Toon posts:

Trubs met het tot stand brengen Demon ADSL account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Demon 1024-512 ADSL account, nadat ik noodgedwongen drie jaar lang gebruik heb moeten maken van een Zeelandnet account met max 5 gigabyte traffic per maand :X

De oplevering van de account ging in tegenstelling tot velen retesnel, minder dan drie weken, echter heb ik er tot dusver nog geen gebruik van kunnen maken. Ik had ervoor gekozen om de modem niet via Demon zelf te bestellen, wat ik beter niet had kunnen doen, want de helpdesk vertikt het daarom om me ook maar een beetje te helpen, vandaar dat ik jullie erbij roep. Zal iig proberen zoveel mogelijk uit te leggen wat ik heb geprobeerd om de verbinding tot stand te brengen.

Bij de routershop heb ik een Alcatel Speedtouch 510v4 (met ingebouwde router) besteld en een Alcatel Speedtouch splitter. (btw, die modem die je ziet is van mn Zeelandnet account, dus gewoon negeren ;) )

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/08.jpg

In de nou niet bepaald uitgebreide handleiding die bij de modem was geleverd, stond dat ik de splitter tussen de telefooncontactdoos en onze thuiscentrale (PTT Telecom homevox 1-4 5) moest plaatsen, wat ik dus had gedaan. Probleem is echter dat onze telefoonaansluiting niet van de nieuwste soort is en geen "tulp" ingang heeft, maar een aansluiting is van die vier ronde gaten om een stekker met vier metalen pluggen erin te stoppen is, waarbij de bovenste rechtstreeks naar buiten gaat en de onderste in verbinding staat met de thuiscentrale.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/07.jpg

Wanneer ik gebruik maak van de bovenste slot, vind de modem het adsl signaal, alleen kunnen ze beneden dan niet meer de telefoon horen, aangezien dan de thuiscentrale wordt omzeilt (zal dus denk ik de thuiscentrale los moeten koppelen en die dan ná de splitter plaatsen), maar dat komt nog wel goed.

In de linker poort van de splitter zit de directe aansluiting met de wandcontactdoos, de middelste gaat naar de modem, rechtste zal dus (later) naar de thuiscentrale gaan, wat nu nog niet het geval is en nu nog gaat naar een telefoon die beneden staat.

Daarna heb ik de nieuwste wizard gedownload voor de alcatel speedtouch (http://www.speedtouchsupport.nl/downloads/510_CONFIG_10.exe) en de wizard doorlopen met het invullen van de aanbieder (BBned), service (PPPoA NAT-Router & DHCP, op advies van de alcatel helpdesk) en login + pass ingevuld van de Demon account)

De modem vond het ADSL signaal, getuigen het oranje ledje (andere twee waren groen) en begon de modem met de synchroniseren van de IP (lange tijd rood, om de zoveel tijd een stuk of vijftien keer springend van rood naar groen, en dat voor drie uur lang, totdat ik de moed opgaf)

Voor het netwerkkaartje maak ik gebruik van diezelfde als bij mn Zeelandnet account, een 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC. Heb verder ook nog een Realtek RTL8139 Familiy PCI Fast Ethernet NIC, maar die wordt gebruikt voor internetsharing met een andere PC. OS is trouwens Win XP pro.

Demon wilde mij dus nogmaals niet verder helpen, dus ik hoop dat een van jullie dat kan doen. Heb voor het gemak ook nog even wat screens genomen van de modem interface, minus het mac adres en serienummer. Bij het system info scherm hebben System Self Test, Lan en DSL allemaal een vinkje erachter staan. (dat is nú niet het geval, anders kon ik niet het internet op natuurlijk )

Please help me :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/06.jpg

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

http://www.e-tech.nu/support/adsl_files/downloads/annexa.pdf

Dit is een handleiding van E-tech voor het instellen van hun ADSL modem/routers, maar als je op de 2e pagina kijkt, zie je daar voor elk type ADSL-netwerk in NL de juiste instellingen staan.

Ff copy/pasta voor je gedaan:

BBNed/LaDot/BabyXL/Tiscali netwerk instellingen:
WAN Configuration:
Default gateway: 0
VC Settings (VC0): enabled=yes, VPI=0, VCI=35 (BBNed/Ladot) of VCI=34 (BabyXL/Tiscali)
static ip=0, subnet=255.255.255.0
Encapsulation: 1483 bridged IP LLC
Bridge: disabled
DHCP Client: enable, hostname=<leeg>
NAT Configuration
Instellen op ‘NAPT’

[ Voor 5% gewijzigd door DaRoot op 06-04-2003 16:20 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dit dus nog nooit gedaan (me is newbie), dus waar moet ik dit invullen?

In de webbrowser van de modem zie ik die opties helemaal niet staan, evenals wanneer ik het probeer via telnet....

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Heb zelf ook die speedtouch, en heb ff gekeken, maar kon het inderdaad zo niet vinden. Misschien dat je zelf zo'n ini-file moet maken, en dan uploaden.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, dacht even dat het aan mij lag :D

Heb je misschien een voorbeeld van hoe zo'n ini file eruit moet zien, zodat ik dan zelf de juiste configuratie invul?

