Toon posts:

heatsink werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb voor het laatst een upgrade gedaan en nu kom ik er pas achter (dankzij easytune4) dat mijn systemfan volgens dat niet zou draaien (0000 rpm)

dus ik heb mijn kast geopend en zag hem draaien, maar voelde nauwelijks wind en het blokje zelf werd ook niet warm

wat er tussen zit is van dat koelprut :) maar is gedeeltelijk verspreid

maar de bekabeling van de fan zit goed (1 uit de voeding, 1 met 3 draden naar de mobo naast proc)

maar waarom wil mijn prog toch zeggen dat er geen system fan is/ niet draait

want ik ben er wel bezorgd over, aangezien mijn proc p4 1,7 ghz @ 1697 mhz
al 43-46 graden idle is :?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 09:36 . Reden: typ-o's ]

Verwijderd

Zulke programma's geven wel vaker vage dingen aan. Moet je je niet teveel van aantrekken. En die temperatuur is wat hoog maar ook niet te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als het op stressed aankomt is ie wel (niet schrikken) 55 - 60 graden!!!!!!

is dat niet erg heet voor mijn proc?

Verwijderd

Is wel redelijk heet ja, heb je enige airflow?

En als die koelpasta niet goed zit kun je dat eens opnieuw doen, wel ff het oude eraf halen.

Verwijderd

Topicstarter
maar deze heatsink met coolpasta is door een zaak eringepropt

aangezien ik toen mijn comp upgrade met nieuwe kast, nieuwe mobo, nieuw geheugen (ddr 266)

dus komt het niet aan op garantiewerk?

en jah ik heb airflow, door de voeding alleen that is (dus alleen naar buiten, niet naar binnen)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 10:03 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je alleen airflow hebt door je voedingsfan dan zijn die temps niet echt heel hoog. Wil je je temps omlaag doen dan moet je een fan of 2 bijzetten. De die temp van je core 80° dus met 60° ben je er nog een stuk vanaf. Mijn pc uit de winkel met een 1.5ghz p4 werd 65° met voedingsfan en een intake fan met een paar fans bij te doen is de temp gedaald naar 55° stressed. :) Probeer eens als je niet gaat overklokken om je voltage naar beneden te doen. Standaard heb je een voltage van 1.75v als je deze naar 1.65v zet wordt je proc wat koeler. Let wel op misschien lukt het niet en moet je cpu toch de 1.75v hebben. Ik heb dat hier uitgevoerd en draait perfect als ik die op 1.75v zet dan krijg ik zelf mijn cpu op 1.875ghz. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door pisart op 06-04-2003 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 06 april 2003 @ 10:11:
Als je alleen airflow hebt door je voedingsfan dan zijn die temps niet echt heel hoog. Wil je je temps omlaag doen dan moet je een fan of 2 bijzetten. De die temp van je core 80° dus met 60° ben je er nog een stuk vanaf. Mijn pc uit de winkel met een 1.5ghz p4 werd 65° met voedingsfan en een intake fan met een paar fans bij te doen is de temp gedaald naar 55° stressed. :)
ik begrijp niet echt wat je bedoelt :?

maar als mijn COMPAQ!!!! kast met een cooler (met 2 klemmen ipv 4 :( )en voedingsfan de proc 34 idle 40 stressed kunnen houden, dan klopt er iets niet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 10:15:
[...]

maar als mijn COMPAQ!!!! kast met een cooler (met 2 klemmen ipv 4 :( )en voedingsfan de proc 34 idle 40 stressed kunnen houden, dan klopt er iets niet :?
Dat klopt dan wel hoor.

En een voedingfan is standaard, die heeft zo ongeveer iedereen. Dat reken in niet echt onder airflow.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:15:
[...]

Ik bedoel gewoon met deze hoeveelheid fans is je temp inorde wil je lagere temps zet dan een fan of 2 bij. De temperatuur waarbij je core kapot gaat is 80° dus met 60° stressed moet je je geen zorgen maken. Nog een manier om je proc koeler te maken is je voltage verlagen als het mogelijk is.

Jawel, dat kan wel kloppen met een hele koele proc.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Als je een 3-pins stekker aan je mobo doet zou die het moeten doen. Ook moet er wel 12V op staan anders doet de RPM meter het niet. Al een andere fan geprobeerd of aan een ander mobo gehangen?
Mijn proc is 55-60 Idle dus dat maakt niets uit.

Ik denk dat je wat meer dingen moet lezen want het lijkt alsof je het zelf kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb een zalman gekocht die het gewichtslimiet overschrijdt :P tis een cnps 5500-Cu

moet ik alleen nog koelprut zien te krijgen... kan ik hem bevestigen :D

Verwijderd

Topicstarter
vraagje: is het niet gevaarlijk om een heatsink zonder koelpasta aan te brengen?

en welke pasta is het beste? evenals of het bij alternate ( :P ) valt te halen

Verwijderd

ik heb een p4 2400 @ 2700 en die wordt maar 39 graden icm de p4 3.06 boxed cooler en arctic silver3 ertussen en dit is stressed :)

Verwijderd

Topicstarter
maar waar kan ik dan de koelpasta halen? wil het liever vandaag nog :) als het maar dichtbij gorinchem is (of in gorinchem ;) )

Verwijderd

Topicstarter
never mind that :P

hij is geinstalleerd, maar ik heb het prog easytune voor het overklokken ;)

maar wat is system? want die zit wel hoger dan mijn proc :?

maar ik zit dus lekker over te klokken (nu al 1770 mhz) van de p4 1,7 ghz

Verwijderd

Je zegt zelf al: de fan draait en het koelblokje word niet echt warm... waar ben je dan nog bezorgd over? dat is toch goed...

Verwijderd

hey . veryxtr........... lees gewoon eens wat topics HELEMAAL door . ( hoe denk je dat ik aan alles kennis kom ) (GoT rulez .whahaha :D )

Verwijderd

Hoop zoekvragen..

Gamer, ga eens op onderzoek uit ;) Je stelt allemaal vragen die wel te vinden zijn. Echte zoekvragen krijgen een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.