Toon posts:

[Apple iMac] Monitor wil niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een Classic iMac met daarop OS X.
Op een dag zetten ik mijn macje uit, en vervolgens wil hij zijn monitor niet meer aan doen :(

Nu denk ik twee dingen, of de refresh rate is te hoog, of de monitor staat softwarematig uit (als dat kan)

Als ik de machine met de Power On button uit zet (op de kast dus). dan zie ik heel even OS X en vervolgens gaat de machine uit.

Iemand een idee?

Verwijderd

Als je van cd opstart blijft het scherm dan wel aan?

Ook kan je proberen in single user mode te booten in macosx. (command en s ingedrukt houden gelijk na aanzetten)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
ehhmmm... als je de mac aan zet, krijg je dan eerst wel beeld? Wanneer gaat het dan mis? als hij naar OS X gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie alleen beeld op het moment dat de machine uitgaat, verder geeft de monitor gewoon geen beeld.

Met de cd op starten werkt ook niet

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hmmz.... hoe ziet het beeld er uit als de machine uit gaat? Vervormd?

Dat het aan de refresh-rate ligt lijkt me heel erg stug.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd in veilige modus te booten? Of met noodknop (aan zijkant, met iets langs indrukken)?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je helemaal geen beeld krijgt (dus bij het booten ook geen grijze achtergrond, en Macje dat aangeeft dat er een geldige systeem map is gevonden), dan is er iets met de hardware. De beeldbuis + printplaat, het gedeelte dat voor de monitor-functie zorgt, zit in de i-mac los van de hardware die je normaal gesproken in een aparte systeemkast vindt. Die monitor zit gewoon met een brede Mac-SVGA-stekker verbonden met het moederbord. Ook wordt de monitor met een kabeltje gevoed. Ik vermoed dat een van die twee dingen los zit. Zoek op internet ff naar hoe je een I-Mac opent, aangezien die aansluitingen niet heel erg diep in de I-mac zitten, kun je er vrij gemakkelijk bijkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ontdekt dat er achter op de machine een vga aansluiting zit :).
dus ff die bak aan een 19" scherm, en nu doet alles het wel .. vaag
Nou maar ff zoeken wat het kan zijn. thanks

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 23:58 . Reden: typo ]

Pagina: 1