---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik ben geneigd te zeggen dat een portable systeem mindere geluidskwaliteit geeft, maar afgaand op de specs hoeft dat zeker neit het geval te zijn.
dit zijn de specs:
Ik zou zeggen, probeer eens een ipod te lenen, testen lijkt de enigste echte optie.
dit zijn de specs:
ik denk dat niemand t verscil hoort, althans dat ligt natuurlijk aan de instalatie, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen pas een verschil horen als je het verteld...Audio
Up to 20 minutes of skip protection
Maximum output power: 60 mW rms (30 mW per channel)
Frequency response: 20 Hz to 20,000 Hz
Audio formats supported: MP3 (up to 320 Kbps), MP3 Variable Bit Rate (VBR), WAV, AIFF, Audible® (for Mac only)(4)
Upgradable firmware enables support for future audio formats
Ik zou zeggen, probeer eens een ipod te lenen, testen lijkt de enigste echte optie.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
het is trouwens niet nodig op de cd als wav op de IPOD te zetten. Verschillende luistertests op GOT hebben uitgewezen dat met een goede encoder (lame, fraunhofer) het verschil niet hoorbaar is
Beep, wrong.arjandijk schreef op 06 April 2003 @ 17:58:
het is trouwens niet nodig op de cd als wav op de IPOD te zetten. Verschillende luistertests op GOT hebben uitgewezen dat met een goede encoder (lame, fraunhofer) het verschil niet hoorbaar is
Als je van te voren in een zaal gaat klooien met de setup is het eerste(na het aansluiten
Omdat MP3 nou eenmaal voor het oor onbelangrijke frequenties eraf haalt ben je die kwijt.
Als het dan met je afgespeelde mp3'tje helemaal geweldig klinkt is dat mooi, maar zodra er iemand een contrabas gaat bespelen die een lager bereik heeft dan een lame-codec dan gaan alsnog de glazen van de bar af.
Verwijderd
Ik denk dat jadjong daar redelijk gelijk in heeft. Je kan je wafjes naderhand wel in Mp3 omzetten. Maar ik zou er niet mee gaan opnemen...
Het punt wat jadjong noemt is inderdaad de reden dat ik het als WAV erop heb gezet. Om je equalizer in te stellen is lossy compressie uit den boze. Uiteraardt heb ik de rest van mijn muziek wel als 160 kBit VBR op mijn iPod staan en niet als WAV; daar heb ik tenslotte een MP3 speler voor
Overigens heb ik uit noodweer een keer met een MP3'tje wat geprobeerd; (niet op een iPod) maar het geluid wat eruit kwam was om te janken; om maar niet te beginnen over het bereikte resultaat

In ieder geval ga ik het een volgende keer zeker proberen; ook omdat jullie geen nadelen zien. Is er ooit iemand zo gek geweest de WAV output van de iPod op te nemen en vergelijken met het origineel ?
In ieder geval ga ik het een volgende keer zeker proberen; ook omdat jullie geen nadelen zien. Is er ooit iemand zo gek geweest de WAV output van de iPod op te nemen en vergelijken met het origineel ?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1