Toon posts:

@Home snelheid wordt laag gehouden

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eyzz beste luitjes...

Ik heb een @Home basis abonnement :S En toen ik het net geïnstalleerd had
had ik een snelheid (downstream) van 350 kb/s. Omdat het basis abonnement maar 40 kb/s is wordt ik nu begrensd. Mijn vraag is of het @home netwerk dat doet of de geïnstalleerde @home software. En als het de software is kan ik het ook uitschakelen op 1 of andere manier :D Alvast bedankt

Gr. Baffie

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 11:57:
Eyzz beste luitjes...

Ik heb een @Home basis abonnement :S En toen ik het net geïnstalleerd had
had ik een snelheid (downstream) van 350 kb/s. Omdat het basis abonnement maar 40 kb/s is wordt ik nu begrensd. Mijn vraag is of het @home netwerk dat doet of de geïnstalleerde @home software. En als het de software is kan ik het ook uitschakelen op 1 of andere manier :D Alvast bedankt

Gr. Baffie
Natuurlijk is dat hardwarematig geregeld, ze zijn niet helemaal gek bij @home.

Verwijderd

@home (kun je niet veranderen)

Verwijderd

Als je snelheid wil , dan moet je gewoon wisselen naar BreedBand !

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoe denk je dat het met ADSL zit? Ze knijpen ook je verbinding af hoor, als je meer betaalt krijg je meer snelheid, zo gaat dat met breedband verbindingen :)

Edit:
Ze knijpen dus hardwarematig je verbinding af, bij ADSL gebeurt dat (als ik het goed heb) bij de DSLAMs.

Zie ook dit stukje uit de FAQ

[ Voor 41% gewijzigd door Rafe op 06-04-2003 12:12 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 07:56
die software heb je helemaal niet nodig dus dat denk ik niet ;)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Dat had ik dus ook een paar maanden geleden toen ik net @home basis had

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Het wordt op het modem begrensd, wanneer je modem aan jouw account wordt gekoppeld zal de modem een QoS (Quality of Service) krijgen van @home.

En de snelheid wordt geregeld door de ComController (com21 modem) of CMTS (Eurodocsis modem). Hier kan je zelf niets aan veranderen (en als het lukt hooguit onder bepaalde omstandigheden totdat je het modem reset)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Ook van het BreedBand abbo wordt geknepen hoor. Alleen de echte server lijnen (die dus van en naar providers gaan) worden niet geknepen. Die hebben gewoon een max. capiciteit. Maar verder wordt alles door de "aanbieder" geknepen op wat voor manier dan ook.

Ceci n'est pas une signature!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Wordt geknepen, en niet op een manier of plaats waar jij het kunt veranderen.
vehpol schreef op 06 April 2003 @ 12:21:
Ook van het BreedBand abbo wordt geknepen hoor. Alleen de echte server lijnen (die dus van en naar providers gaan) worden niet geknepen. Die hebben gewoon een max. capiciteit. Maar verder wordt alles door de "aanbieder" geknepen op wat voor manier dan ook.
'Server lijnen' ?

Je bedoeld de leased lines tussen bijv. de comcontroller en Amsterdam, de backbone?

Dat is een totaal andere techniek. Hier betaald @home gewoon voor een bepaalde snelheid, bijvoorbeeld voor een STM-1 lijn. Dan hebben ze een 155mbit verbinding.

(Dat was 'vroeger' (2 jaar terug) in ieder geval zo. Toen zat de hele oostkant van Nederland via 1 155mbit verbinding vast aan Amsterdam :D )

[ Voor 84% gewijzigd door Xandrios op 06-04-2003 12:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.