A7V266-M geeft waarde koeler van 9860 RPM

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een net nieuwe koeler op mijn Athlon 1700XP+gezet en mijn bios zegt dat die draait rond de 10.000 RPM. Wat kan ik aan doen om mijn koeler rustiger te krijgen? In Sisoft Sandra draait mijn koeler weer 33.360 RPM. Andere koeler ook geprobeerd en daar had ik geen problemen mee en die draaide op mindere snelheid maar ik wil juist graag deze koeler erin hebben omdat ik er zoveel van over heb(stuk of 20).

Ik heb ook de FridgeRock van Spire erop gehad en die draaide rustig met 3300 RPM. Die Fridgerock gebruik ik nu voor mijn AMD Athlon 2200 XP+ en daar durf ik de koeler die ik nu heb niet op te gebruiken want die ondersteunt tot AMD Athlon 2000XP.

Ik heb al een bios update erop gezet maar dat heeft niet geholpen en nieuwe paste tussen gesmeerd en dat hielp ook niet.

Zijn er nog speciale trucjes ervoor om de koeler langzamer te laten draaien of prog??

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

20 coolers over?! :?

Maar goed, waardes van 10.000 en 30.000 rpm kunnen natuurlijk niet (tenzij je een turbine cooler hebt, waarmee je je PC op wilt laten stijgen :+ ) dus het lijkt me dat er iets in die cooler niet lekker zit, geeft te veel signaaltje aan het mainboard of zo. Heb je al eens een andere cooler van hetzelfde type geprobeerd? Misschien ligt het aan deze ene. Als het probleem blijft, ligt het aan de combinatie aangezien een compleet andere cooler wel werkte... en dan zul je d'r mee moeten leren leven, als ie het toerental verkeerd weergeeft is toch niet zo'n ramp?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
10.000rpm? da's idd een turbine verhaal :+ Dat er ergens iets fout gaat met de read out is duidelijk. Hoe dan ook, je kan een fan altijd langzamer laten draaien door 'm b.v. 7V te geven i.p.v. 12V, hoe dat moet is wel te vinden met de zoek :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33

MnM

Gebruik je asus q-fan ?
Dat geeft namelijk vreemde waardes, ik had op mijn A7V333 en A7V8X met Q-fan enabled waardes tussen de -5000 en de +15000 rpm voor me cpu fan.

Dit terwijl me cpufan normaal draaide. Volgens mij komt dit omdat MBM/Probe wat problemen heeft met het uitlezen van de waardes omdat de snelheid continue veranderd.

Q-fan past namelijk het voltage naar je fan aan, waardoor deze harder of langzamer gaat draaien.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

kan ook zijn dat de fan heel langzaam draait en dat de sensor daardoor een beetje flipt..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18
Speedfan kan eventueel om'm wat langzamer te laten lopen. Probeer ook eens de fan-divider wat hoger in te stellen, niet alle fans worden op dezelfde manier uitgelezen. Met MBM5 bijvoorbeeld zou je dan een betrouwbare waarde moeten kunnen krijgen :)

En je kan natuurlijk ook nog voor een hardwarematige oplossing gaan, met fanregulators (euh.. scrabble woord, maar even googlen doet vaak wonderen ;)) of een bay-bus.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

ik heb hier een cpu fan welke als hij langzamer draait dan 1600rpm in elk progje o.a. speedfan aangeeft dat hij op 28125 rpm draait, dus ook in het bios! het is trouwens een Ys-tech 80mm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 14:55 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb er 20 koeler overgehouden nadat ik ruzie had over het lawaai omdat de koelers ongeveer 2 cm onder de voeding draaide en dat kreng moest lucht hebben nou ja dan weet je het wel. Ik heb nu een andere besteld: Spire Fridgerock II en dan maar fftjes kijken hoe het draait. Ik weet niet wat ik met die andere oude moet doen dus als je interesse hebt voor 5 euro per stuk en ze ondersteunen tot 2000 xp athlon, maar ook meer volgens mij.

Speedfan doet het niet goed met die fan en zeker niet op een Gigabyte 8SINXP moederbord want dan slaat die helemaal vast die Speedfan en krijg de computer ook niet meer uit. Ik heb een andere koeler gebruikt en nu is het of 5000 RPM of 0 RPM. Zelfs als ik dat ding even rustiger laat draaien nou dan is dat ding echt helemaal aan flippen want dan is het 0 RPM. Het klopt gewoon niet wat Asus monitor aangeeft.

Met Speedfan gaat mijn Asus Probe helemaal door het lint. Ik krijg waardes van -24000 rpm tot 2.000.000 RPM. Dat ding staat echt te flippen. Echt lachen wat je allemaal te zien krijgt. Ik wacht gewoon op die Spire fan en ga lekker verder nu met mijn Asus J-Panel voor dat moederbord.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
10.000 rpm?

ff je vinger erin steken
alssie weg is draaid die idd op 10.000 rpm
als het pijn doet draaid die op 4000-6000 rpm
en ben je een bikkel en je voelt nix dan draaid hij >3500rpm
Pagina: 1