Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zalman ZM300A-APF voeding ronkt :(

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb dus deze voeding gekocht. Vooral als ie uitstaat ronkt ie net zo als de travo van onze verstelbare lamp, iets minder hard wellicht maar vergelijkbaar. Het gaat echt met vlagen met soms harde pieken.

Als ik de pc aanzet is het wel veel minder, het is me opgevallen toen ik hem aanzette zonder harde schijven eraan dat toen het geronk wel veel meer werd.

Nu met 1 hd ronkt ie ook nog een klein beetje, m'n pc is voor de rest heel stil dus het is wel hoorbaar als je er op let (dus stoor ik me eraan)

Nu zet ik gewoon de schakelaar om als ik hem uitzet, da's niet zo'n probleem maar ik vraag me af of er wat aan te doen is als ie aanstaat.

Ik vraag me ook af hoe stil die voeding qua fan-geluid hoort te zijn. Hij is nu 32 graden warm en dan zou ie op no-noise moeten staan. Als ik echter m'n pc aanzet zonder hd en cpu-fan aan, gewoon enige wat je zou moeten horen is psu, dan kan ik aan de andere kant van m'n kamer ook nog wel horen of ie aanstaat of niet.

Okay het is heeel zachtjes en ik ben dan ook een echte mierenneuker, ik vraag me gewoon af wat jullie ervaringen zijn.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

ronkt??
ronken is toch snurken??
sinds wanneer snurkt een voeding??
dat hij bromt ok dat kan ja waarschijnlijk ergens een spoeltje niet goed of de trafo die van 230 110 maakt ofzo

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ik denk dat de topicstarten bedoeld dat de voeding bromt, 50Hz wel te verstaan :)

Verwijderd

daar hadden meer mensen klachten over ook met andere voedingen. Moet je maar ff zoeken voor de verschillende oplossingen.

[rml][ CM] Ook een stille PC? Beschijving!!![/rml]

Trafo uit Chieftec 360W voeding verwijderen

Het gaat dus om een smoorspoel die aan de 230 aansluiting zit, je kan die er dus zonder problemen uit halen omdat dit enkel zorgt voor een galvanische scheiding (wat dus niet echt nodig is in je voeding)

Het gaat hier om het onderdeel bovenaan waar PFC Coil bij staat, die kan je eruit halen en direct doorverbinden. (Image gethumbed)

Afbeeldingslocatie: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc400sch-primside.gif

Met dank aan Sine ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 14:28 ]

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

mmmmmm ik weet niet of ik hetzelfde probleem heb.
maar mijn Zalman 400 watt maakt een tikkende geluid -_-... soms klinkt het heeeeeel zachtjes, maar soms is die tikkend geluid ook redelijk hard en dat is redelijk irritant.

Die tikkende geluid maakt ie altijd rond de 33 a 34 (mobo) temperatuur.

Ik heb al de 1e voeding terug gestuurd.. en ik kreeg eergisteren een nieuwe Zalman 400.
De eerste dag deed ie gwoon zijn werk geruisloos!
maar sinds gisteren kwam de tikkend geluid weer terug.. ik ben ten einde raad.

Nu zie ik deze topic en het lijkt er wel een beetje op, maar weet niet zeker of ie echt om een brom geluid bedoeld of een tikkend.

Bij mijn twee andere voeding heb ik echter nooit een tikkend geluid kunnen horen.
Ze zijn alleen niet geruisloos ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hamlet op 06-04-2003 15:34 ]

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Het gaat dus om een smoorspoel die aan de 230 aansluiting zit, je kan die er dus zonder problemen uit halen omdat dit enkel zorgt voor een galvanische scheiding (wat dus niet echt nodig is in je voeding)
PFC => Power Factor Correction, zorgt er voor dat rare piekspanningen uit je voeding niet op het lichtnet komen, 't ding zit er niet voor niets in, laten zitten dus.

