Waarmee heb je ze verbonden? Ben erg benieuwd ik meot eht ook nog steeds doen dus.jhead22 schreef op 13 May 2003 @ 17:01:
Proc kan idd waarschijnlijk nog wel hoger. Memory wil echter geen 180 mhz draaien. De multiplier kan ik dus nog op 12,5 zetten in plaats van 12. Maar ik vind t zo eigenlijk wel lekker draaien. Tis super stabiel en dat vind ik erg belangrijk.
De temp kan idd ook lager. Dan moet ik mijn case fan's iets harder zetten en dan daalt de temp vlink. Maar de gel;uidsproductie wordt dan weer hoger waar ik een hekel aan heb
Kep nu een nieuwe proc binnen (JIUHB 1800+ week 12. SPWM. Deze draait dus standaart op 1,5V in plaats van 1,6V. Ik heb de 2 eerste pennen van de richek chip verbonden dus heb 1,8V. Waarschijnlijk zakt dat naar 1,7V met de dlt cpu wat weer een lagere temp tot gevolg heeft.
Verwijderd
waarom xp1800. Me volgende upgrade op de mobo word barton2500 zodra het goedkoop word .Want die schijnt ook dik te overclocken.Misschien ga ik deze week nog een vriend van me overhaalen om zijn athlon xp1700XPMW te ruilen voor me xp1700SPMW want die gaat lekker hard (in durondude's geval tot 3ghz
)
Verwijderd
Kan iemand me vertellen met wat voor materiaal(geleident) je de pinnetjes moet verbinden voor een voltmod?
Ijzerdraadje voldoende?
Ijzerdraadje voldoende?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 17:53 ]
Soldeer, koperdraad, ijzerdraad... t kan allemaal.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 17:51:
Kan iemand me vertellen met wat voor materiaal(geleident) je de pinnetjes moet verbinden voor een voltmod?
Ijzerdraadje voldoende?
* jhead22 heeft ze gesoldeerd.
Barton vind ik nog veel te duur... Zeker aangezien een 1700+ @ 2600+ meer dan genoeg snelheid voor mij opleverd.
[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 13-05-2003 17:55 ]
Verwijderd
Ik zelf heb nu min 1800+ @2600+ lopen op +/- 1,54Vcore, stabiel. Ik wil alleen de voltmod doen omdat ik wil weten hoever dat ding komt
.
Verwijderd
om garantie te behouden
/me Dore heeft een stukje ijzerdraad eronder geschooven en de eerste 2 pinnen verbonden
/me Dore heeft een stukje ijzerdraad eronder geschooven en de eerste 2 pinnen verbonden
Verwijderd
Ga ik zo even proberen, dat is wel handig natuurlijk.Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 18:13:
om garantie te behouden
Verwijderd
het geinige is wat ik gebruikte lol.Was een simpele klus maar nogal eng als je groote vingers hebt.Ik moest daarvoor me heatsink los haalen
/me Dore houd ervan om expert gereedschap te gebruiken zoals hier vermeldVerwijderd schreef op 10 May 2003 @ 14:46:
[...]Ik wou echt niet solderen zoals jhead het deed . Deed de zelfde truk met basis gereedschap . Gewoon dun ijzerdraad eronder door en erin geboogen of zo . Dan met nagelknipper de rest afgeknipt
Verwijderd
Ik zal zo kijken, begin over een uurtje maar ik ben bang dat ik ook me heatsink eraf meot halen en dat zit net zo mooi vast. Nouja zal zo eens kijken.
Kep mijn nieuwe processor nu op 12 x 180 = 2160 Mhz draaien. Perfect stabiel. mem draaid ff op 162 Mhz. Op 175 draaid mem nog stabiel, op 180Mhz niet
Infineon 512 MB PC333.
* jhead22 zoekt sponsor voor een nieuw reepje geheugen
Ik ga vanavond ffies de multiplier op 12,5 zetten en dan 175FSB/175Ram =2187,5 Mhz = ~2700+

Eerst ff mobo boekje zoeken om te kijken hoe de jumpers moeten staan voor 12,5
* jhead22 zoekt sponsor voor een nieuw reepje geheugen
Ik ga vanavond ffies de multiplier op 12,5 zetten en dan 175FSB/175Ram =2187,5 Mhz = ~2700+
Eerst ff mobo boekje zoeken om te kijken hoe de jumpers moeten staan voor 12,5
[ Voor 43% gewijzigd door jhead22 op 13-05-2003 19:34 ]
Verwijderd
heatsink afhaalen is een lastig karweitje maar ook leuk.Ik ging me heatsink en fan schoonmaaken en brushen met metaal zodat het glanzend was dan heating paste erop lekker cool . Net als manicure voor je cpu.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:13:
Ik zal zo kijken, begin over een uurtje maar ik ben bang dat ik ook me heatsink eraf meot halen en dat zit net zo mooi vast. Nouja zal zo eens kijken.
aandacht op jhead
wow dat is lekker .Nu word ik verward .Ik dacht dat de xp1700 de overclocking king was ?
trouwens het domme van me is dat ik nooit me cpu en mem op asynchroon heb geprobeerd.Dan ga ik eve me cpu clock omhoog kicken en me mem op 170 houden.
Maar ik ben er zeker van dat me mem 190 kan ?
Zal het helpen om de fsb op de cpu omhoog te haalen ?
Verwijderd
Ja, alleen als je memory ook zo hard loopt merk je er gewoon mer van. Nu zal het in benchmarks haast niet uitmaken denk ik.
