Epox 8rda+ en XP1900+

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
sinds enige tijd heb ik een epox 8rda+
met een Amd xp1900+ prima allemaal,
alleen krijgt de processor van het moederbord geen halt commando om de processor zogenaam slapen te leggen , dit scheelt een hoop warmte ,

heeft iemand enig idee hoe ik dit alsnog voorelkaar kan krijgen want
ik heb het zelf wel gedaan bij mijn Asus a7v333 alleen dat gaat wel omdat daar een via chipset op zit waar ik een PCR file van heb wat met WPCREDIT uit te lezen is en je dan alleen het command HALT op enable zet samen met stop #gnt ,

alleen is het probleem dat dit eigenlijk de taak van de moederbord fabrikant is , die doen het alleen niet of nog niet , en bij nvidia is geen informatie hieromtrent te krijgen ,

Wie het weet mag het zeggen

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Als ik me niet vergis zijn hier ook wel andere programma's voor te vinden. 1 ervan is cpucool. Het kan alleen wel zo zijn dat na het enablen van de force athlon cooling je geluid enorm gaat kraken als je wat afspeeld. Maar ik weet niet zeker of dit programma ook werkt met jou moederbord. Programma is denk ik wel te vinden via de meuktracker.

Overigens vraag ik mij eigenlijk al een tijdje af of er inmiddels moederborden zijn voor de athlonXP die die interne temperatuursensor gebruiken voor de temperatuur-meting?

ps. Ik gebruik dat progsel al een tijd niet meer. Sinds ik seti heb draaien is mijn processor vrijwel altijd 100% stressed :+

[ Voor 34% gewijzigd door Bubbles op 06-04-2003 18:54 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Iid , dit kun je doen met CpuCool
hielp bij mij ook , idle van 47 C naar 31 C

Verwijderd

Weet wel dat je performance van je PC enorm achteruit gaat!!!! bij het gebruik van HALT commando's

het duurt gewoon eeuwig voordat hij weer op normale stand staat (vooral @ via chipsets)

vooral bij het overpompen van data van of naar je HD isdit erg goed te merken.
probeer anders ff met een HD util het verschil uit.

voor die paar graden in temp.. zou ik de performance iig niet graag willen missen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 22:41:
Weet wel dat je performance van je PC enorm achteruit gaat!!!! bij het gebruik van HALT commando's

het duurt gewoon eeuwig voordat hij weer op normale stand staat (vooral @ via chipsets)

vooral bij het overpompen van data van of naar je HD isdit erg goed te merken.
probeer anders ff met een HD util het verschil uit.

voor die paar graden in temp.. zou ik de performance iig niet graag willen missen.
hij wil halten op zn nforce2 hoor, en dat is echt geen via chipset :)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Probeer het programma Hardware Sensors monitor eens. Ik heb dezelfe proc en mobo bij mij gaat de temp naar 31 graden.

http://www.hmonitor.com/

Het is shareware maar als het bevalt zijn geld wel waard.

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1