Toon posts:

Bestanden met verkeerde extensie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het overzetten van bestanden van een computer naar een andere is er iets grondig foutgelopen : alle extensie van de bestanden zijn verandert naar een .doc extensie. Natuurlijk krijg ik als ik die bestanden dan open een ganse reeks vreemde tekens waar niemand wijs uitgeraakt. Aangezien het oorspronkelijk ging over meer dan 100 verschillende extensie is het quasi onmogelijk om van iedere file handmatig te gaan uitzoeken in welk programma het gemaakt is, dus mijn vraag is : bestaat er een programma dat checkt in welk programma het desbetreffende bestand gemaakt is ?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:04

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:10:
Bij het overzetten van bestanden van een computer naar een andere is er iets grondig foutgelopen : alle extensie van de bestanden zijn verandert naar een .doc extensie. Natuurlijk krijg ik als ik die bestanden dan open een ganse reeks vreemde tekens waar niemand wijs uitgeraakt. Aangezien het oorspronkelijk ging over meer dan 100 verschillende extensie is het quasi onmogelijk om van iedere file handmatig te gaan uitzoeken in welk programma het gemaakt is, dus mijn vraag is : bestaat er een programma dat checkt in welk programma het desbetreffende bestand gemaakt is ?
Opnieuw kopieren van die ene pc?
Of was het op een LAN ;)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is : die bestanden staan niet meer op de pc aangezien ik ze overgezet heb juist voor dat binnen moest bij de computerboer (iets fout met windows), toen hij terugkwam van de computerboer was de hardeschijf zo leeg als iets, dus ja ... geen bestanden meer :(

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
irfanview doet dat voor zover het plaatjes betreft

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Verwijderd

Topicstarter
Yep irfanview heb ik er enkele kunnen herstellen naar de juiste extensie, maar voor de andere 965 (=geen beeldbestanden) is er nog steeds geen oplossing gevonden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 10:36 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het programma dat in de SA FAQ staat over uitzoeken wat een bep. extentie is, File Investigator, werkt best goed wat dat betreft.

In de shareware versie is het echter niet bepaald klik-en-klaar, maar probeer het maar even. Om hoderden/duizenden bestanden te hernoemen zal je misschien de development kit willen gebruiken, maar die is iets duurder :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1