Verwijderd

Topicstarter
Anyone? :>

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die vpi en vci settings zijn vooral belangrijk, als je die verkeerd instelt doet je verbinding het niet.
En in mijn speedtouch home kan ik dat gewoon instellen, dus in die modem moet het ook kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door bobo1on1 op 07-04-2003 02:15 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik van Demon mn modem zo moest instellen, dat:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

En dat dat gewoon via telnet of de webadmin kan gedaan worden. Echter wat ik al de hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ondanks dat dat bij oudere firmware's van de speedtouch gewoon simpelweg in de webadmin geëdit kon worden, is om een of andere reden bij 4.0.2 die optie niet aanwezig en is het aantal submenus drastisch verminderd.

Ik heb getracht de handleiding van Cistron te volgen (http://www.cistron.nl/node.php?id=175), echter - atmf - flush - list, staat er dat hij die command niet kent.

En dus ben ik al heel het weekend bezig die #$#@#$-modem te configureren, zonder succes.... :'(

Wat ik al wel teweten ben gekomen, is dat mijn netwerkkaartje op 10mbs en half-duplex moet staan. Dat is me iig al gelukt, alleen nog niet met die VCI en VPI settings, omdat ik totaal geen idee heb waar ik dat moet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Plez guys, heb net de alcatel helpdesk à 70 eurocent pm moeten bellen en ondanks dat hun de .ini voor mij schreven om die te uploaden naar de modem, heb ik nog steeds geen verbinding. (en ja, login + pass is ingevuld)

Vertel me nu wat ik fout doe.....plez... :'(

[ env.ini ]
set var="CONF_REGION" value="All"
set var="CONF_PROVIDER" value="Default"
set var="CONF_DESCRIPTION" value="ST 510/530 (PPPoA, NAPT, DHCP, DNS, Large MTU-1500)"
set var="CONF_SERVICE" value="Default"
set var="CONF_DATE" value="8/1/2003"
set var="CONF_VERSION" value="4.0.0.9.2I"
set var="HOST_SETUP" value="auto shortcut"

'setting of env variables for use without wizard
'-----------------------------------------------
set var="DSLAD" value="0*35"
set var="DSLEN" value="llc"
set var="PPPoA_userid" value="*******"
set var="PPPoA_passwrd" value="*******"
set var="passwrd" value=""
set var="STManage" value="217.196.1.140/32"

'Definition of groups
'--------------------
'Definition of PPPoA group
def var=PPPoA type=grp desc="Enter your login details. These details will be used to log you in to your DSL service and protect access to your modem" alias="User Name and Password"
'Definition of password group
def var=passwdgrp type=grp desc="Specify your User Name and Password to protect your SpeedTouch." alias="SpeedTouch security"

'PPPoA group
'-----------
'variable PPPoA_userid
def var=PPPoA_userid type=string grp=PPPoA alias="User Name" desc="Enter your User Name as provided by your Internet Service Provider."
'variable PPPoA_passwrd
def var=PPPoA_passwrd type=passw grp=PPPoA alias="Password" desc="Enter your Password as provided by your Internet Service Provider."

[ phone.ini ]
add name="pppoa" addr=$DSLAD type=pppoa
add name="usb_port" addr=usb.0.35 type=any logging=no

[ qos.ini ]
add name="default" class=ubr

[ oam.ini ]
config clp=1

[ bridge.ini ]
ifadd intf="usb_bridge" dest=usb_port logging=no
ifattach intf=usb_bridge logging=no
config age=300

[ brfilter.ini ]

[ pptp.ini ]

[ dhcp.ini ]
config autodhcp=off scantime=20 spoofing=off trace=off
policy verifyfirst=on trustclient=on
spoof failtime=4 errorlt=60 dodlt=10
pool add name="LAN_private"
pool config name=LAN_private poolstart=10.0.0.1 poolend=10.255.255.254 netmask=8 leasetime=7200
start

[ mer.ini ]

[ ipoa.ini ]

[ ppp.ini ]
ifadd intf="pppoa"
rtadd intf=pppoa dst=0.0.0.0/0 src=0.0.0.0/0 metric=1
ifconfig intf=pppoa dest=pppoa user=$PPPoA_userid password=$PPPoA_passwrd proto=pppoa accomp=on encaps=$DSLEN addrtrans=pat restart=on status=up

[ cip.ini ]

[ pfilter.ini ]

[ pfirewall.ini ]
chain create chain="source"
chain create chain="forward"
chain create chain="sink"
rule create chain=source index=0 dstintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=source index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=source index=2 prot=udp dstport=bootps action=accept
rule create chain=source index=3 dst=$STManage action=accept
rule create chain=source index=4 action=drop
rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan dstintfgrp=wan action=drop
rule create chain=sink index=0 srcintf="eth0" srcbridgeport=1 action=accept
rule create chain=sink index=1 srcintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=sink index=2 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=sink index=3 prot=udp dstport=bootpc action=accept
rule create chain=sink index=4 src=$STManage action=accept
rule create chain=sink index=5 action=drop
assign hook=sink chain="sink"
assign hook=forward chain="forward"
assign hook=source chain="source"

[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=off redirects=on sourcerouting=off netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=nat addrcheck=static mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/8 intf=eth0 addroute=no
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan
ifconfig intf=pppoa mtu=1500 group=wan
rtadd dst=0.0.0.0/0 intf=eth0 metric=70
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0
rtadd dst=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=255.255.255.255/32 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=10.0.0.0/8 src=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138

[ eth.ini ]
ifconfig intf=0 type=auto

[ dnsd.ini ]