Wat wel helpt tegen brom is om 'm met wat siliconenpasta aan de print vast te zetten.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
hmmz, mijn monitor heeft hier ook last van. Ook 50Hz en daarom zou het best wel eens hoogspanning kunnen wezen. Zou dat hetzelfde kunnen wezen?

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:42:
[...]

PFC => Power Factor Correction, zorgt er voor dat rare piekspanningen uit je voeding niet op het lichtnet komen, 't ding zit er niet voor niets in, laten zitten dus.

Wat wel helpt tegen brom is om 'm met wat siliconenpasta aan de print vast te zetten.
Idd, die smoorspoel draagt zorg voor een mooie cos phi, die cos phi is de verhouding tussen de ohmse weerstand en de impedantie.
Het energie bedrijf vindt het niet leuk als die cos phi onder de 0,8 zit.
Dus lekker laten zitten jah

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Zoals ik het las in dat topic is dat een nieuwe FCC regel die er pas sinds 2 jaar in zit. Alle apperatuur die ouder is heeft dit dus niet (lees 80% van alle shit).

Dat ding kan er dus gewoon uit gehaald worden, je energie bedrijf vind het niet zo leuk, maar vette pech voor hun. Het is niet verplicht om zo'n ding in je apperaat te hebben.

Je energie bedrijf vind het ook niet leuk als je met je TL zit te spelen, of als je de lamp vaak aan en uit zet. Of als je vaak kortsluiting maakt. Of als je je rekening niet op tijd betaald. Who cares?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 22:20 ]

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:18:
Zoals ik het las in dat topic is dat een nieuwe FCC regel die er pas sinds 2 jaar in zit. Alle apperatuur die ouder is heeft dit dus niet (lees 80% van alle shit).

Dat ding kan er dus gewoon uit gehaald worden, je energie bedrijf vind het niet zo leuk, maar vette pech voor hun. Het is niet verplicht om zo'n ding in je apperaat te hebben.

Je energie bedrijf vind het ook niet leuk als je met je TL zit te spelen, of als je de lamp vaak aan en uit zet. Of als je vaak kortsluiting maakt. Of als je je rekening niet op tijd betaald. Who cares?
Je kunt een boete krijgen als je cos phi te laag is ;)
Dat is waar want dat heeft mijn leraar verteld die bij essent werkt

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Even voor de duidelijkheid: dat ding zorgt *niet* voor galvanische scheiding. Galvanisch gescheiden betekent dat er geen ononderbroken geleiders van de ene naar de andere kant gaan: dus een transformator (1:1 of anders) of iets als een optoisolator of een relais dus bijvoorbeeld. Als ie bromt helpt het misschien om met hotmeltglue of vinylkit alle windingen bewegingsvrij te maken.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Niemand die kan helpen met mijn prob :(

heb ik niet meer :P

• Sine
  • Laatst online: 00:14
PC-Reactive schreef op 06 April 2003 @ 22:47:
[...]

Je kunt een boete krijgen als je cos phi te laag is ;)
Dat is waar want dat heeft mijn leraar verteld die bij essent werkt
klopt ...

Maar dan moet die wel ergens gemeten worden, en in een normaal huishouden wordt die dus echt NIET gemeten. dan is er naast je kwh meter nl ook nog een kvar meter te vinden.

cos phi is iets waar bedrijven zich druk over moeten maken, voor de simpele thuis gebruiker boeit dit echt niet. Sterker nog die tl-balk die boven je hoofd hangt kon wel eens een veel slechtere cos phi hebben dan je pc ...

Maar zoals Thorry al aangaf heb ik dit al een paar keer verteld
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 14:11:
daar hadden meer mensen klachten over ook met andere voedingen. Moet je maar ff zoeken voor de verschillende oplossingen.

[rml][ CM] Ook een stille PC? Beschijving!!![/rml]

Trafo uit Chieftec 360W voeding verwijderen

Het gaat hier om het onderdeel bovenaan waar PFC Coil bij staat, die kan je eruit halen en direct doorverbinden. (Image gethumbed)

[afbeelding]

Met dank aan Sine ;)
om het hele verhaal kort te maken ...

sloop die voeding open ,speur de smoorspoel op ,knip het onding eruit en verbind de punten waar ie aan vast zat door.

