[DVD] alleen geluid laten afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Topicstarter
Ik zou graag naar een music DVD willen luisteren zonder daarbij het beeld te zien. Kheb namelijk een zeer goede DVD die ik wil luisteren maar daarnaast gewoon verder wil werken met m'n pc. Op dit moment speel ik de DVD af met PowerDVD 4.0 maar nu heb ik wel mijn CPU tot bijna 80% in gebruik :?

Ik ga ervan uit dat als ik de video weergave uitschakel dat ik niet zoveel CPU verlies.

Heeft iemand een tip hiervoor?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
ja de muziek rippen naar mp3 en dan gewoon winamp inschakelen

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Sixpacker

Sixpacker

Topicstarter
ja oke maar dan moet ik mijn HD belasten terwijl ik het op DVD heb staan.

Is er geen mogelijkheid om het vanaf de DVD te luisteren?

• RobertJ
je HD belasten? 15 mp3tjes @ 256 Kb? hoeveel zou dat worden? 50/75 Mb??? Stel je niet aan joh, en voor zover ik weet kun je niet alleen de audiostreams afspelen van de DVD... En al zou je et wel kunnen neemt et nog heel veel processor, het geluid is nl. niet van mp3 kwaliteit maar vaak DTS/Dolby DIgital enz. en dan heb je het over meer dan 256 kb/s.

tip: koop een CD ipv DVD ;)

• Sixpacker

Sixpacker

Topicstarter
Ja precies DVD heeft een super kwaliteit!!!

Mag ik dat ook beluisteren dan??

Daarom stel ik nou juist de vraag.

• RobertJ
Mag ik dat ook beluisteren dan??
moe je es luisteren, als je vervelend gaat doen zoek je t zelf maar uit, GoT search zou ik zeggen en anders Googlen...

• Sixpacker

Sixpacker

Topicstarter
wat ben ik blij dat er nog meer mensen zijn die eventueel kunnen reageren en me eventueel dus wel kunnen helpen op een normale sociale manier.

Maar i.i.g. bedankt voor je spontane 'hulp'

• Wimmel
  • Laatst online: 02-03 07:43

Wimmel

Hello

Ik weet niet of het mogelijk is om alleen de audio-track vanaf de DVD te spelen. Wat wel kan, is om het ac3/dts spoor van je dvd af te halen en dat vanaf je hd af te spelen.

Ikzelf heb wat DTS sporen vanaf een live-registratie afgehaald, dit kost je ongeveer 250mb aan diskruimte maar het afspelen kost dan nog maar <2% cpu ipv 30% (Athlon 2400).

Om de audio track eraf te halen kun je bv. dvd2avi gebruiken.
Kijk ook eens op Doom9

[ Voor 7% gewijzigd door Wimmel op 06-04-2003 16:14 . Reden: url toegevoegd ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

RobertJ schreef op 06 April 2003 @ 15:50:
[...]

moe je es luisteren, als je vervelend gaat doen zoek je t zelf maar uit, GoT search zou ik zeggen en anders Googlen...
jij begon anders toch echt met, moet je maar een cd kopen , dus een flame. maar goed, naar de topic maker, der zitten vaak wel audio spoor op in video die je eraf ken halen met proggie, zelfde dus wat wimmel zo beetje zei

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Ik vraag me af of dat wel klopt wat je zegt, de laser van de dvd staat aan of uit, hij leest dus sowieso altijd de video stream. Ik vraag me af of het minimizen van powerdvd etc. niet al een beetje zin heeft? (zal wel niet). De system load zit em vooral in het softwarematig decoderen van de video stream dus het klinkt wel logisch op zich dat het zou moeten kunnen (met de juiste software die ik niet ken) ;) )

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Creative levert daar een programmatje voor bij de audigy2 kaartjes.
Misschien kan je dat programma zien te bemachtigen?
Mediasource DVD-Audio Player heet het...

Verwijderd

Wimmel schreef op 06 april 2003 @ 16:12:
Ik weet niet of het mogelijk is om alleen de audio-track vanaf de DVD te spelen. Wat wel kan, is om het ac3/dts spoor van je dvd af te halen en dat vanaf je hd af te spelen.

Ikzelf heb wat DTS sporen vanaf een live-registratie afgehaald, dit kost je ongeveer 250mb aan diskruimte maar het afspelen kost dan nog maar <2% cpu ipv 30% (Athlon 2400).

Om de audio track eraf te halen kun je bv. dvd2avi gebruiken.
Kijk ook eens op Doom9
Precies, deze AC3-file kan je gewoon afspelen in winamp (wel naar .wav renamen denk ik).
De bitrate hiervan is meestal 384 of 448 kbps, +- 3 MB per minuut dus, en ondersteunt tot 5.1 surround.

Ik weet wel niet of het rippen van die AC3-file met DVD2avi gaat (waarschijnlijk wel), want ik doe dit altijd met DVDdecrypter (gewoon in dat proggie de .vob-files selecteren, rechtermuisknop, rip streams, selecteer de audiosource (meestal ***80 of ***81, herinner me het niet juist meer), rip.

And that's it :*)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 18:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mediasource DVD-AUDIO player zal je niet helpen met DVD's waar video content op zit. Dit is voor DVD-AUDIO discs, die schijfjes waar 6 kanaals 24 bits 96 Khz audio only op zit

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Hardware acceleration ook uitgezet? (Misschien dat ie dat probeert terwijl er geen video is.)
Nieuwste PowerDVD patch geprobeerd? (Of oude, want er zijn ook bugs bij de nieuwe, die niet bij de oude zijn.)
Pagina: 1