik verkopen en mijn setje (5.1) aansluiten op mijn Nforce deluxe. Op het een of andere manier heb ik toch meer vertrouwen in mijn Audigy kaartje. O-)
Maar kom op zeg... Wie maakt zich druk om 2 a 3 frames als ruim boven het gemiddelde zit. :)

Verwijderd

ik was ook niet tevreden over het geluid van mijn 8rda+, audigy 2 aangeschaft alleen bij het horen al, die bassen enz., die audigy 2 ownd nforce zijn onboard geval, dat staat vast bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
halfgaar schreef op 08 April 2003 @ 08:34:
Ik ga namelijk absoluut geen ac3 geluid gebruiken. Je bent toch gek als je je geluid naar je versterker stuurt met een verlieshebbend en laggend protocol?
Uhh, wil je zeggen dat het beter is om die 6 anologe aansluitingen op je reciever te zetten dan een digitale coax kabel?

• halfgaar
Als jouw soundcard een goede DAC heeft, wat de audigy 2 wel heeft, en die onboard dingen als ik dit topic bekijk niet, dan lijkt mij dat beter ja. Die AC3 output heeft een latency, en het wordt gecomprimeerd met een verlieshebbend protocol.

Waar het misschien niet beter is, is bij DVD kijken. Als je dvd programma daar gewoon het geluid van de dvd door passt via de digitale uit naar je receiver, wordt er niet extra gecomprimeerd en gecodeerd.

Maar even een vraag van mij nog: Heeft zo'n nforce 2 6 analoge aansluitingen, of alleen die digitale?

edit:
Even tussendoor, de digitale outputs van soundcards zijn niet het hetzelfde als die van cd spelers enzo. Die zijn raw pcm. (correct me if I'm wrong)

[ Voor 14% gewijzigd door halfgaar op 08-04-2003 16:59 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien een beetje dubbelop, maarja:

D'r zijn 2 uitvoeringen van de nForce² southbridge, de MCP (standaard) en de MCP-T (deluxe). De MCP-T heeft o.a. een ingebouwde APU, die in de test van THG wordt gebruikt. Als je een mobo hebt met de MCP southbridge, zal de fabrikant een losse chip (bijv. een Realtekje) erop moeten doen voor onboard sound.

De naam "Soundstorm" betekent niet alleen dat je mobo een MCP-T southbridge heeft, maar dat deze ook nog eens hoogstaand geluid voortbrengt, aangezien er zowel getest wordt door nVidia en Dolby: klik
De mobo's die zich Soundstorm waardig mogen noemen zijn:
• Abit NF7-S motherboard
• MSI K7N2G-ILSR motherboard
• Shuttle SN41G2 small form-factor PC

Volgens deze review van FiringSquad kan het geluid van een nForce² zich prima meten met dat van een Audigy 2 van Creative Labs.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 08-04-2003 17:04 ]

• BizonKid
D'r zijn 2 uitvoeringen van de nForce² southbridge, de MCP (standaard) en de MCP-T (deluxe). De MCP-T heeft o.a. een ingebouwde APU, die in de test van THG wordt gebruikt. Als je een mobo hebt met de MCP southbridge, zal de fabrikant een losse chip (bijv. een Realtekje) erop moeten doen voor onboard sound.
Zoals jij het zegt, zit er in een asus a7n8x deluxe dus een MCP-T, en heb je de best mogelijke kwaliteit, ook als je de speakers zo op de moederborduitgang zet?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 08:54:
ik was ook niet tevreden over het geluid van mijn 8rda+, audigy 2 aangeschaft alleen bij het horen al, die bassen enz., die audigy 2 ownd nforce zijn onboard geval, dat staat vast bij mij.
Wie heeft er gezegd dat de Audigy2 slechter klinkt dan :?

Verwijderd

Smarron schreef op 09 april 2003 @ 02:48:
[...]
Wie heeft er gezegd dat de Audigy2 slechter klinkt dan :?
niemand, en dat kan ik ook niet opmaken uit mijn post ik zet alleen neer dat mijn ervaring is dat de audigy2 1000x beter geluid geeft.
verder had ik in spelletjes wel last van haperingen met die onboard en niet met de audigy2 dus over dag processor usage verschil enz. ik weet het allemaal niet.
iig die audigy2 is uber stable en ook snel genoeg.

• Smarron

Smarron

The bend

Het liefste heeft iedereen denk ik ook de Audigy2, alleen die kaart kost al meer dan een mobo.

Ik maak in ieder geval fijn gebruik van het onboard sound. Mijn Live! 5.1 is verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 08 april 2003 @ 16:59:
De mobo's die zich Soundstorm waardig mogen noemen zijn:
• Abit NF7-S motherboard
• MSI K7N2G-ILSR motherboard
• Shuttle SN41G2 small form-factor PC
Die asus deluxe ook. (volgens hun specs)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
wat ik mij even afvraag, is het zo dat de NForce chipsets eigenlijk wel EAX kunnen afspelen? Ik dacht dat dit alleen een standaard was van SoundBlaster en dat EAX, EAX2 en EAX HD alleen door de SB range kaarten (laatste versie alleen met audigy) echt konden worden afgespeeld.
EAX is namelijk meer dan alleen surround sound. Het zorgt er ook voor dat je bepaald omgevingen kunt 'horen'. Als je in een riool loopt klinkt een bepaald geluid holler dan als je in een houten krot rondloopt.

Verwijderd

Iedere hardwareleverancier die licenties betaald aan Creative kan EAX hardware supported kaartjes produceren....

