Toon posts:

[Via Epia] 800 MHz trekt DVD / DIVX? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje die hier waarschijnlijk ook niet huis past maar oke, hier is hij dan:

Ik wil een VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz Audio lan VGA TV-OUT kopen, met 512MB RAM en een harde schijf van tegen de 20GB of zo.. En een DVD drive erbij in bouwen en gebruiken als Mp3, Divx en DVD pc...

Maar trekt die Via Epia de DVD`s (orginelen via DVD-Rom speler..) en de Divx (via hardeschijf) wel? Dat ik dan geen dingen op mijn TV krijg van dat de text of het beeld, geluid voorloopt/achterloopt..? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 16:19 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Nee trekt hij niet goed genoeg vind ik... DVD trekt ie nog wel als je een goede DVD speler koopt. Voor Divx zul je echter meer trukjes moeten uithalen om het soepel te laten lopen (verminderde beeldkwaliteit en (640*480).

Ik heb hem hier destijds als eerste gekocht via een inkoopactie (jaar geleden) maar als ik jou was zou ik gaan voor minimaal een 1000MHZ versie ik vind de 800 gewoon echt te weinig.

En ja er zijn genoeg mensen hier op GoT die zeggen dat het bij hun wel goed loopt, ik kan je echter zeggen dat dit net op het randje allemaal is (gestripte win98 versie enz.) waarschijnlijk is het zo dat ze te trots zijn om toe te geven dat het ding gewoon te zwak is.

Ik zou zeggen zoek een beetje en kom erachter.. kijk echter wel goed naar de datum van de topics die je vindt, in het begin was iedereen erg enthousiast (including me) naderhand veranderde dit echter snel. ook speelt het ding helemaal niet goed Xvid en Divx 5.0x af vind ik, 3.X gaat nog maar niet met goede beeldkwaliteit je merkt tevens dat hij toch soms wel last heeft van framedrops.

zoveer mijn mening:)

[ Voor 3% gewijzigd door ExcaliburDexter op 06-04-2003 16:24 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Ik zou inderdaad voor de nieuwe 1000 MHz gaan. Die heeft een nieuwe kern namelijk, waardoor ie met vooral multimedia veel beter presteerd. Heb ergens een review gelezen van een 933 met oude kern, en een 933 met nieuwe kern. De rest van de configuratie werd zoveel mogelijk hetzelfde gehouden. Er zat 76% verschil in het resultaat met de 3D Mark 2001 test.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

De nieuwe 1000 Mhz.. Is die ook te koop als moederbord met daar automatisch een 1000 Mhz op gemonteerd? Dus eigenlijk gewoon de 800Mhz+Moederbord maar dan nu de nieuwe met hogere proccesor snelheid+betere 3D,beeldkwaliteit.. ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Jep, die is er...
Zie pricewatch

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Deze dus: VIA EPIA M10000 Mini-ITX, VIA C3-1000Mhz

(daar zitten tog ook alle dingen op zoals: Videokaart,Geluidskaart, Lan aansluiting.. ect)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

De 933 Mhz kan de klus ook klaren, itt de 800Mhz. Alleen, zoals gezegd: de 1Ghz versie is stukken beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudjah op 06-04-2003 16:44 ]

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
dan haal ik de 1Ghz.. kwa prijs maakt het allemaal niet zoveel uit dus en je kan beter een nieuwer systeem hebben voor 2 euro meer dan een oud systeem voor 2 euro minder ;)
Pagina: 1