Geheugen pakt niet + vraagje over hd

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hoi mensjes,

Ik heb hier een wat oudere peeceetje liggen. Er zit een Celeron 400 @ 450 in en een Abit BH-6 mobo.

Ik heb gisteren 256 MB Dana-Elec 133 Mhz SDRAM gekocht en heb expliciet gevraagd om single-sided geheugen. 2 reepjes van 256 MB ingegooid alleen hij ziet maar 128 MB per reep :(

Iemand enig idee of dit een instelling zou kunnen zijn in mijn BIOS of mischien moet ik mijn BIOS gewoon flashen of kan mijn mobo het gewoon niet aan?

Ten tweede wil ik dit systeem dus in gaan richten als een servertje. En nu wil ik aardig wat data erop gaan proppen dus ik zat te denken aan een 80 gig schijf.

Mijn tweede vraag is eigenlijk of mijn moederbord een 80 gig schijf wel aankan? Ik meen me te herinneren dat er een limiet aanzat of is dat onzin? :)

Alvast bedankt :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

stylee schreef op 06 April 2003 @ 14:02:
Hoi mensjes,

Ik heb hier een wat oudere peeceetje liggen. Er zit een Celeron 400 @ 450 in en een Abit BH-6 mobo.

Ik heb gisteren 256 MB Dana-Elec 133 Mhz SDRAM gekocht en heb expliciet gevraagd om single-sided geheugen. 2 reepjes van 256 MB ingegooid alleen hij ziet maar 128 MB per reep :(
Dan zou je ff de spocs van je mobo erbij moeten pakken. Als er een limiet van 128 MB is (waar het op lijkt), dan is dit niet altijd op te lossen met een bios-update. Dit is vrij statisch. Meestal.
Iemand enig idee of dit een instelling zou kunnen zijn in mijn BIOS of mischien moet ik mijn BIOS gewoon flashen of kan mijn mobo het gewoon niet aan?

Ten tweede wil ik dit systeem dus in gaan richten als een servertje. En nu wil ik aardig wat data erop gaan proppen dus ik zat te denken aan een 80 gig schijf.

Mijn tweede vraag is eigenlijk of mijn moederbord een 80 gig schijf wel aankan? Ik meen me te herinneren dat er een limiet aanzat of is dat onzin? :)
Lees dit 'ns:
http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

:)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je had expliciet om double-sided geheugen moeten vragen! (dat je nu 128MB ziet per DIMM is normaal) Doe eens een zoek op BX en 256MB DIMM's o.i.d., ik heb al in honderden topics het een en ander uitgelegd hierover :) (DIMM moet voorzien zijn van 16 chips v.h. type 16Mx8)

Wat vraag twee betreft, da's een OM vraag maar het antwoord daar op staat ook in de OM & I/O FAQ

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.