moederbord zoeken op features

Pagina: 1
Acties:

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Aangezien ik opzoek ben naar een nieuw moederbord, ben ik al geruime tijd aan het rondsnuffelen op het net. Het nodige gevonden, maar ook een heleboel niet.
Is er een site waar je kan invullen wat je er op wil, wat het moet ondersteunen en dat er dan een lijstje uit rol die de types opsomt waar je dan je keuze uit kan maken.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Je kan ook hier je wensen neerzetten, en dan ook wat jezelf al hebt gedaan om die info te krijgen, om te kijken wat de mensen hier ervan vinden.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
- Je bedenkt eerst welke cpu
- Je kijkt welke chipset daar bij past
- Je zoekt naar reviews van mobo's met die chipset
- Je diept desnoods nog ietsje verder uit mbv GoT (pricewatch bijv) en de sites van fabrikanten

...klaar! ;)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

idd... zo moeilijk is dat toch niet? Ga anders naar Google en typ daar wat specs in die je er op wilt hebben.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Lijkt mij dat je moet beginen met een keuze te maken welk platform (Intel of AMD) wilt gaan gebruiken. Dan opschrijven welke features je perse wilt en welke wensenlijk zijn. Vervolgens wat research doen naar de verschillende chipsets en metname wat ze allemaal ondersteunen en hoe snel ze zijn. Dan een keuze maken voor een chipset en dan een moederbord vinden op basis van die chipset bij een mobo bakker. Vaak zijn er ook nog wel roundups te vinden op basis van een chipset, waarin veel plankjes van verschillende makers worden vergeleken. Dat kan ook erg helpen als je weet welke chipset je wilt..

[ Voor 3% gewijzigd door Memendo op 06-04-2003 15:08 . Reden: ik moet sneller typen zie ik ;) ]

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben nu in het bezit van een asus p2b 350mhz 320mb. Opzich niks mis mee, het draai goed en stabiel, alleen de nieuwere/zwaardere programma's/spellen dat trek ie niet echt meer. Dus de logische stap voor mij leek een p4b533, ook een goed bord en ook stabiel. Dus ik naar de winkel en doe mijn verhaal tegen de verkoper waarop hij zegt, niks mis mee maar(de beroemde twijfel brenger) is al wat ouder en ondersteunt niet de nieuwste features en een alternatief zien(lees ook een stuk duurder).

Na wat gezocht/vergeleken te hebben op het net ben ik uit gekomen op twee borden van gigabyte, deGA-SG800 en de GA-SQ800. Verschillen niet veel van elkaar, hoofdzakelijk de chip set nl. de sys 648 en de sys 655.

Gezocht naar reviews van beide. Van de SG800 is bijna niets te vinden en van de SQ800 zijn er wal wat.

Ze hebben alle bij de features die ik wil:

Support Hyper Threading
Support ddr400
tot 8x agp
usb 2.0 op 6 poorten
Ultra ata 133/100/66 voor 4 IDE devices

Niet noodzakelijke features:
onboard sound 6-kanalen
Firewire via dochter kaart

En zeer belangrijk, een leuk prijs kaartje

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Maar, je hebt ook AMD... of ben je van het Intellisme (geloofsovertuiging) en heb je iets tegen processoren die goedkoper, sneller, 'beter' zijn maar wat warmer worden.

Dan zou ik gaan voor een AMD Athlon XP, een nForce moederbord (bijv. A7N8X met Dual Channel DDR400 support, 6 poorten USB 2, ATA en Serial-ATA, AGP 8X, befaamd dolby surround sound. Firewire kortom alles. Moederbord kost zo'n 160€.

Koop er 512MB DDR400 PC3200 (2x 256MB) een 80GB HDD, een DVDspeler en CDRW en een ATI videokaart. Dat trekt net iets meer voor games.

Het is wel belangrijk dat je vertelt wat je ermee gaat doen Games, 3D apps, tekstverwerken, leechen etc.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Maak het jezelf makkelijk, koop een 4 poorts usb 2 pci kaartje voor 21€, schelt zoeken naar een mobo met 6 usb2.0 poortjes (die zijn in de minderheid).