Repareren doe je zo.

• PCR

PCR

Sine schreef op 06 April 2003 @ 23:44:
[...]

cos phi is iets waar bedrijven zich druk over moeten maken, voor de simpele thuis gebruiker boeit dit echt niet. Sterker nog die tl-balk die boven je hoofd hangt kon wel eens een veel slechtere cos phi hebben dan je pc ...

Maar zoals Thorry al aangaf heb ik dit al een paar keer verteld
Ik heb toevallig een multimeter die ook cos phi meet en de apparaten die ik hier heb staan die een trafo/smoorspoel bevatten zijn allemaal goedgekeurd ;)

Verwijderd

Jah duh, nieuwe apparaten met een CE of FCC logo erop die hebben een prima cos phi.

Pak maar eens een TL of bijvoorbeeld een oude versterker. Of een stofzuiger werkt ook heel goed, oude stofzuigers zorgen er zelfs voor dat de lampen ff half uit gaan als je ze aanzet...

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Okay ik wil dat ding er best wel uithalen, maar ik heb geen idee hoe dat ding eruit ziet of waar ik 'm moet zoeken.

'k heb m'n voeding al wel open gehad maar die zit vol met spoeltjes en weet ik veel wat, ik kan 'm wel horen brommen maar m'n oren zijn niet goed genoeg om precies de boosdoener aan te kunnen wijzen helaas.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 07 april 2003 @ 22:12:
Okay ik wil dat ding er best wel uithalen, maar ik heb geen idee hoe dat ding eruit ziet of waar ik 'm moet zoeken.

'k heb m'n voeding al wel open gehad maar die zit vol met spoeltjes en weet ik veel wat, ik kan 'm wel horen brommen maar m'n oren zijn niet goed genoeg om precies de boosdoener aan te kunnen wijzen helaas.
t is waarschijnlijk een groot geel ding.. hijs best zwaar, en er gaan 2 draadjes naartoe.. binnenin zit zegmaar een spoel en daaromheen in dikke magneet.. waarschijnlijk is het de grootste spoel in je voeding.. was t bij mij tenminste :) en als je dat ding er gewoon helemaal uit haalt, dan is je pc niet alleen stiller, maar je hebt ook betere airflow in je voeding.. >:) en dat betekend weer dat die fan lekker stil kan :) suc6 dermee

[edit] 0wjah bij mij zat ie aan de klep bevestigd die je van de voeding afschroeft zegmaar..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:44 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Ik heb hier voedingen liggen van meer dan 6 jaar oud en deze hebben ook de smoorspoel.

Deze zorgt er dus voor dat het HF signaal dat in je voeding wordt gegenereerd niet in de gelijkrichtbrug komt en deze dus niet sloopt.

Je kan hem eruit halen maar, de levensduur gaat achteruit en als je een zeer onstabiel ingangs signaal hebt heb je meer kans op storingen.

BTW was het niet zo dat de APF van Zalman geen smoorspoel meer heeft maar een extra regelprint die dit doet :?

Alles is terug te redeneren naar 4

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Steef1983 schreef op 07 April 2003 @ 22:54:
BTW was het niet zo dat de APF van Zalman geen smoorspoel meer heeft maar een extra regelprint die dit doet :?
Dat klopt inderdaad, dus voordat je je mooie zalman openmaakt: je kan iets wat er niet in zit er niet uithalen.
Power Factor Correction (PFC) - In a conventional power supply with switching regulators, a rectifying circuit that converts AC input source into a DC source for the primary circuit is used. In this rectifying circuit, a capacitor with a large capacitance is used to soften transient response and reduce ripple so that the switching regulator is not over-stressed. However, the peak charge of the capacitor becomes greater with greater capacitance, and this leads to non-linear bursts of peak over current into the primary circuit.

