Toon posts:

Advies budget speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een set speakers van plusminus 500 euro.
Noem maar dus een paar merken op waar ik naar kan kijken.
Heb zelf een oogje op de Wharfedale Diamond 8.4 ,per speaker voor maar 220 euro.

Wat vinden jullie van de Wharfedale Diamond 8.4 speakers ?
en graag advies over andere speakers die zich kunnen meten aan de kwaliteit van dure speakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 12:53 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
er is geen algemeen "goede speaker"
Je moet gewoon naar je lokale HiFi boer gaan en daar gaan luisteren.
Kijk daar eens naar die Wharfedale's en wat B&W's enzo.
Tannoy kan je ook kijken.

Maargoed, je moet naar de HiFi boer :)

Verwijderd

De Logitech Z-680 schijnen erg goed te zijn, ook de Creative megaworks zijn zeer goede speakers die wat mogen kosten.

Edit:

Gaat hier zeker niet om pc speakers :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 12:57 ]

Verwijderd

Aangezien jij echte top speakers wil hebben met een laag budget, kan je idd gaan luisteren naar die wharfedale speakers. Ikzelf heb de diamond 8.2 en vind ze voor 125euro echt super klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook van plan om naar de hifi boer te gaan maar ik wil een beetje advies waar ik naar moet kijken van jullie tweakertjes :)

Die logitechs zijn computerspeakertjes :)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Je moet niet door iemand beinvloed worden als je naar HiFi gaat luisteren. Jouw smaak telt hier, en niet die van iemand anders. Ga eerst een naar een HiFi zaak (geen boer, versterkers groeien niet aan bomen, en worden ook niet gefokt :p ) en ga daar eens rustig een paar uur zitten luisteren naar wat je wilt. Vraag gewoon aan de verkoper wat hij heeft binnen je budget. Succes!

Music Addicted

Verwijderd

ik heb zelf al een aantal jaar 2 wharfedale diamond IV 's hangen, en ook nog 2 dezelfde maar dan mmet de breedbandspeaker vervangen door een visaton met dezelfde specificaties en deze voldoen allevier meer dan prima aan mijn wensen, als ze nog te koop zijn een echte aanrader, waar voor je geld

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik zou ook zeker overwegen om tweedehands te kopen, dan komen er pas echt mooie speakers binnen je budget

Great minds think alike!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 12:54:
De Logitech Z-680 schijnen erg goed te zijn, ook de Creative megaworks zijn zeer goede speakers die wat mogen kosten.

Edit:

Gaat hier zeker niet om pc speakers :(
Niet flamend bedoeld ofzo, ik heb ze gehoort maar vindt ze nix.
qua klank kan een goede budget speaker er met gemak tegenop.
alleen heb je bij logitech meer surround voor het geld, en het tís voor bij de computer.

wat speakers betreft heb ik zelf tannoy mx-m speakers die ik echt super vindt klinken voor het geld. B&W heeft ook mooie speakers die weer wat hoger (feller) klinken als een tannoy speaker.
ik weet niet of ze al te koop zijn maar de sensys serie van tannoy lijkt mij ook heel erg goed en aangezien ze niet hoog in het lijstje staan van tannoy lijken ze me erg betaalbaar. ze hebben een supertweater en het beroemde dual centric systeem van tannoy!
Je zou het beste is naar een aantal merken kunnen luisteren en dan een keuze maken binnen een bepaald merk.
over het algemeen heeft een merk z'n eigen klank en zal de hele serie goed in je oren klinken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
uit de policy:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Eerst zelf op zoek gaan, wanneer je je keuze hebt beperkt, kan je daarmee op GoT terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.