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik heb misschien associaal veel geld vinden de meesten en ik kies dus voor intel omdat ik stilte wil hebben en makkelijk kan overclocken zonder unlocken. Heb je een "normaal" budget zou ik gaan voor AMD waar ik vele gelukkige jaren mee heb beleeft en nog steeds heb. Later zal ik ook weer terugkeren op AMD als ze de FSB wat omhoog gegooit hebben (AMD is technisch beter dan Intel want AMD kan uit 2+ghz de kracht pompen van een vergelijkbaar intel 3ghz exemplaar) Ook als de snelheid tussen NB en SB goed zijn (dan is alles dus beter dan Intel) Dus als ik jouw was zou ik AMD nemen met Asus A7N8X Deluxe.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Master Tweaker schreef op 06 april 2003 @ 18:36:
Ik heb misschien associaal veel geld vinden de meesten en ik kies dus voor intel omdat ik stilte wil hebben en makkelijk kan overclocken zonder unlocken. Heb je een "normaal" budget zou ik gaan voor AMD waar ik vele gelukkige jaren mee heb beleeft en nog steeds heb. Later zal ik ook weer terugkeren op AMD als ze de FSB wat omhoog gegooit hebben (AMD is technisch beter dan Intel want AMD kan uit 2+ghz de kracht pompen van een vergelijkbaar intel 3ghz exemplaar) Ook als de snelheid tussen NB en SB goed zijn (dan is alles dus beter dan Intel) Dus als ik jouw was zou ik AMD nemen met Asus A7N8X Deluxe.
Precies, helemaal mee eens!

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

mexwall schreef op 06 april 2003 @ 14:23:
Aangezien ik opzoek ben naar een nieuw moederbord, ben ik al geruime tijd aan het rondsnuffelen op het net. Het nodige gevonden, maar ook een heleboel niet.
Is er een site waar je kan invullen wat je er op wil, wat het moet ondersteunen en dat er dan een lijstje uit rol die de types opsomt waar je dan je keuze uit kan maken.
Waar deze user het over heeft vind ik eigenlijk een goed idee. Eigenlijk zouden we als tweakers zijnde gewoon een pagina moeten maken waar je zo iets kunt uitzoeken en daarna met de uitkomst gaan zoeken naar eventueele reviews of iets dergelijks.

-Te huur

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Ik zat daar ook laast aan te denken.. gewoon een database met daarin per moederbord alle features. Dan kan je zelf op basis van die database en je must-have eisen een oplossing bedenken..

misschien een ideetje voor een overijverige tweaker

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Matsu_matsu schreef op 06 April 2003 @ 21:32:
Ik zat daar ook laast aan te denken.. gewoon een database met daarin per moederbord alle features. Dan kan je zelf op basis van die database en je must-have eisen een oplossing bedenken..

misschien een ideetje voor een overijverige tweaker
Precies dan kan je zelf ingeven wat je perse wilt hebben voordat je eerst door een berg reviews moet gaan zoeken. Dat zou volgens mij veel tijd schelen en ook nog misschien minder topics over welk mobo moet ik nemen enzo, omdat je dus zelf kan aangeven wat je zelf wilt hebben. Zo was er ook een pagina waar je kon kijken of een bepaalde CPU koeler op je mobo (door middel van pics van beide en die over socket schuiven) paste ik weet alleen linkje niet meer ;(.

[ Voor 4% gewijzigd door Yagermeister op 06-04-2003 21:35 ]

-Te huur

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

mexwall schreef op 06 April 2003 @ 14:23:
Ga eens langs op www.motherboards.org en gebruik de MOBOT.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik zal ook voor AMD gaan deze processors zijn veel goed koper en ik vindt ze beter,
dan kun je ook meer geld uitgeven aan bv. videokaart of HD

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kijk eens op www.pricewatch.info ;) :>

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1