Such peaks of current distort output voltage, create harmonic frequencies, and reduce power factor. There is now an international standard for controlling harmonics and PFC is mandatory for home appliances consuming over 70W or more power in Europe. PFC circuitry is classed as either Active or Passive.

Active PFC uses switching regulator technology called boost-up. Using active elements such as IC, FET and diodes to create the PFC circuit. This circuit has a theoretical power factor of over 95%, accepts a full range (90VAC-260VAC) of AC input, and reduces total harmonics noticeably. However, it needs a complicated EMI filter and an input source circuit, and is costly to build. The ZM300A-APF is based on this technology.

The other system is called Passive PFC and this uses passive elements such as an iron core inductor on the input source to create a countering reactance. While this can easily be applied to existing power circuitry without much modification, the power factor is low (60-80%), the AC input must be chosen (115VAC/230VAC), and the harmonics produced from the difference between the capacitance and the inductance are hard to control. There can be large amounts of electromagnetic noise with this system from the 115VAc input source.

Ripple Voltage - One of the other important factors in choosing a power supply is the level of DC ripple voltage. A ripple is normally defined as the peak-to-peak voltage caused by an imperfect rectification of an AC source. In the case of the typical switching regulator, ripple factors from the low-frequency AC input source, the high-frequency switching, and impulse noise contribute to the DC output ripple.

This ripple and impulse noise can be reduced to below regulation limit by inductive canceling within the rectifier circuit, but if the output ripple exceeds the limits and is carried into the system, the logic level of active elements becomes unstable and the system can malfunction.
Zie ook de Frostytech review

Wat ik wel vond in een andere beschrijving:
Very quiet 300W, cool operation, big heatsinks, intelligent fan control. Handy 5V/12V multiconnector for fans. Active PFC. Sample exhibited a negligible amount of coil buzzing. 6/02

[ Voor 5% gewijzigd door Tele op 08-04-2003 10:01 . Reden: stukje over brom toegevoegd ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Mmmhh... okay...

maar wat bromt er dan wel zo erg?

Ik wil best wel dat ding volspuiten met siliconenpasta als dat zin zou hebben maar dan moet ik wel weten wat ik moet hebben natuurlijk :)

www.nintendocasemods.com

• Steefph
Ik denk dat je er het beste mee terug kan gaan. Ik weet niet hoe oud de voeding is, maar dit zou best wel eens garantie werk kunnen zijn. Als de voeding in het begin niet bromde kan het zijn dat het regelprintje bezig is te vergaan.

Gewoon mee teruggaan.

Trouwens heb je hem geaard? Probeer dit anders eerst.

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 08-04-2003 15:43 ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Voeding bromde altijd al sinds ik 'm kreeg.

Volgens mij heb ik thuis helemaal geen aarde, badkamer heeft ook helemaal geen stekkers ofzo... Hoe kan ik dan aarden?

www.nintendocasemods.com

• Steefph
Kijk bij je plafondlamp hier zit meestal een aarde draad.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Volgens mij niet, ik heb daar spotjes hangen en ik gebruik een dimmer. Die travo van dat ding begint trouwens ook heel erg te brommen als ik 'm zachter zet...

Anyway in de keuken zijn wel aardestekkers kwam ik net achter, eens kijken wat er gebeurd als ik 'm daar op aansluit...

www.nintendocasemods.com

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ah well... aarden helpt ook al niet.

Ik weet nu wel wat precies het ding is dat het geluid maakt. Ergens in het midden zit een groot geel ding, volgens mij een spoel ingepakt in geel plastic ofzo, er staat HI-POT 2 op. (of ik misschien dit onderdeel kan vervangen ofzo)

Wat ik me nu afvraag, is het normaal dat deze voeding dit geluid produceert? Ik bedoel, zijn er andere mensen met deze voeding en of die eens kunnen luisteren of er misschien heel zachtjes een brom uit komt?