De 1700+ is de goedkoopste cpu dus ideaal voor overclockers. De 1800+ heeft gewoon dezelfde cores alleen is ie ietsjes duurder. Normaal koop ik ook de 1700+ aangezien die goedkoper is en net zo goed overclockt. Maar kwam deze cpu toevallig tegen en de code beviel mij wel 
De heatsink van de southbridge afhalen en vrij gemakkelijk. Gewoon voorzichtig te werkgaan: Platte schroeven draaier onder heatsink en je vinger als steun gebruiken zodat je een hefboom krijgt. Klein beetje kracht geven en de heatsink komt langzaam omhoog. Geef niet in 1 keer veel kracht, dan komt je chip namelijk mee omhoog
Tis een beetje jammer dat mijn mem niet hoger wil dan 175... cpu is nu stressed zo'n 44 graden. Idle 40.
De heatsink van de southbridge afhalen en vrij gemakkelijk. Gewoon voorzichtig te werkgaan: Platte schroeven draaier onder heatsink en je vinger als steun gebruiken zodat je een hefboom krijgt. Klein beetje kracht geven en de heatsink komt langzaam omhoog. Geef niet in 1 keer veel kracht, dan komt je chip namelijk mee omhoog
Tis een beetje jammer dat mijn mem niet hoger wil dan 175... cpu is nu stressed zo'n 44 graden. Idle 40.

iemand anders ook die meest vage voltage readings ?
(en kom nou niet aan met je voeding is te zwak, als ik echt een -12 volt lijn op 1,3v had en een 12v op 10v dan was ik dit volgens mij echt niet aan het typen
en iemand al bedacht wat diode's 2 en 3 doen
ik wil echt wel eens weten wat er 80 graden heet word
[ Voor 69% gewijzigd door heuveltje op 13-05-2003 20:56 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb ook mijn L7S7A2 binnengekregen en vanmiddag geinstalleerd, maar ik vroeg mij af hoe het nu zit met het geluid van dit mobo, er zat ook een of ander vaag progje bij voor 5.1 geluid ofzo? Het progje heet C-Media Audio Configuration en staat gewoon in de taskbar....
Wat kun je hiermee, of is het maar een beetje nutteloos zoals die IDEutil die ook geinstalled werd.
Iig ik zal het gemodde bios er ff opzetten (is dit trouwens al 'veilig' verklaard?).
Wat kun je hiermee, of is het maar een beetje nutteloos zoals die IDEutil die ook geinstalled werd.
Iig ik zal het gemodde bios er ff opzetten (is dit trouwens al 'veilig' verklaard?).
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Voltages moet je niet op letten. Mijn 12 volts lijn is 3,2 volt ofzo en alles loopt echt meer dan 50%van wat het moet zijn. Dan ahd me pc allang moeten crashenheuveltje schreef op 13 mei 2003 @ 20:53:
[afbeelding]
(en kom nou niet aan met je voeding is te zwak, als ik echt een -12 volt lijn op 1,3v had en een 12v op 10v dan was ik dit volgens mij echt niet aan het typen)
en iemand al bedacht wat diode's 2 en 3 doen
ik wil echt wel eens weten wat er 80 graden heet word
Verwijderd
/me Jhead full speed and nice temp , ga zo verder
Er is een gestripte versie van deze moederbord dat de voltages niet goed meet of helemaal niet meet
Je cpu temp lijkt me niet gezond als ik het zo zie .Ik ga er van uit dat 80c je cpu temp is en 40c je case temp(dodelijk als de mobo het goed weergeeft.85c max)heuveltje schreef op 13 May 2003 @ 20:53:
[afbeelding]
(en kom nou niet aan met je voeding is te zwak, als ik echt een -12 volt lijn op 1,3v had en een 12v op 10v dan was ik dit volgens mij echt niet aan het typen
Er is een gestripte versie van deze moederbord dat de voltages niet goed meet of helemaal niet meet
nah lees me post nog maar es.
let vooral niet op sensor 2 en 3
tenzij iemand hier stieken een prometia ingebouwd heeft, hij staat nu op min 47
ow nee das sens 3
lijkt me heel sterk dat me proc nu al 80C zou zijn, een amd 2000 idle met een zalman op volle toeren
let vooral niet op sensor 2 en 3
tenzij iemand hier stieken een prometia ingebouwd heeft, hij staat nu op min 47
ow nee das sens 3
lijkt me heel sterk dat me proc nu al 80C zou zijn, een amd 2000 idle met een zalman op volle toeren
[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 13-05-2003 21:38 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Woei, gelukkig flashen is niet mislukt
. Ik heb mod3219i.rom er in geflasht, nu ik zal m'n data ff veilig stellen... windows xp er ff opnieuw op...
And let the (over)clocking begin!
maar iemand nog idee hoe t zit met dat geluid (zie paar posts hierboven)?
oh ja... mn corecodes:
AXDA1800DLT3C
JIUHB0312SPMW
ps: ik heb voor het flashen al ff stiekum geprobt hoe snel die wou, en ik kreeg hem al op 2400+ stabiel
And let the (over)clocking begin!
maar iemand nog idee hoe t zit met dat geluid (zie paar posts hierboven)?
oh ja... mn corecodes:
AXDA1800DLT3C
JIUHB0312SPMW
ps: ik heb voor het flashen al ff stiekum geprobt hoe snel die wou, en ik kreeg hem al op 2400+ stabiel
[ Voor 28% gewijzigd door BoyGenius op 13-05-2003 21:38 ]
Verwijderd
die temp mystery had ik ook op me k7s5a .Het betreft een sensor dat in de chipset zit maar nooit werd geimplementeerd.Ik heb ook -53 en het is constant zo
mmm 2000 stressed at 51c
dadelijk me fanmate maar eens inschakelen.
