Toon posts:

[XP]pro.. Multi Monitor met GF4mx440 en S3 TRIO64/v2??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb dus net een extra 21" monitor ge kocht bij een company auction voor 15euro ongeveer, en ik had nog een S3 TRIO63/v2 kaarten rond ligen dus ik wou ze in men PC zeten.

CPU: P4 test - 3ghz
HDD: 80+60+20
RAM: 256mb DDR
MB: Gigabyte 8IEXP
GFX1: AGP G-force 4 440mx w/ TV OUT
GFX2: PCI S3 TRIO64/v2
Monitor1: INX 19" CRT
Monitor2: Philips 21" CRT

Nou ja, ik zet de S3 kaart er in en XP zet de drivers er voor neer. Viola scherm flikkert wat en dan kapt die er mee. Allen GFX1 geeft nog beeld. In de hardware installingen van GFX2 (de s3) geeft XP aan "This device cannot start. (Code 10)"
Meeste sites die ik gevonden had waren al voorbij dit probleem, driver updates heb ik al geprobeert maar zal ik nog verder mee gaan.

Weet iemand of het eigenlijk wel possible is om de GF4mx samen met de S3 te laten werken? Ik wil wel graag de GF4mx op de primary laten want ik gebruik mn TV out bijna 5/7 voor films/series/tv tuner

Verwijderd

Heb je de S3 misschien direct onder de GF4? Dat moet niet, zet het eens wat verder naar onderen.

Verwijderd

Topicstarter
kzal em in men laatste PCI slot zetten hij staat nu inderdaad er onder

Verwijderd

Topicstarter
neep nog steeds "device fails to start" :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik dacht dat die S3 kaart hetzelfde euvel gaf als ATI Mach kaartjes, stronteigenwijs en willen niet draaien als secundaire kaart.

had dit probleem ook, toen maar een Matrox kaartje erin gehangen.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03
Moet je in de bios je primary kaart op PCI zetten en dan in XP je Geforce "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" aanzetten

Verwijderd

Onder windows 2000 heb ik ooit met een soortgelijke combinatie geprobeerd te werken. Het is inderdaad zo dat je S3 kaart voor je computer de 'primaire' monitor moet zijn (heeft iets te maken met initialisatie van de bios van het ding) en je geforce secundary moet zijn. Op zich geen probleem dan, beeld op beide schermen, MAAR... ik was wel mijn 3d versnelling kwijt omdat die s3 kaart dat niet kan.

Het handigst is toch om ergens een goedkoop videokaartje met 2 beeldschermaansluitingen op te duiken. Ik heb zelf een iets duurdere ti4800 van MSI met 2 aansluitingen en dat werkt echt super!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja dit werkt inderdaad, Quake3 loopt nog lekker op max res 125fps... en zover ik heb kunnen testen loopt de S3 ook best wel goed, soms flikertie een beetje, maar's ni erg. Thx for the help :)

sorry dat mn nederlands wat slecht is, woon iets te lang in taiwan :)
Pagina: 1