Ik werk op een technische dienst (pc'tjes fixen dus ook softwareproblemen) en er zijn dingen die je op gegeven moment best vaak gebruikt.
Post hier dus programma's waar je eigenlijk niet zonder kan, het liefst freeware programma's!
Vertel er ook even bij waar je het kan downloaden en wat het doet.
Enkele voorbeelden:
- Ad-Aware of andere Spyware verwijder-software, www.lavasoftusa.com
- Internet Explorer 6, www.microsoft.com/download/ie
- Virusscanner (meestal Norton Antivirus van klant)
- IBM Wipe (haalt alle info van de HDD af), www.ibm.com
- RAM Stress Test / Memtest86
- 3D Mark www.3dmark.com
- Norton Ghost (niet gratis)
- WinACE , www.winace.com
Ik wil dus een CD, of een paar CD's branden zodat ik niet steeds de pc's aan het internet hoef te hangen. Dit is namelijk nogal vervelend als er geen netwerkkaart in de pc zit.
Weet iemand ook hoe ik Windows update vanaf een CD kan uitvoeren? De losse updates downloaden lukt me zelf ook wel, maar omdat updates per systeem verschillen is het niet handig om steeds alle bestanden bij langs te lopen.
Internet Explorer downloaden is me al gelukt via de GoT search maar voor de updates kon ik geen oplossing vinden.
Handige websites voor drivers zijn www.driverguide.com , www.[hardware]-drivers.com (zoals www.sound-drivers.com www.modem-drivers.com) en www.windowsxp-drivers.com
De meest voorkomende besturingssystemen bij ons zijn Windows 98SE, Windows ME en Windows XP.
Doe hier je bijdrage!
Post hier dus programma's waar je eigenlijk niet zonder kan, het liefst freeware programma's!
Vertel er ook even bij waar je het kan downloaden en wat het doet.
Enkele voorbeelden:
- Ad-Aware of andere Spyware verwijder-software, www.lavasoftusa.com
- Internet Explorer 6, www.microsoft.com/download/ie
- Virusscanner (meestal Norton Antivirus van klant)
- IBM Wipe (haalt alle info van de HDD af), www.ibm.com
- RAM Stress Test / Memtest86
- 3D Mark www.3dmark.com
- Norton Ghost (niet gratis)
- WinACE , www.winace.com
Ik wil dus een CD, of een paar CD's branden zodat ik niet steeds de pc's aan het internet hoef te hangen. Dit is namelijk nogal vervelend als er geen netwerkkaart in de pc zit.
Weet iemand ook hoe ik Windows update vanaf een CD kan uitvoeren? De losse updates downloaden lukt me zelf ook wel, maar omdat updates per systeem verschillen is het niet handig om steeds alle bestanden bij langs te lopen.
Internet Explorer downloaden is me al gelukt via de GoT search maar voor de updates kon ik geen oplossing vinden.
Handige websites voor drivers zijn www.driverguide.com , www.[hardware]-drivers.com (zoals www.sound-drivers.com www.modem-drivers.com) en www.windowsxp-drivers.com
De meest voorkomende besturingssystemen bij ons zijn Windows 98SE, Windows ME en Windows XP.
Doe hier je bijdrage!
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.