Als dit normaal blijkt te zijn heeft het ook weinig zin om 'm terug te sturen lijkt me (kost allemaal weer geld enzo)...

Dus hierbij vraag ik of er mensen zijn met een ZM300A-APF en of ze even willen luisteren (oor ernaast) of ze iets horen, pc aan of uit. Ik zou het heel aardig vinden.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Kan je daar aan de randjes niet een beetje lijm tussen stoppen ofzo (wel ff op de temps en zuurgraad van de lijm letten)

Spoelen kunnen idd flink brommen, vastzetten of vervangen is een keuze.

Maar omruilen is je beste keuze.

• Sine
  • Laatst online: 00:14
die spoel ziet er ongeveer zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc400-pfc.jpg

en aarden helpt hier idd totaal niet tegen..
en neee die spoel vormt hier GEEN hf filter

en nee ik heb ook geen zin om die discussie weer op te starten

Ik heb dat ding al uit meerdere voedingen geknipt en die doen het prima zonder, ook andere gotters hebben in hun voedingen zitten snoeien en daar zover ik weet ook geen problemen mee gehad

* Sine out !

[ Voor 3% gewijzigd door Sine op 09-04-2003 23:02 ]

Repareren doe je zo.

• Steefph
Sine deze voeding heeft hier een regelprintje voor.

En volgens jou dient die kleine ntc weerstand om schakelpulsen op te vangen maar, daar is een ntc echt niet snel genoeg voor.
De spoel kan dit veel beter door zijn EMK van zelf inductie (hij gaat het ontstaan van zijn eigen magnetische veld tegen). In veel schakelingen wordt een Spoel met Condensator gebruikt om kleine snelle spannings veranderingen op te vangen.

edit:

Niet om je af te kraken ofzo maar,ik vraag me nog steeds af waar je de info vandaan haalt dat de spoel enkel dient om de PF normaal te krijgen. Namelijk die ene PDF-file die ik van je heb gekregen kun je op meerdere manieren interpreteren

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sine schreef op 09 april 2003 @ 23:02:
die spoel ziet er ongeveer zo uit

en aarden helpt hier idd totaal niet tegen..
en neee die spoel vormt hier GEEN hf filter

* Sine out !
Onder andere ik heb dit ding uit m'n voeding gehaald, maar nogmaals: Dit kán bij deze Zalman niet!

Zie ook mijn post eerder in ditzelfde topic!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik vraag me gewoon af waar dit HI-POT 2 ding eigenlijk voor is en of je die ook gewoon los in de electronica-store kunt halen om te vervangen o.i.d

'k heb een beetje met draadjes enzo zitten kutten (staat los van dit probleem) waardoor ik niet weet of ik nog wel garantie heb. Bovendien zou ik 't dan moeten terugsturen op eigen kosten en dan maar hopen dat ik een andere terugkrijg... kost allemaal tijd en geld, los het probleem liever zelf op (daar zijn we toch tweakers voor?)

En nee deze spoel op het plaatje heb ik er niet in zitten, dus zullen we het daar maar niet mee over hebben? (bedoel: stick to the problem/topic)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Heb net ook een Zalman 300A-APF gekocht. Zeer goed geluisterd, maar ik hoor geen geronk/gesnurk/gebrom. Alleen die fan die erin zit. Straks ga ik hem wel openmaken om de fan op 5 volt te laten draaien. Mocht ik dan iets horen dan hoor je het wel.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:41:
Heb net ook een Zalman 300A-APF gekocht. Zeer goed geluisterd, maar ik hoor geen geronk/gesnurk/gebrom. Alleen die fan die erin zit. Straks ga ik hem wel openmaken om de fan op 5 volt te laten draaien. Mocht ik dan iets horen dan hoor je het wel.
Dat ding draait al op 5V als het idled en hoe warmer het wordt, hoe meer activiteiten je uitvoerd, hoe meer je de CPU belast.... draait de fan sneller, 5V-12V is die fan, temperature controlled...

