Toon posts:

Tril bescherming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik mijn PC het beste kan beschermen tegen trillingen

Ik heb namelijk mijn PC op de grond staan en mijn bass-box ook
Ik weet het de search.. maar ik kon niets vinden :(

Ik denk namelijk dat mijn schijf langzaam aan het verotten is omdat die steeds langer laad en steeds meer herrie maakt!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Schijf ophangen in van die rubbers :?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die vinden dan? die rubbers onder mijn PC heb ik al.. maar volgens mij helpt dat totaal niet

Verwijderd

Topic: Tril bescherming ? is tril niet een alien uit startrek ?:)
je hd aan rubber hange ( elestiekies ) rubber noppe onder je kast;P

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 20:32
Ik geloof niet dat je PC erg gevoelig is voor trillingen, je HD wel. Maar ik weet niet of de frequentie/kracht hoog genoeg is om schade aan te richten aan je HD.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43
Rubberen noppen, stuk vloerbedekking en dat soort Klazien-uit-Zalk :P oplossingen lijken me toch erg voor de hand liggen :?

Ik zie het verband met jouw hd niet (of wil je die beschermen tegen trillen? Mag je wel iets duidelijker zijn, daar zijn van die crea rubberen ophangingen voor te krijgen/maken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

bwa, dat valt toch echt mee hoor, dingen zijn niet zo gevoelig imo.

Ik woon twee huizen van een spoorweg, en dat brengt ook veel trillingen mee. Mijn HDD's doen het na respectievelijk 1 en 2 jaar nog altijd perfect.

Verwijderd

het kan ook zo zijn dat je schijf gefragmenteerd is. dwz de data van eenzelfde file staat verspreid over je harde schijf opgeslagen. Hierdoor moet de kop meer bewegen, dus maakt hij ook meer herrie en de laad tijd gaat daarom ook omhoog.

Probeer anders even een defragmentatie programma. Onder windows : Start > (All Programs >) Accesoires > System Tools > Disk Defragmenter

Als het goed is, staat ie in andere windows ook op die plek denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm.. defragmenter heb ik al diverse malen geprobeerd.. heb voornamelijk grote files op mijn HD.
mijn PC staat al op vloerbedekking
Maar er bestaat dus niet echt iets waardoor je PC beschermd kan worden?

Verwijderd

je HD wordt niet trager van trillingen hoor. meestal lijkt je hd traager te worden maar dat komt door de data die er op staat.

(speedtestje voor je hd? dan kun je het effe checken )

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 11:35:
Euhm.. defragmenter heb ik al diverse malen geprobeerd.. heb voornamelijk grote files op mijn HD.
heheh, je kan hem natuurlijk ophangen aan het plafon :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 11:35:
Een HD is gemaakt om tegen een schokje te kunnen; ze gaan echt niet kapot van de trillingen in je pc (dan zouden al je kaarten al kris kras door je bak liggen als de trillingen sterk genoeg zouden zijn :+ ). Ik begrijp dat het allemaal om je hd problemen draait, derhalve een goed gemikte kick richting OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1