65 vind ik ook wel goed,
overigens is sens 3 hier niet constant
slingert tussen de -110 en de +120
dadelijk me fanmate maar eens inschakelen.
65 vind ik ook wel goed,
overigens is sens 3 hier niet constant
slingert tussen de -110 en de +120
ik zie dat veel mensen een week 12 1800+ cpu hebben
welk voltage heben jullie? en welke max snelheid. ik zit op normaal voltage 1.52 v op 2050mhz en nu met 1.77 v op 2230 dus klein beetje meer mhz voor die 0.25v gggr meer mensen last van? btw: waarom als me cpu op 2250mhz staat, geeft ie 2800+ aan terwijl dat al een 3000+ is en sneller ook via sisoft...
[ Voor 20% gewijzigd door Q-bone op 13-05-2003 22:21 ]
bla?
Verwijderd
ik zie meer mensen met een xp1800 hier donderen .Eerst was de favo combo de xp1700 met deze mobo en nu of binnenkort word het de xp1800
.
ik heb ook last van die extra Vcore .Me mobo is versie 0 . Dus ik moet het kunnen maar elke pc is weer anders .
ik heb ook last van die extra Vcore .Me mobo is versie 0 . Dus ik moet het kunnen maar elke pc is weer anders .
Zeg wat voor koeling gebruiken jullie.
Zo te zien gebruiken de meeste van jullie lucht koeling.
Klopt dat
Zo te zien gebruiken de meeste van jullie lucht koeling.
Klopt dat
3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0
Die temperaturen kloppen van geen kant. (Ook de cpu niet)
Hier draai ik met waterkoeling met water van 25 graden en de cpu zou 23 zijn.....
Dus let niet op die waarden die je bios aangeeft.
Hier draai ik met waterkoeling met water van 25 graden en de cpu zou 23 zijn.....
Verwijderd
Hij geeft bij mij dan weer 35 graden aan dan weer 65(binnen 1 minuuut) en dan weer 50 graden. Dit blijft maar schommelen. Met me handen heb ik even gevoelt, maar dat ding komt echt niet boven de 35/40graden.KifArU schreef op 14 May 2003 @ 12:27:
Die temperaturen kloppen van geen kant. (Ook de cpu niet)
1800+@2600+
Bij mij kloppen de temps juist wel heel goed.
Lezen jullie de temps uit in de bios of via een progie ?
Bios moet juist zijn.. Progies kunnen idd de verkeerde waarden laten zien aangezien ze vaak niet de goede sensoren gebruiken. Dus download de nieuwste mbm en gebruik de sensors die ik in dit topic heb geplaatst.
Voltages kloppen hier ook. Behalve de -12V en de -5V. Maar die kloppen bij de meeste mobo niet en zijn niet echt belangrijk.
Bios moet juist zijn.. Progies kunnen idd de verkeerde waarden laten zien aangezien ze vaak niet de goede sensoren gebruiken. Dus download de nieuwste mbm en gebruik de sensors die ik in dit topic heb geplaatst.
Voltages kloppen hier ook. Behalve de -12V en de -5V. Maar die kloppen bij de meeste mobo niet en zijn niet echt belangrijk.
Multiplier mod
Op Ocworkbench is een freak bezig geweest met een multiplier mod. Dankzei deze mod wordt het mogelijk om ook multpliers boven de 12,5 te kiezen:
bron: http://www.ocworkbench.co...t_topic;f=35;t=002301;p=1
Sorry voor het ***** van de layout
Op Ocworkbench is een freak bezig geweest met een multiplier mod. Dankzei deze mod wordt het mogelijk om ook multpliers boven de 12,5 te kiezen:
Here's one way to get all the multipliers on the L7S7A2, and use up some parts on hand.
I still have 2 of the tri-state switches to use up somewhere. Maybe future boards.
The first image shows the switch wired and installed in the holder block. The large plug goes on the jumper block with the white dot on pin #1. The other small plug goes to the 3-pin header that I wired into the mainboard and glued on top of the parallel port. This way the entire switch assembly can be removed.
The second image shows the switch wiring as it relates to the positions of the jumpers.
The even numbered pins were determined to be connected to ground so all of the wires from those pins were connected to the common ground connection on the switch. The even numbered pins are connected to the first 5 switches and a blocking tab was glued in place to prevent the switch from connecting them to the Vcc connection. These 5 switches act as simple on-off switches, connecting the odd number pins to ground or to no-connection. Switches # 6 and 7 are not used.
The last switch is kept active to ground and Vcc and works the same way it did in the mod for the 5A board. This one is the 8x bit control and switches the mapping from the lower set of multipliers (5x thru 12.5x) to the upper set (13x and above).
bron: http://www.ocworkbench.co...t_topic;f=35;t=002301;p=1
Sorry voor het ***** van de layout
[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 14-05-2003 13:37 ]
Zo back in bizniz.. me eerste was dus overleden naar 5 dagen en nu heb ik weer een nieuwe
Het plankje doet 200FSB recht uit de doos zonder mods oid.. ,Ik zit alleen vast aan een oude T-birdje 850MHz@975 op standaard vcore..
Ikke weer tevreden
Het plankje doet 200FSB recht uit de doos zonder mods oid.. ,Ik zit alleen vast aan een oude T-birdje 850MHz@975 op standaard vcore..