Om het op 5V te zetten vind ik het zonde, en Zalman is zelfs al stil op volle toeren!

Ik heb zelf de ZM400A-APF, werkt perfect, hoor geen enkel geluidje wanneer ik meer dan 1 meter van dat ding zit...

Verwijderd

The Conman schreef op 11 April 2003 @ 00:01:
[...]

Dat ding draait al op 5V als het idled en hoe warmer het wordt, hoe meer activiteiten je uitvoerd, hoe meer je de CPU belast.... draait de fan sneller, 5V-12V is die fan, temperature controlled...

Om het op 5V te zetten vind ik het zonde, en Zalman is zelfs al stil op volle toeren!

Ik heb zelf de ZM400A-APF, werkt perfect, hoor geen enkel geluidje wanneer ik meer dan 1 meter van dat ding zit...
Zoals je zelf al zegt de fan is temperature controlled en dat vind ik irritant. Hij moet altijd op 5 volt. M'n stilte project is dan eindelijk afgerond.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Schop!

Eindelijk heb ik na al die maanden m'n Zalman ZM300A-APF omgeruild. Probleem is alleen dat het exemplaar dat ik nu heb gekregen evenhard ronkt als de vorige :( :( :(, ook als ie aanstaat is het duidelijk.

Is dit nu gewoon normaal of heeft het zin om 'm nog een keertje terug te sturen?

Misschien dat andere eigenaren van deze voeding er ook last van hebben. Bij mij komt er namelijk een heel duidelijke ronk uit de voeding, vooral als de pc uit staat (voeding wel powered natuurlijk). Als je je oor ernaast houdt kun je het niet missen. (omdat de pc dan niet aan staat heb je ook geen last van de herrie daarvan). Misschien dat een paar mensen dit zouden willen proberen?

Ben namelijk erg benieuwd of ik nou toevallig twee keer een foute voedingen heb gekregen of dat dit bij alle exemplaren het geval is.

www.nintendocasemods.com

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb wel een soort geluid wat nog t meest lijkt op een soort van taser, maar dan heel klein, hoog en ook zacht(gelukkig) gepruttel dus. Maakt me weinig uit, al maakt dat meer geluid als de fan die erin zit, maar het is wel weer een stuk stiller dan de rest van me sys.
Als ik de switch omzet blijft t geluid. op 2,5m afstand is het niet meer hoorbaar.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Probleem is dat er in mijn systeem geen andere onderdelen zijn die er bovenuit komen :) en ik het dus continu hoor (en eraan erger), pc staat een meter van mij af.

Vraag me echt af of ik 'm nou zal terugsturen voor een nieuwe of 'm gewoon zal verkopen en er een Nexus-variant voor zal kopen. Of zullen ze ze daar bij Space Promotion zelfs misschien wel je geld terug willen geven?

www.nintendocasemods.com

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb dezelfde voeding, alleen is mijne gewoon heel stil ?
Heb hem al meer dan een jaar en hij draait nog net zo stil als in het begin.

Vind het wel apart dat je die ronk ook weer terug krijgt nadat je een nieuwe hebt gehad. Zou het misschien door het niet (of slecht) aarden van je PC komen ?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Eerste wat ik deed toen ik de voeding kreeg was 'm in het stopcontact steken. Ook in de keuken geprobeerd (die is geaard), maakte niks uit. Allebei duidelijke ronk.

Voor de goede orde: dus alleen de stekker in stopcontact, verder geen pc-onderdelen of wattanook aangesloten op de connectors. Dus het heeft helemaal niks met de rest van mijn systeem te maken.

Maar er komt bij jouw dus helemaal geen geluid uit je voeding als je je pc uit hebt staan?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Die Zalman voedingen moeten gewoon stil zijn. Of 'ie nou aan of uit staat :)

Als hij dat niet is en je winkel maakt problemen, neem dan contact op met Space Promotion, importeur Zalman. Zij zullen dat voor je op kunnen lossen.
Pagina: 1