A3D = Geometrische effect berekening
EAX = selecteerbare effectkanalen en settings

Soundstorm zoals dat op de Asus a7n8x-d zit bevat oa. EAX2 en I3DL2 Reverb:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 13:36 ]

Verwijderd

Ik heb nu dus een Audigy en een Deluxe. Audigy er uit halen? Maar ik hoor toch hier en daar dat je zonder de audigy, kheb audigy 1, haperingen krijgt en eax niet volledig ondersteunt. Wat is hier van waar?
Moet ik btw mijn audigy verpatsen?

Verwijderd

Halfgaar,

Die geluidskaarten kunnen ook allemaal raw PCM verzenden, net als home cinema dvd spelers PCM uitkunnen geven aan de DD versterker in plaats van DD/DTS.

Ik heb geen idee hoe de lag is bij de nForce2, maar daar kom ik nog wel achter ;). De lossy compressie kan ik echter wel een uitspraak over doen. Ik heb een aantal Muziek DVD's ( geen A-DVD ! ) EEn die klinken in DD perfect, dus dat zal je in het heetst van de strijd niet merken.

De muziek stuur je gewoon losless als raw PCM uit.

En de kwaliteit van de analoge in- en uitgangen zal me aan m'n r**t roesten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 21:15 . Reden: toevoeging ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik begin er nu toch wel een beetje spijt van te krijgen dat ik een Chaintech 7NJL1 gekocht heb. Als ik dit (en het artikel van THG) zo lees, was het het geld wel waard geweest om een mobo met MCP-T te kopen. Nu heb ik MCP + C-media 8738. Maar iig is die C-media beter dan de Realtek (toch?).
Toch een flink verschil, 4% of 15% snelheidsverlies :'(

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb de Audigy 2 met 6.1 luidsprekers en ik moet zeggen je wordt als het ware weggeblazen. Het is echt zn geld waard. Ook tijdens games een perfecte sound, om dan nog maar te zwijgen van de effecten.

• BizonKid
Ik zal het maar voor de derde keer vragen; heeft een asus deluxe , die een MCP-t chip gebruikt, ook nog een realtek chip?

haal je dus met een asus a7n8x deluxe de beste resultaten met een mcp-t zoals in de review ?

Verwijderd

Topicstarter
BizonKid schreef op 10 april 2003 @ 18:07:
Ik zal het maar voor de derde keer vragen; heeft een asus deluxe , die een MCP-t chip gebruikt, ook nog een realtek chip?

haal je dus met een asus a7n8x deluxe de beste resultaten met een mcp-t zoals in de review ?
Met die asus (zoals al gezecht) heeft de NIET-deluxe versie een realtek de DELUXE versie heeft de MCP-T ZONDER realtek.

Onder voorbehoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 18:10 ]

• halfgaar
Ik hoop dat iemand dit nog volgt want ik heb wat vragen en opmerkingen.

Eerst. EAX 1 en 2 kan je van creative kopen als soundcard fabrikant. Advanced HD niet.

Dan: Dat goede surround van Red C, heb je dat ook met UT2003? Ik kan met mijn live namelijk in halflife multiplayer echt mensen door doolhoven volgen op het geluid, maar in ut2003 is het echt bagger. En met nfshp2 is het ook leuk zeg. Daar moet je elke keer als je het spel opstart het opnieuw aanzetten,anders werkt het niet. En als het aan staat, krijg je GIGANTISCHE slowdowns bij stof en rook effecten.

En als laatst: Van ac3 vind ik bij spellen het grootste probleem de latency. En er zijn ook maar weinig kaarten met een realtime ac3 encoder, en zonder zo'n ding moet je dan toch je analoge uitgangen gebruiken.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 18:10:
[...]

Met die asus (zoals al gezecht) heeft de NIET-deluxe versie een realtek de DELUXE versie heeft de MCP-T ZONDER realtek.

Onder voorbehoud.
fout
de DLX versie maakt _ook_ gebruik van de rtl650
halfgaar schreef op 17 April 2003 @ 08:29:
Eerst. EAX 1 en 2 kan je van creative kopen als soundcard fabrikant. Advanced HD niet.
ik vond een unified eax op de mafia cd

[ Voor 28% gewijzigd door PipoDeClown op 17-04-2003 08:41 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• halfgaar
Unified EAX? Wat bedoel je er precies mee?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
Voutloos schreef op 07 april 2003 @ 22:45:
Bizonkid: Check de Asus site/Mobo Doos ff. Uit mijn hoofd heeft de Deluxe wel de MCP-T en de niet-deluxe gebruikt de Realtiek. Dus ik vermoed dat jij goed zit. Gewoon ff pc in elkaar schroeven en gaan :)
Zo uit mijn hoofd zit er op mijn Asus A7N8X non-Deluxe een MCP-T! alleen vraag ik me af of deze ook echt ten volle gebruikt wordt...

Hoe zit dat dan?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Maar als ik het zo lees is de nforce2 op me asus bordje beter dan mijn sb live platinum?
Ookal heb ik een creative dtt2500 set die ik met zo'n 9 aderig kabeltje op mijn sb kan aansluiten?

ps ik heb een asus a7n8x deluxe

[ Voor 11% gewijzigd door nhimf op 17-04-2003 08:55 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik heb een Chaintech 7NJS [INFO]

Met MPC-T CMedia 8738 6ch Audio w/ SPDIF. Ik ben niet zo'n soundfreak maar ik hoorde geen verschil met mn Audigy 1. Dus heb ik deze eruit gegooid. Leuk mobo met veel extra's.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:43
is het nou ook zo dat de epox nforce 2 ook de soundstorm functie heefT?

Verwijderd

nickvd schreef op 20 April 2003 @ 12:42:
is het nou ook zo dat de epox nforce 2 ook de soundstorm functie heefT?
De epox8rda+ wel de Epox8rda niet
Pagina: 1