Ikke weer tevreden
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
hmm toch maar een nieuwe voeding, want ik kreeg steeds reboots als de pc ff moest 'werken'. heb nu maar ff casefans uitgedaan en spul iets lager geclockt, kan ik tenminste normaal werken. Hoeveel watt raden jullie aan voor:BoyGenius schreef op 07 mei 2003 @ 18:26:
He mijn sdram pc133 is ook van M-tec en dat draait stabiel op 150, dus je moet wel geluk hebben denk ik...
en van die voeding? ik laat hem eerst mooi zitten, pas als het instabiel enzo wordt zal ik ff naar een nieuwe gaan kijken
- 2 casefans
- 2 hd's
- brander
- xp 1800+ (misschien later klokken tot 2600+)
- geforce 2 mx 400
- isdn kaartje
- 512 mb twinmos pc2700
ik dacht zelf ff morgen een qtec 450 watt halen bij de lokale computerboer voor 52,50 (of is dit een erg hoge prijs).
heb nu een 300 watt no-name voeding...
[ Voor 4% gewijzigd door BoyGenius op 14-05-2003 19:06 ]
Een goede 300 Watter zou t moeten kunnen draaien. Let wel... een goede (liefst met pfc)
Een Qtec 400W voeding kan t zaakje makkelijk aan.
Kep mijn hele systeem ook op een Qtec 400W draaien.
Ik draai nu 12,5 x 175 = 2187,5 Mhz = 2700+
Processor werkt ook perfect op 185 Mhz. Geheugen doet max 175Mhz Ultra, dus ik moet dan asynchroon draaien. Bij 190FSB crasht windoos bij t opstarten.
Processor werkt ook perfect op 185 Mhz. Geheugen doet max 175Mhz Ultra, dus ik moet dan asynchroon draaien. Bij 190FSB crasht windoos bij t opstarten.
Verwijderd
450 Watt is ruim voldoende, de prijs is een beetje hoog; check de pricewatch.
Op www.1to0.nl heb je voor 40euro die voeding en 550watt voor 45euro.
En ik denk zelf dat je ook de 400watt kunt nemen>28pleuro.
Op www.1to0.nl heb je voor 40euro die voeding en 550watt voor 45euro.
En ik denk zelf dat je ook de 400watt kunt nemen>28pleuro.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:45 ]
Netjes !Speedy-J schreef op 14 May 2003 @ 18:36:
Zo back in bizniz.. me eerste was dus overleden naar 5 dagen en nu heb ik weer een nieuwe![]()
Ikke weer tevreden
Wat voor geheugen zit erin ?
Edit: La maar.. kep t al gevonden
768MB Dane-Elec PC3200
[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 14-05-2003 19:46 ]
btw die proc van wintelco haalt op 1.8 v 3000+
alleen ik krijg hem na gisteren niet meer op 1.8v, blijft op 1.6v hangen, erg vaag, maar morgen benk vrij dus dan gak weer ff proberen...
[ Voor 1% gewijzigd door Q-bone op 14-05-2003 19:51 . Reden: v vergeten ]
bla?
Maken de pootjes van de richek chip nog wel goed contact ?
3000+ is een leuke score ! Das ook week 12 toch ?
3000+ is een leuke score ! Das ook week 12 toch ?
Neu dat is van me EPoX bak ,ik heb wel 1 reepje geprobeerd ervan om te kijken of hij ook werkelijk 200/200 kon lopenjhead22 schreef op 14 mei 2003 @ 19:45:
[...]
Netjes !
Wat voor geheugen zit erin ?
Edit: La maar.. kep t al gevonden
768MB Dane-Elec PC3200
Nu zit er Crucial PC2100@196MHz in en voldoet ook prima..,De CPU houd me tegen ,hij wil net geen 1GHz lopen op 1.94V
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Dat bord met dood BIOS heb ik hier nog steeds liggen, nog niets gehoord van die gast die zou informeren wat fixxen zou kosten 
Heb er dus een ander L7S7A2 bord in zitten.
Mn Pally 1700+ draait nu op 155MHz FSB gewoon 1700, draait allemaal lekker rap, geheugen op CL2 en ultra timings. Flashen doe ik niet weer, niet eerder dan wanneer ik dualbios heb gesoldeerd op mn andere kapotte bord, kan ik maar raak flashen.
Heb er dus een ander L7S7A2 bord in zitten.
Mn Pally 1700+ draait nu op 155MHz FSB gewoon 1700, draait allemaal lekker rap, geheugen op CL2 en ultra timings. Flashen doe ik niet weer, niet eerder dan wanneer ik dualbios heb gesoldeerd op mn andere kapotte bord, kan ik maar raak flashen.
Op mijn voeding staat PFC (waar staat het eigenlijk voor?) en het merk is Target....jhead22 schreef op 14 mei 2003 @ 19:43:
Een goede 300 Watter zou t moeten kunnen draaien. Let wel... een goede (liefst met pfc)
maar ik heb hem net 45 min 3d mark laten draaien en niet gecrasht....
Verwijderd
Ik heb net de voltmod geprobeert met een ijzerdraadje, maar nu start ie niet meer. Cool er gaat aan, maar daarna slaat monitor uit en geen HD activiteit. WAT MOET IK DOEN???????
Kan ik het beste de bios resetten?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 20:32 ]
Probeer eerst ff om het draadje er weer af te halenVerwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:27:
Ik heb net de voltmod geprobeert met een ijzerdraadje, maar nu start ie niet meer. Cool er gaat aan, maar daarna slaat monitor uit en geen HD activiteit. WAT MOET IK DOEN???????
En doet nog nix ? Heb je geen sluiting gemaakt met een ander contactje ofzo ? Cpu is niet doorgefikt ? Geen rookpluimpje gezien of wat dan ook ?
Zijn je mosfets nog heel ?
