Toon posts:

[FLASH MX] xmlsockets

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heey tweakers,

ik heb in mn .swf xml.socket("127.0.0.1", 1234); wanneer ik deze local run doet ie het. wanneer ik hem online run doet ie het niet. wat is het probleem?

greetz Jeff

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
euh ik zou toch aannemen dat als je iets online zit dat je dan niet met de locale IP aangeraakt? zo zou je met die sockets bijvoorbeeld binnen kunen geraken in iemands sockets? maar zou ook port number kunnen zijn...

Verwijderd

neej, ik heb ook al geprobeerd mijn huidige IP

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je mag alleen verbinden met de server waarvandaan je de swf ook hebt gehaald. Of je moet je progje die naar poort 1234 luisterd bij je hoster laten draaien, of je moet zelf een webserver gaan draaien die je swf publiceerd.

Hmm... krozz56 == jeffrey_krist ?

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 06-04-2003 16:31 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

oww, maar dit is niet leuk :'(. kan ik dit verder niet oplossen. het is dus een beveiling. kan ik die .swf niet signen net als bij een applet dat hij wel met andere servers kan connecten ??
krozz56 == jeffrey_krist , k werk met verschillende laptops @ network, verschillende ingelogd

• hobbit_be
als je een locale server draait (op mijn machine draait apache 2 en 1.3) dan kun je normaal wel het adress pakken van je echte IP als je online zit (ie de IP van je ISP)...

Verwijderd

ik wil de flash op het internet zetetn zodat iedereen naar zichzelf kan connecten , dat wil ik doen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11
offtopic:
cloontjes (twee users of meer per persoon) mogen niet :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
ik had jeffrey_krist aangemaakt toen ik eens iets wou vragen, lang geleden had ik al eentje aangemaakt wist ik niet |:( totdat ik er tijdje trug achter kwam

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Check even je mail :) Dan kunnen we verder weer ontopic :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ja, k zag het:P, ontopic: wie heeft er hiervoor een oplossing, zoals ik al vroeg, kan ik mn .swf soms signen zodat ik toestemming kan geven te mogen connecten met andere servers?

• hobbit_be
met zichzelf connecten?

flashMX is een client geen server he - hopelijk heb je dat door - ergens moet er een echt XML-Socket-Server zijn...

wat wil je doen btw?

Verwijderd

Topicstarter
zichzelf connecten: eigen computer waarop een programmatje runt op poort 1234

Verwijderd

Topicstarter
met System.security.allowDomain() schijnt het dat je kan connecten met een andere domain dan waar deflash vandaan komt. alleen wanneer ik invoer:
code:
1
2
System.security.allowDomain("MIJNIP");
socket.connect("MIJNIP", 1234);

en ik test het lokaal, dan doet ie het. als ik het online test doet ie het weer niet :S?

Verwijderd

Topicstarter
dit vorige is voor iets anders, dat je een .swf toestemming geeft om te laten iincluden in een andere op een andere domein. hier heb ik dus nix aan. hoe kan ik het probleem dan wel oplossen?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Proxy draaien op het systeem waar de .swf vandaan komt is de officiële workaround dacht ik.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 22:29
Weet niet of dit topic omhoog mag kicken, maar wou even weten of het nu al is opgelost en zo ja hoe?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Brammel schreef op 16 september 2004 @ 08:19:
Weet niet of dit topic omhoog mag kicken, maar wou even weten of het nu al is opgelost en zo ja hoe?
Doe maar liever niet; zo erg kapot van de discussie ben ik niet en zo nuttige kick vind ik dit topic an sich niet :) Verder hoort Flash in Webdesign & Graphics :) Vandaar dat ik hem dicht doe :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.