Toon posts:

TV-out via coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
T'is mischien een raar vraagje maar kan je een coax kabel gebruiken om het beeld van de video out van mijn video kaart naar de tv te sturen?

Ik vraag dit want ik woon in een studenten huis en we hebben een persoon met een video-out op zijn compu (en dvdspeler) en we hebben een mooie breedbeeld in de woonkamer staan, nou staat die compu net aan de andere kant van de muur van onze tv. Echter het is een dubbele muur met nog een ruimte ertussen. In die muur zitten al een aantal gaten die prop vol zitten met kabels (o.a utp) maar waaronder een coax kabel van ons oude netwerk.

Nou zat ik te denken kunnen we niet die kabel gebruiken door de stekketjes van de huidige tv-out kabel daarop te zetten, aangezien het allebij maar twee aderig is? Dan hoeven we in iedergeval die compu niet heel de tijd heen en weer te sjouwen.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan heb je je video signaal door de muur. Maar ik neem aan dat je ook nog geluid wilt hebben?

(ik ga er even vanuit dat die tv-out composite is)

Ook zou ik nog ff hier kijken als ik jou was: De grote tv-out FAQ

edit: ben niet helemaal duidelijk geweest. Video signaal heeft dus een twee aderige kabel nodig. Voor je audio moeten er nog eens 4 aders zijn (twee voor links en twee voor echts.

coax heeft volgens mij maar twee aders dus gaat jouw tv alleen maar beeld geven en geen geluid

[ Voor 37% gewijzigd door jevn op 06-04-2003 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm daar heb je inderdaad wat,.....niet over nagedacht,.....duh

thnx voor de reality check.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
je zou er ook een rf-converter tussen kunnen zetten zodat ie het beeld via de antenneingang doorgeeft. De kwaliteit hiervan is ongeveer even goed als een 2 aderige videokabel, alleen heb je wel een wat duurdere RF-converter nodig voor stereogeluid.

Op www.elektronicaonline.nl hebben ze een RFmono converter voor 29 euro een professionele stero converter kost daar 99 euro

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RG 58 (neem ik aan) is prima voor video tot en met een metertej of 15 :)

Voor je audio zou ik gewoon dat zwart-rode draad nemen. IS prima zat :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• jevn
  • Niet online
Het lijkt me goedkoper om een scart kabel met de nodige composite en erm hoe heten die koptelefoon stekkertjes te kopen. Die aan die coax kabel te knuppen en dmv de coax kabel uit de muur te trekken die scart erin.

edit: er is een postje tussen gekomen => goedkoper dan zo'n RF convertor...

[ Voor 16% gewijzigd door jevn op 06-04-2003 18:00 ]

Verwijderd

ik heb dat thuis ook,
een tulepstekker op mn coax gesoldeerd.
En ik heb de pc op mijn kamer boven staan, en onder heb ik primá beeld!

Ik heb hem btw via mijn videorecorder lopen dus:
Pc ---> videorecorder (dus ook door het hele huis film van pc kijken) ------> tv (eventueel versterker ertussen)

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:03:
---
Ik heb hem btw via mijn videorecorder lopen dus:
Pc ---> videorecorder (dus ook door het hele huis film van pc kijken) ------> tv (eventueel versterker ertussen)
Dit gaat een beetje offtopic op wat de TS vroeg.. maar toch even een vraagje aan netlan.

Hoe heb je precies de tv-kabel in jullie huis liggen? Dus dat alle tv's kunnen kijken naar het signaal wat jij doorstuurt? Ik bedoel dus eigenlijk of je de kabel in een soort sterverbinding hebt liggen, met een splitter waar de kabel binnekomt, of gewoon alle tv's achter elkaar.

Dit lijkt me namelijk enorm vet 8)

Verwijderd

was niet offtopic hoor, het kan via de bestaande kabel.
wat jij vraagt is wel een beetje offtopic :)

ik heb het signaal vanaf mijn pc naar de videorecorder,
die komt via scart binnen op av1 (av2 schotel, av3...etc)
Dan gewoon je videorecorder op av1 zetten, en je tv op het videorecordersignaal zetten.
Bij mij in het geval op 0, en zo door het hele huis.
Bij mij loopt dus alles via de videorecorder.
Ook casema sluit ik direct op mijn videorecorder aan, en stuur het direct door naar de tv's.

• Blorgg
  • Niet online
Als die kabel die nu door de muur heen zit van jullie oude netwerk was, dan heeft die een andere weerstand dan de coax kabel die je normaal gesproken voor TV signaal gebruikt. Ik weet verder niet of dat wel/niet werkt, maar laat ut alleen ff weten ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jevn schreef op 06 April 2003 @ 17:59:
Het lijkt me goedkoper om een scart kabel met de nodige composite en erm hoe heten die koptelefoon stekkertjes te kopen. Die aan die coax kabel te knuppen en dmv de coax kabel uit de muur te trekken die scart erin.

edit: er is een postje tussen gekomen => goedkoper dan zo'n RF convertor...
Precies, knoop de nieuwe draden vast aan de oude en gebruik de oude als "trekveer".
Scheelt je een hele hoop geklooi en frustraties van niet werkende knutseloplossingen met kabels die er niet voor bedoelt zijn.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
loop naar een tweedehands winkel en koop daar een ranzig oude videorecorder met scartaansluiting. Tada: een RF converter! sluit je via een scartblokje de computer aan op je video, Nu kun je gewoon coax gebruiken (beeld en geluid). hebben wij ook in het hele huis liggen, werkt prima (wel versterkertje nodig waarschijnlijk voor lange afstanden maar dat merkt je vanzelf)

je kunt trouwens ook een draadloos ding kopen voor beeld en geluid, dat werkt vaak ook wel ok.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mja of je koopt gewoon wel een rf-switch voor 15 euro bij diezelfde boer. Wel een stukje kleiner :)

Maar goed, een videorecorder is ook leuk om te hebben :)
Pagina: 1