Heb je t echt exact gedaan zoals het moet volgens de mod ?
Zijn je mosfets nog heel ?
Heb je t echt exact gedaan zoals het moet volgens de mod ?
Verwijderd
Mosfets> wat zijn dat?
Ik starte de pc op, gaf me videokaart instellingen(GF4 mx) en toen POEF uit. En starte niet meer op.
Ik starte de pc op, gaf me videokaart instellingen(GF4 mx) en toen POEF uit. En starte niet meer op.
PFC = Power Factor Correction
Een voeding met PFC heeft een hoger rendement.
300W voeding zonder pfc heeft een rendement van 50% ~ 60%
Een goede 300W PFC voeding heeft een rendement van 95% ~ 99%
Een goede pfc voeding kan dus soms zelf evenveel vermogen leveren als een slecte 400W voeding.
60% van 400W = 240W effectief
95% van 300W PFC = 285 W effectief.
Ik zou zeggen probeer eens een andere voeding om te testen... Target is niet echt een goed merk.
Een voeding met PFC heeft een hoger rendement.
300W voeding zonder pfc heeft een rendement van 50% ~ 60%
Een goede 300W PFC voeding heeft een rendement van 95% ~ 99%
Een goede pfc voeding kan dus soms zelf evenveel vermogen leveren als een slecte 400W voeding.
60% van 400W = 240W effectief
95% van 300W PFC = 285 W effectief.
Ik zou zeggen probeer eens een andere voeding om te testen... Target is niet echt een goed merk.
Mosfets zijn van die grote transistor... hebben 3 pootjes waarvan t middenste pootje geen contact maakt. Poef uit betekend waarschijnlijk dat je een foutje hebt gemaakt en sluiting hebt veroorzaaktVerwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:46:
Mosfets> wat zijn dat?
FF je stekker van de voeding eruit halen en je CMOS clearen ,ik hoop dat het werkt.Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:46:
Mosfets> wat zijn dat?
Verwijderd
Heb het gedaan, me mobo gaf heel ff een kickje door op de kast het power lichtje aan te laten gaan, en toen weer uit en hetzelfde verhaal. Betekent dus dood?(klote ding) Ik heb ook het ijzerdraadje 1 keer laten vallen op me mobo(zonder dat er stroom op stond). Nou dat wordt een nieuwe halen GVD.
Probeer voor de zekerheid ff een andere psu / videokaart
Verwijderd
Wat kan er fout aan zijn dan, aan de psu?>ME cooler draait nog wel dus.
Videokaart zal ik zo pakken en verwisselen.(ben benieuwd)
EDIT: Heb geen goede videokaart om te testen, maar aangezien de HD niet eens begint te prutelen, en als ik het geheugen reepje eruit haal, geen enkele piep komt, alleen 1 a 2 knippertje op het lampje(powerled). Ben dus bang dat alles dood is.
Videokaart zal ik zo pakken en verwisselen.(ben benieuwd)
EDIT: Heb geen goede videokaart om te testen, maar aangezien de HD niet eens begint te prutelen, en als ik het geheugen reepje eruit haal, geen enkele piep komt, alleen 1 a 2 knippertje op het lampje(powerled). Ben dus bang dat alles dood is.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:13 ]
Ik vrees dat hij R.I.P is ,Gecondoleerd
Verwijderd
Danku
BTW: hoe kotm het dat hij wel heel even een lichtje geeft?(powerled)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:39 ]
bij mij deed hij dat ook ,maar ik kreeg hem niet meer uit met de powerknop..
De hdd's begonnen pas op te spinnen nadat ze van de IDE waren afgehaald ,totaal kortgesloten dus..
Dit ken bij jou ook van toepassing zijn geweest,alleen ik heb er niet aan lopen modden..
De hdd's begonnen pas op te spinnen nadat ze van de IDE waren afgehaald ,totaal kortgesloten dus..
Dit ken bij jou ook van toepassing zijn geweest,alleen ik heb er niet aan lopen modden..
Verwijderd
Bedankt voor de info. Heb het uitgeprobeert maar tevergeefs.Speedy-J schreef op 14 mei 2003 @ 21:48:
bij mij deed hij dat ook ,maar ik kreeg hem niet meer uit met de powerknop..
*suiperd koopt wel een nieuwe
De temperaturen zijn bij mij wel constant, maar te laag. Deze zelfde setup had ik eerst op een Epox 8KHA+ zitten en daarop was de cpu-temperatuur altijd tussen de 36 en 40 graden. Ongeveer 10 tot 13 graden boven watertemperatuur.jhead22 schreef op 14 May 2003 @ 13:10:
Bij mij kloppen de temps juist wel heel goed.
Nu heb ik een watertemperatuur van 25,7 graden en bios, fanspeed 4.08 en de nieuwste MBM geven een cpu-temperatuur van 24 of 25 graden aan met uitschieters van 23 en 28 graden.
Een cpu-temperatuur onder de watertemperatuur lijkt me al vreemd, maar een verschil van zo'n 15 graden met mijn oude moederbord is echt onmogelijk.
De systeemtemperatuur schommelt op dit moment van 12 tot 81 graden, ook al niet best.
Simpelweg: De temperatuurmeting op dit bord klopt van geen kant.
Ik volg dit topic nu al een paar daagjes en k vind dit toch wel een erg interessant moederbordje. Als ik mijn asus a7v133+1,2ghz tb nu upgraded naar een ECS L7S7A2 +xp1800+, hoeveel prestatie winst zou me dat dan geven?
