Toon posts:

Chaintech 7AJA2 Geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga allereerst beginnen met een omschrijving van m'n configuratie :
-> Chaintech 7AJA2 Moederbord ( Socket A AMD Duron/Athlon/Athlon XP 200/266 MHz FSB, ATX, VIA KT133A + VT82C686B )

-> AMD XP 1800+ processor
-> 1 geheugenmodule 256 sdram PC133
-> 2 netwerkkaarten + onboard sound (CMI8738) + Radeon 9500 Pro + 40 gb hd

Ik heb 3 geheugensloten , en ik besloot om 256 sd ram (Apacer PC133) erbij te pluggen. Maar dan begon alle miserie : PC begon spontaan te rebooten, en deed dit meerdere keren per dag. Geheugenmodule er terug uitgehaald, PC werkte perfect. Deze nieuwe geheugenmodule heb ik dan in een andere pc geplugd en dat werkte perfect !

'k Heb alle mogelijkheden geprobeerd (2 andere geheugenmodules, m'n oude + een nieuwe, verspreiden over sloten) De conclusie is als er meer dan 1 geheugenmodule op m'n moederbord zit dan begint m'n pc gewoon spontaan te rebooten ! 1 geheugenmodule werkt perfect maar als er meer dan 1 inzit reboot hij constant. Dit is een vervelend probleem, na zoeken op Internet niets gevonden. Volgens mij gaat het om een productiefout op m'n moederbord, tenzij jullie een andere oplossing vinden !

Dank bij voorbaat ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Standaardvraag: BIOS ingedoken voor geheugensettings?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, instellingen ingekeken en dat stond allemaal goed !

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Probeer eens twee exact gelijke modules. Sommige bordjes willen nog wel eens problemen geven met verschillende modules.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
M'n oude + nieuwe module zijn allebei dezelfde ! (Apacer 256 sdram PC133) En 'k heb ook al getest om eens een ander merk erbij te plaatsen, maar steeds hetzelfde probleem !

Groeten

• Abbadon
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 12:11:
Jep, instellingen ingekeken en dat stond allemaal goed !
Ja, wát voor instellingen? Je zegt dat alles wel goed stond (wat vind je goed?) maar heb je ook andere instellingen geprobeerd? Zo ja, welke? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ewel 'k heb gekeken in m'n BIOS en dat zijn de instellingen (en die zien er volgens mij idd goed uit ;) ) :

Bank 0/1 DRAM Timing : SDRAM 8/10 ns
Bank 2/3 DRAM Timing : SDRAM 8/10 ns

SDRAM Cycle Length : 3
DRAM Clock : Host CLK
Memory Hole: Disabled

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan toch aan m'n moederbord zelf liggen of niet ?

Groeten

• Abbadon
Het kan idd aan jouw mobo liggen of de combinatie van die DIMM en jouw mobo. Misschien dat je de DIMM sockets nog kunt schoonblazen (kan stof/rommel in zitten). Voor de zekerheid zou ik het ook met een compleet ander merk/type DIMM proberen, you never know (helaas).

Anyway, niet meer zo snel kicken a.u.b. daarvoor hebben we de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is gevonden denk ik. Oude GeForce 4 Mx in de pc geplaatst + de nieuwe geheugenmodule en 't werkt perfect. Dus waarschijnlijk is m'n voeding niet krachtig genoeg om alles te voorzien van stroom. Door dienen Hercules 3D Prophet 9500 Pro slorpt die nogal veel op. Nieuwe voeding kopen dus !
Pagina: 1