Toon posts:

Hulp een videocard te kiezen (radeon twijfel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de moment een Matrox G200 op een 17"Nokia(1600x1200). Wil men kaartje vernieuwen maar Matrox heeft zen G800 nog niet :( En eerlijk gezecht twijfel ik over radeon aangezien ze vroeger slechte drivers hadden. Ik speel soms eens Quake3 en geef om kwaliteit, hou me meer bezig met 2d tekenen vandaar dat ik Gforce slecht vind.

Tips? Geruststelling over Radeon....??

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Kom op zeg, het hele forum klapt uitelkaar over de radeon, daar kun je genoeg info vinden.
Beeldkwaliteit belangrijk? Gewoomm kopen dan. Heb zelf de 32 MB DDR: gewoon heel goed:9

xMouse

Verwijderd

Heb geen last van een driver probleem. Heb zelf een ATI Radeon 64 MB DDR ViVo het enigste probleem wat ik heb is dat ik geen TV-in & out kan gebruiken maar dat ligt aan de brakke Windows 98 1st NL CD daar zit wat software niet bij wat in de andere versies wel zitten :( precies wat men nodig heeft voor TV-in :(

Fok Microsoft :r

maar de beeldkwaliteit is gewoon ASO goed 8-) meesterlijk kaartje.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gewoon doen, ik speel Star Trek Elite Force op 1024*768 met alles high en 32 bits zonder problemen en dat op een Celeron 333@500 (spel is op de Q3 engine gebouwd) en het ziet er super uit, dus zelfs met een langzame cpu gaat dat al fantasties. :+

oja ik heb de 32mb ddr Radeon

Verwijderd

Heb zelf ook een radeon en ben er dik tevreden over. Als je echter veel games gaat spelen en je wilt W2K draaien zou ik nog even nadenken. Ik ben trug gegaan naar W98 omdat de drivers voor W2K wat brak waren (niet alle spelen deden het). 2D is zoals bekend altijd toppie geweest en onder W98 is 3D ook onovertroffen.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op mijn CL TNT2 Ultra deden ook niet alle spellen het onder W2K (dus o.a. een OS probleem). Daarom ben ik ook terug gegaan naar W98se. Deze keer ga ik voor de Radeon (DDR) met zijn Matrox 2D kwaliteit. Als je voor een Nvidia kaart ga neem er dan een van ELSA - zij schijnen het beste signaal te geven omdat zij als enige afwijken van Nvidia's referentieboard.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Pagina: 1