Die asus is niks mis mee verder, prima bordje, maar hij begint langzaam een beetje antiek te worden
Die asus is niks mis mee verder, prima bordje, maar hij begint langzaam een beetje antiek te worden
Werken je HD's en andere randapparatuur nog wel als je ze zonder mobo aansluit ? Of is echt alles dood ? Das niet te hopen voor je !Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 21:36:
[...]
Danku![]()
Zo even een nieuwe bestellen. Als hij ech kapot is iemadn interesse in mobo(maybe hou ik hem wel zelf)
BTW: hoe kotm het dat hij wel heel even een lichtje geeft?(powerled)
Als je t bordje bij t grofvuil gooit wil ik m wel adopteren
ALs je echt t id hebt dat je oude config te traag wordt kan dit een leuke upgread zijn. Vooral als je de boel nog een beetje gaat tweaken etc.Kayz schreef op 14 May 2003 @ 23:21:
Ik volg dit topic nu al een paar daagjes en k vind dit toch wel een erg interessant moederbordje. Als ik mijn asus a7v133+1,2ghz tb nu upgraded naar een ECS L7S7A2 +xp1800+, hoeveel prestatie winst zou me dat dan geven?
MMM strange.KifArU schreef op 14 May 2003 @ 22:37:
[...]
De temperaturen zijn bij mij wel constant, maar te laag. Deze zelfde setup had ik eerst op een Epox 8KHA+ zitten en daarop was de cpu-temperatuur altijd tussen de 36 en 40 graden. Ongeveer 10 tot 13 graden boven watertemperatuur.
Nu heb ik een watertemperatuur van 25,7 graden en bios, fanspeed 4.08 en de nieuwste MBM geven een cpu-temperatuur van 24 of 25 graden aan met uitschieters van 23 en 28 graden.
Een cpu-temperatuur onder de watertemperatuur lijkt me al vreemd, maar een verschil van zo'n 15 graden met mijn oude moederbord is echt onmogelijk.
De systeemtemperatuur schommelt op dit moment van 12 tot 81 graden, ook al niet best.
Simpelweg: De temperatuurmeting op dit bord klopt van geen kant.
Op Ocworkbench staan nog een paar mensen met dit probleem... Maar om hem hier voor te RMA'en is ook weer zo wat heh
Hopelijk wordt t binnenkort met een bios update opgelost.
offtopic:
Op Ocworkbench is nu informatie te vinden over de SIS 748 chipset.
Op Ocworkbench is nu informatie te vinden over de SIS 748 chipset.
[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 14-05-2003 23:54 ]
Verwijderd
edit:
Een Tbred B (1600+ t/m 2100+) is standaart unlocked. Wanneer je een l7s7a2 hebt kan je normaal de multipliers 6 - 12,5 gebruiken. Je hoeft dan dus niets te veranderen aan de processor.
Palimino's zijn standaart gelocked en bij Tbred B's hoger dan 2100+ moet je 2 pennen verbinden om de multipliers handmatig in te kunnen stellen.
Wil je multilpiers hoger dan 12,5 in stellen dan heb je een bordje nodig die dit kan (Nforce 2 bijvoorbeeld). Of stel geen multiplier in.. dan neemt hij de standaart multiplier van de cpu. BV 13.
Een Tbred B (1600+ t/m 2100+) is standaart unlocked. Wanneer je een l7s7a2 hebt kan je normaal de multipliers 6 - 12,5 gebruiken. Je hoeft dan dus niets te veranderen aan de processor.
Palimino's zijn standaart gelocked en bij Tbred B's hoger dan 2100+ moet je 2 pennen verbinden om de multipliers handmatig in te kunnen stellen.
Wil je multilpiers hoger dan 12,5 in stellen dan heb je een bordje nodig die dit kan (Nforce 2 bijvoorbeeld). Of stel geen multiplier in.. dan neemt hij de standaart multiplier van de cpu. BV 13.
bij mij niet dus
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Heb ik een gaar mobo of is het de processor??
Verwijderd
Ik zal eens vanmiddag/vanavcondf kijken of de rest het nog wel doet. Hoop niet dat alles dood is.jhead22 schreef op 14 May 2003 @ 23:47:
[...]
Werken je HD's en andere randapparatuur nog wel als je ze zonder mobo aansluit ? Of is echt alles dood ? Das niet te hopen voor je !
Als je t bordje bij t grofvuil gooit wil ik m wel adopteren
Verwijderd
Ehm nee ik had niet met f5 opgestart, wist niet dat dit problemen kon geven/nooit problemen mee gehad.jhead22 schreef op 13 May 2003 @ 08:15:
[...]
Als je t mobo weg doet zou ik hem graag willen hebben.
had je trouwens wel kaal op gestart ? Dus f5 bij het opstart menu van de bootflop. Kweet niet of de ME diskette t zelfde is als de 98 diskette... Maar laad in iig nooit al die drivers enz als je gaat flashen...
Als je het mobo wil hebben kun je me ff mailen op mikel77@home.nl
Hoe zit het nu eigenlijk met dat 6-channel audio? Achterop zit alleen maar line-out, lin-in en mic. Hoe ga je daar 6 kanaals geluid uit krijgen?
Great minds think alike!
met die mediaproggie wat erbij zit kun je iig de line-in omzetten ik rear speakers.
hoe dat met die andere 2 zit weet ik niet
hoe dat met die andere 2 zit weet ik niet
Verwijderd
Subwoofer>>op microfoon ingang.Verbal Kint schreef op 15 May 2003 @ 17:12:
Hoe zit het nu eigenlijk met dat 6-channel audio? Achterop zit alleen maar line-out, lin-in en mic. Hoe ga je daar 6 kanaals geluid uit krijgen?
