Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pda gaan kopen, en nou zat ik zelf te twijfelen tussen de palm m130 en de Dell Axim X5 300mhz. Het belangrijkste voor mij is de mogelijkheid om e-mail en agenda te synchroniseren met de pc. Verder wil ik ook een tekstverwerker hebben. Mp3 en filmpjes zijn wel leuk, maar alleen als het niet teveel extra kost.

Wat zijn precies de voor- en nadelen van deze twee pda's?

Als iemand nog een pda'tje weet voor ongeveer dezelfde prijs (250 tot 300 euro), dan hoor ik dat graag.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 14:42
je kunt veel beter voor een sony sj30 of sj33 gaan, die hebben een 320x320 resolutie. wat gewoon een MUST have is, als je nu een pda aanschaft! sj33 speelt ook mp3 sj30 niet.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De m130 is inmiddels al heel erg verouderd... die zou ik echt nooit aanraden, een kleurenscherm met 160x160 pixels, dan ben je beter af met een Dell, die kan ook mp3 afspelen.

Een sony is ook leuk, maar dan moet je niks tegen hun memory sticks hebben...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een mp3 speler met 196mb geheugen, dus daar hoef ik het niet voor te doen :D

Is overigens Smartmedia :(

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Binnenkort komt Microsoft met een nieuw PocketPC OS. Als je slim bent, wacht je even tot er wat meer duidelijkheid is over welke PocketPC's je hiermee kunt upgraden.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ErectionJackson schreef op 06 April 2003 @ 18:29:
Binnenkort komt Microsoft met een nieuw PocketPC OS. Als je slim bent, wacht je even tot er wat meer duidelijkheid is over welke PocketPC's je hiermee kunt upgraden.
Wel slim voor iedereen die het nieuwste besturingssysteem op zijn pda wil. Maar e-mailen, agenda synchroniseren, tekstverwerken en mp3 en filmpjes kunnen met de huidige versie ook uitstekend. Wat de huidige PDA's kunnen is voor veel wensen ruim voldoende, waaronder de topicstarter zo te zien.
Alles behalve mp3 en filmpjes is bijvoorbeeld zelfs ook mogelijk met het voor sommige extreem verouderde PalmOS 3.1 en ook met Windows CE 2.0 als ik me niet vergis.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
ErectionJackson schreef op 06 April 2003 @ 18:29:
Die zijn er al. De meeste 'goedkopere' PDA's van nu kunnen echter niet upgraden naar PPC2003.
Parijs: Microsoft geeft eerste details Pocket PC 2003 prijs

Handheld-besturingssysteem wordt nog dit jaar ververst

[..]

Microsoft wil het nieuwe besturingssysteem voor pda's als upgrade aanbieden, maar volgens hardnekkige geruchten zijn niet alle handheld-modellen op te waarderen naar de nieuwe versie. Voorbeelden zouden de HP iPaq's H3850, H3950 en de H1915 zijn. Microsoft heeft dit echter nog niet bevestigd of ontkend.
Ik heb ergens anders gelezen dat je er 48MB ROM voor moet hebben. Aangezien bijna alle PDA's momenteel 32MB ROM bezitten wordt het een lastige keuze.
Zelf denk ik eerder dat het weinig nut heeft om nu een duurdere PPC te kopen met 48MB ROM erin zodat je kan upgraden aangezien het nieuwere PPC2003 ook meer proc.kracht gaat eisen. Ik denk dat PPC2003 wordt geintroduceerd tesamen met de nieuwe XScale CPU's van Intel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper op 06-04-2003 23:21 ]

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Jasper schreef op 06 april 2003 @ 23:20:
[...]

Die zijn er al. De meeste 'goedkopere' PDA's van nu kunnen echter niet upgraden naar PPC2003.

[...]

Ik heb ergens anders gelezen dat je er 48MB ROM voor moet hebben. Aangezien bijna alle PDA's momenteel 32MB ROM bezitten wordt het een lastige keuze.
Zelf denk ik eerder dat het weinig nut heeft om nu een duurdere PPC te kopen met 48MB ROM erin zodat je kan upgraden aangezien het nieuwere PPC2003 ook meer proc.kracht gaat eisen. Ik denk dat PPC2003 wordt geintroduceerd tesamen met de nieuwe XScale CPU's van Intel.
Dat is hoogstwaarschijnlijk niet waar, ik las namelijk ergens anders dat Microsoft probeert om het hele OS in 24MB te proppen, maar dat minstens 32MB wel aangeraden wordt. Maar goed, om deze onduidelijkheid is het dus handig om even te wachten :)
haas schreef op 06 april 2003 @ 19:22:
[...]

Wel slim voor iedereen die het nieuwste besturingssysteem op zijn pda wil. Maar e-mailen, agenda synchroniseren, tekstverwerken en mp3 en filmpjes kunnen met de huidige versie ook uitstekend. Wat de huidige PDA's kunnen is voor veel wensen ruim voldoende, waaronder de topicstarter zo te zien.
Alles behalve mp3 en filmpjes is bijvoorbeeld zelfs ook mogelijk met het voor sommige extreem verouderde PalmOS 3.1 en ook met Windows CE 2.0 als ik me niet vergis.
De verbeteringen zitten vooral onder de motorkap en daar merkt iedereen wat van. Lijkt me wel handig om die direct mee te pakken dan :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Kweenie hoor maar volgens mij vroeg hij te kiezen tussen Axim en palm, en niets over het OS.
Ik heb zelf een Palm gehad en heb nu een Axim en moet zeggen dat ik de axim tien keer beter vind!
OA omdat hij twee expansion slots heeft...dat vind ik wel makkelijk!
Maar ook het OS vind ik makkelijker!
Pagina: 1