beste moederbord voor dv500?

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Mijn vader heeft een p3 800 met 512mb geheugen en een dv500 kaart erin.
Omdat hij zich steeds meer gaat irriteren aan de wachttijden heeft hij aan mij gevraagd om hem up te graden.
Dit is een van de eerste dv500 (jaren terug gekocht) en we hadden in het begin veel problemen om hem fatsoenlijk aan de gang te krijgen (verschillende moederborden toen geprobeerd)
Nu moet er dus een nieuw moederbord met geheugen en misschien nieuwe videokaart komen.
Op de site van pinnacle staat een lijst met werkende moederborden maar de nieuwste staan er nog niet op.
Zelf dacht ik aan een asus p4pe met 1gig geheugen. of een nog nieuwere moederbord met intel chipset.
Heeft iemand al zo'n systeem draaiende?

P.s.

Het moet een pentium 4 systeem worden vandaar de intel chipset.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier staan toch vrij recente borden tussen? Ik weet dat het wel eens nauw kan steken met dit soort spul maar als je er verder niet teveel PCI zooi in propt en neemt zo'n bord of daar de opvolger van met dezelfde chipset (i845 serie staat er tussen), dan zit je toch vrij veilig me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zelf dacht ik aan een asus p4pe met 1gig geheugen. of een nog nieuwere moederbord met intel chipset.
Zou je dan ook niet eens investeren in een snelle harde schijf bv een SCSI-10.00 rpm schijf. Die zijn zowiezo al 2x zo snel als de gemiddelde IDE schijf (die opzich wel weer 5x zo groot is :) ).?
Wachttijdden worden echt niet enkel door de CPU en het geheugen bepaald.

Senile! Senile Oekaki

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ga voor dat soort dingen inderdaad voor een intel chipset dan zit je veilig. wat een problemen ik al niet met via gehad heb wat betreft video editing kaarten dat wil je niet weten. ik ben die hard amd fan maar dit is echt een gebiedje wat ik nog op safe speel.

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 07-04-2003 00:59 ]

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 20:18
Zelf heb ik ook een van de eerste DV500. Nu draait hij in een machine met een Gigabyte GA-8IHXP en hij draait super: stabiel en snel. Dit moederbord stond er destijds ook niet tussen, wel andere met een i850-chipset.

Op het webboard van Pinnacle staat een thread over de ervaringen van het door jou genoemde moederbord.

Even daar rondneuzen of dezelfde vraag stellen en je bent er snel uit.

Succes.