Toon posts:

Geforce 4 mx 420 tv-out "werkt niet"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de tv out van mijn msi geforce mx 420.

Ik heb al de search gebruikt, maar ik kan niets vinden over mijn probleem. Ook bij google kon ik niets vinden.

Dit is het probleem:

Ik wil een beamer op mijn pc aansluiten. Deze beamer staat in een jongerencentrum, Dus ik mijn pc daar heen gereden. Maar daar kreeg ik hem zo snel niet aan de praat. Dus ik de pc weer mee naar huis genomen en van de zolder zo'n mooie zwart groen monitor gehaald zodat ik eerst even rustig op mijn gemak kan proberen. Maar hier lukt het dus nogsteeds niet om ook maar iets van beeld uit mijn tv-out te krijgen.

De beamer en GZ monitor hebben allebei alleen composiet ingang, dus die zal ik moeten gaan gebruiken.

Ik heb de nieuwste detonator geinstalleerd (43.45)
als ik mijn pc uit zet, het meegeleverde verdeelsnoertje(met een s-video en een composiet uitgang) in mijn pc stop en de composiet aansluiting met een simpel audio kabeltje aan de monitor gekoppelt. daarna de pc aangezet. dan krijg ik wel de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. en moet ik even een wizzard met algemene info doorlopen.

Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld op die andere monitor.
Als ik bij het venster van nview display mode op auto detect displays klik dan springt hij weer naar standaard (nview disabled). (ik had hem ervoor op colone gezet want dat is de mode die ik wil gaan gebruiken)

Ik begin er langzamer hand aan te twijfelen of mijn video uit wel werkt...

weet iemand wat ik verkeerd doe?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

Rival24

I'll Be Back

Als je programma's gebruikt die je refresh rate veranderen in games moet je even je nvidia drivers reinstallen. Ook wil het wel eens helpen om je resolutie in windows en je refresh rate gelijk te zetten aan het maximum van het apparaat dat je achter je tv-out hangt (dus bijvoorbeeld 1024x768 @ 60Hz voor je beamer oid).

Verwijderd

Zelfde probleem hier met de mx gehad
heb ontdekt dat je gewoon een S-Video kabel ZONDER VERLOOPJE
aan moet sluiten op je beamer.
Works like a charm.

alles wat je verder moet hebben is gewoon de standaard software tussen
je OS en je MX kaartje

Verwijderd

Topicstarter
dus met composiet werkt hetn niet (goed)?

Verwijderd

Mijn ervaring met de MX is idd dat er absoluut geen verloopje ( naar bijvoorbeeld tulip ) aan de kaart komen,

Waarneming hier was wanneer je het wel deed er wel een beeldscherm gedetecteerd werdt maar beeld krijgen op mijn beamer ho maar.....

Succes

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 12:48:
Mijn ervaring met de MX is idd dat er absoluut geen verloopje ( naar bijvoorbeeld tulip ) aan de kaart komen,

Waarneming hier was wanneer je het wel deed er wel een beeldscherm gedetecteerd werdt maar beeld krijgen op mijn beamer ho maar.....

Succes
klopt als een bus.!

MX 420-460 altijd S-video -> S-video gebruiken
s-video -> AV lukt niet
s-video ->scart lukt niet
s-video + verloopstuk + s video werkt ook niet

overigens doet cloning ...het nog steeds niet bij mij.
alleen extended desktop :?

Verwijderd

Een kleine kink die je daar kunt hebben is wellicht een extra monitor bij je
apparaat beheer.
WinXP wil hier nog wel eens op blijven hangen.
Werp deze even weg start je pc opniew op ( met de nieuwste drivers uiteraard )
en probeer dan nog eens je beeld te klonen.
Pagina: 1