Verwijderd
Ehm, moet je even bij audio checke of in je mobo handleiding, staat het vrij duidelijk in. Front>>GROENe ingang; achterspeakers>>Blauwe ingang; Center/subwoofer>rose ingang(microfoon ingang)
Ah juist, zoiets dacht ik al.
Maar dan ben je dus wel je line-in kwijt. Dat is lastig voor mij want die heb ik nodig voor mn TV-kaart.
Maar dan ben je dus wel je line-in kwijt. Dat is lastig voor mij want die heb ik nodig voor mn TV-kaart.
Great minds think alike!
Verwijderd
Koop nog een geluidskaart.(of neem geen 5spekaers.)Verbal Kint schreef op 15 mei 2003 @ 19:13:
Ah juist, zoiets dacht ik al.
Verwijderd
je kan ook een case neemen met audio plugs .Ik heb er een .De kast heeft een 3.5 bay achtige block met 2xusb 2.0 en line-in, line-out en mic .DIe kan je dan verder op de line in en out aansluiten die aanwezig zijn op de mobo .Niet gecheckt maar volgens mij staan ze er wel .Net als de meeste built-in sound cards .
of je koopt een pci slot afdek plaatje met de extra plugs en sluit je die aan op je mobo
of je koopt een pci slot afdek plaatje met de extra plugs en sluit je die aan op je mobo
Yessss vandaag binnen gekregen
L7S7A2 versie 1.1
en
AMD 1800+
AXDA 1800DLT3C
9442356250032
JIUHB 0311 MPMW
2 dagen levertijd bij wintelco lekker snel dus.
Verder wachtende
op 2 x 256Mb Infineon 2700 DDR modules
deze komen uit USA op de sticker moet staan
HYS64D32309GU-6-A
Op de chips zelf staat HYB25D256809AT-6
Besteld bij 1to0 deze hadden ze nog op voorraad.
Ik ga deze eens lekker uittesten van het weekend
en
AMD 1800+
AXDA 1800DLT3C
9442356250032
JIUHB 0311 MPMW
2 dagen levertijd bij wintelco lekker snel dus.
Verder wachtende
deze komen uit USA op de sticker moet staan
HYS64D32309GU-6-A
Op de chips zelf staat HYB25D256809AT-6
Besteld bij 1to0 deze hadden ze nog op voorraad.
Ik ga deze eens lekker uittesten van het weekend
Das een hele leuke combi !
Ik voorspel dat je de 2200 Mhz met gemak haalt !
jammer dat je voltage niet zo hoog kan
heb ik ook last van op 2200Mhz zit je er al een beetje tegenaan, mijn week 12 bij wintelco vandaan loopt op 177x 12.5 hoger is niet echt lekker....
bla?
Je kan 2.0 volt halen hoor... Is dat nog niet genoeg ?Q-bone schreef op 16 mei 2003 @ 10:24:
jammer dat je voltage niet zo hoog kanheb ik ook last van op 2200Mhz zit je er al een beetje tegenaan, mijn week 12 bij wintelco vandaan loopt op 177x 12.5 hoger is niet echt lekker....
Verwijderd
Heeft iemand als eens een firewire-poort op de onboard-header aangesloten en uitgeprobeerd (L4S8A2 heeft zelfde southbridge als de L7S7A2)?
Zie deze thread.
Zie deze thread.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 12:02 ]
De pennetjes waarop je een firewire poortje op aan kan sluiten zijn weggelaten. Je zou misschien de pennetjes er alsnog op kunnen solderen maar de vraag is of er uberhaupt verbindingen naar lopen.
Hehehe dikke lol hier met die plank weer ,jammer dat me T-Birdje gewoon die 5MHz extra niet ken trekken
200/200 is geen enkel probleem voor dit exemplaar ,De andere deed eigenlijk hetzelfde alleen deze zit wat strakker in z'n vel wat betreft voltages..
Ik zit met een 230watt voedinkje eraan van Enlight corp.

200/200 is geen enkel probleem voor dit exemplaar ,De andere deed eigenlijk hetzelfde alleen deze zit wat strakker in z'n vel wat betreft voltages..
Ik zit met een 230watt voedinkje eraan van Enlight corp.
Verwijderd
Zijn bij alle versies die pennetjes weggelaten?jhead22 schreef op 16 May 2003 @ 13:35:
De pennetjes waarop je een firewire poortje op aan kan sluiten zijn weggelaten. Je zou misschien de pennetjes er alsnog op kunnen solderen maar de vraag is of er uberhaupt verbindingen naar lopen.
Nope... er bestaan ook l7s7a2 borden met firwire erop. Ze zijn echter vrijwel niet te krijgen...
Mooi die 200FSB !!! Super
zou wel leuk zijn lekker snel en voor wat voor prijs, trouwens geheugen heb ik nu ook binnen.jhead22 schreef op 16 May 2003 @ 08:15:
Das een hele leuke combi !
Van het weekend is het party time.........
Verwijderd
Kunnen jullie eens wat memory score's van sisoft sandra posten ik heb namelijk het idee dan of mijn geheugen langzaam is, of mainbord slecht met geheugen om gaat.
Ik haal 1880 MB/s met 512MB PQI DDR 333 @ 310
Ik haal 1880 MB/s met 512MB PQI DDR 333 @ 310
Hier mijn scores (ik draai t nieuwste officiele bios met 10% memory performance verlies):

1800+ AJIUHB 0312 SPWM@ 12,5 x 175 = 2190Mhz = 2700+ 1,7Vcore
Memory 175Mhz cas 2,5 turbo.
1 bios ouder is ongeveer 10% hogere memory score.
T wordt hoog tijd dat ECS met een nieuw bios komt waarbij de geheugen performance wel weer hoog is... Krijg mijn geheugen niet stabiel op 176Mhz. Processor wil nog wel hoger, maar dan moet het asynchroon gaan lopen met het geheugen wat weinig zin heeft.
T wordt hoog tijd dat ECS met een nieuw bios komt waarbij de geheugen performance wel weer hoog is... Krijg mijn geheugen niet stabiel op 176Mhz. Processor wil nog wel hoger, maar dan moet het asynchroon gaan lopen met het geheugen wat weinig zin heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door jhead22 op 16-05-2003 23:34 ]
Als je hem sloopt haal dan tenminste nog het batterijtje eraf, en de bios, elcos, enz, die kun je nog hergebruikenVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:39:
Morge ochtend krijgen jullie een mooie pic als je boos bent op je ECS bordje.
Verwijderd
Hij is allang gesloopt. En heb er nog niks afgehaald, voor nuttige dingen.Erik1 schreef op 17 May 2003 @ 09:20:
[...]
Als je hem sloopt haal dan tenminste nog het batterijtje eraf, en de bios, elcos, enz, die kun je nog hergebruiken
Verwijderd
Maar enig idee waarom zo slechte mem performance???jhead22 schreef op 16 May 2003 @ 23:29:
Hier mijn scores (ik draai t nieuwste officiele bios met 10% memory performance verlies):
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb hier net even een samsung module getest en ik krijg exact dezelfde 1880MB/s
terwijl dezelfde module op een lagere bussnelhied op mijn MSI KT3 bord al in de 2000MB/s haalt. Kan iemand dit verklaren....
BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2003/03/14
Version 03/13/2003 File Size 243KB
Download l7s7a2_030313.exe Flash Utility aminfxxx.exe
Release Note 1. Fix DDR x 3 DIMM unstable for L7S7A2 models
Om 3 dimms stabiel te laten werken heeft ecs in het nieuwste bios de memory performance waarschijnlijk terug geschroeft. Veel mensen zitten met dit probleem. Wanneer je 1 bios ouder gebruik zal je zien dat je memory performace wel normaal is. Het scheeld zo'n 10%
Dus flash het oude bios erop en test.... (eigen risico)
Best wel erg om het uber bordje L7S7A2 zo dood te zien liggen
Wat heb je er allemaal mee gedaan ?
Tip: spirtus en een lucifer geeft ook een leuk effect
(eigen risico)... Pas op voor jezelf en voor uit elkaar knallende onderdelen 
Haal wel eerst de bruikbare onderdelen er af heh !
Om 3 dimms stabiel te laten werken heeft ecs in het nieuwste bios de memory performance waarschijnlijk terug geschroeft. Veel mensen zitten met dit probleem. Wanneer je 1 bios ouder gebruik zal je zien dat je memory performace wel normaal is. Het scheeld zo'n 10%
Tip: spirtus en een lucifer geeft ook een leuk effect
[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 17-05-2003 12:59 ]
Verwijderd
Heb het op de stoeprand neergelegt en toen flink gestampt.(3 a 4 keer.) Toen was hij flink goed verbogen en zat er een scheurtje in, toen heb ik hem met de hand opengescheurd.jhead22 schreef op 17 May 2003 @ 12:58:
Tip: spirtus en een lucifer geeft ook een leuk effect(eigen risico)... Pas op voor jezelf en voor uit elkaar knallende onderdelen
Goede tip, ik zal hem eens in de hens zetten.
Verwijderd
uhhh, ik haal deze scores gewoon met de standaard bios, volgens mij die van 27-2 ofzo. Dus daar ligt het niet aanjhead22 schreef op 17 mei 2003 @ 12:58:
BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2003/03/14
Tip: spirtus en een lucifer geeft ook een leuk effect(eigen risico)... Pas op voor jezelf en voor uit elkaar knallende onderdelen
Verwijderd
en wat als je blij bent met je ecs bordje. Zelfs verliefd misschien.Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:39:
Morge ochtend krijgen jullie een mooie pic als je boos bent op je ECS bordje.
Me ecs kickt het wel goed maar 2125mhz is niet eens de limit op 75%. Vandaag eve een Qtec 450w psu haalen
Reset het bios eens ? Schijnt vaak te helpen.Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:20:
[...]
uhhh, ik haal deze scores gewoon met de standaard bios, volgens mij die van 27-2 ofzo. Dus daar ligt het niet aan
Stel vervolgens je geheugen timings wat strakker in.
Ik wacht met smart op pics van het zwart geblakerde bordje
Okay wie werkt er met KVM switch en heeft problemen met zijn PC ik ben er net zelf achter gekomen dat mijn moederbord raar reageerd op mijn KVM switch.
Vast lopers, toetsenbord reageerd niet meer kan in mijn bios komen en dergelijken als je PC dit ook vertoond haal hem eens van je switch af en test het nog een keer op goede werking.
Maar verder een mooi moederbord draait als een trein met mijn 1800+
Heb hem enkeld nog niet getest met het overklokken van de CPU
Vast lopers, toetsenbord reageerd niet meer kan in mijn bios komen en dergelijken als je PC dit ook vertoond haal hem eens van je switch af en test het nog een keer op goede werking.
Maar verder een mooi moederbord draait als een trein met mijn 1800+
Heb hem enkeld nog niet getest met het overklokken van de CPU
Kep al meerdere l7s7a2 bordjes achter een kvm switch gehad. Tot nu toe geen problemen tegen gekomen. Maar misschien varieerd het per kvm switch ?
Dit topic is gesloten.