Allereerst, de specs:
P2 400@412
384MB PC133@103
MSI MS6163VA
GF2MX400
Aureal 8820 kaartje
2GB Quantum (Primairy Master)
4GB Maxtor (Secundairy Master)
24x Mitsumi (Primairy Slave)
Realtek 10Mbit NICje
Dit alles draait WinXP nonSP1
Hoe de ellende begon:
Sinds een tijdje is mijn Maxtor 4GB raar aan het doen. Er komen rare geluiden uit. Normaal hoort een HD een trrriktik geluid te maken, maar die van mij doet ploink plooiink (ongeveer hetzelfde geluid als je een handboortje tegenhoudt terwijl je de 'trekker' op half hebt staan
). Meestal hoor ik die geluiden een fractie van een seconde, soms blijft het een paar seconde hangen. Op zo'n moment kan de HD geen data doorgeven naar de rest van het systeem. Het systeem loopt daardoor niet vast, maar ik kan even niet door de HD bladeren. Verder heb ik nergens last van.
Anyway, het lijkt erop alsof mijn HD aan het overlijden is. Daarom heb ik powermax gedownload om de schijf te controleren. Powermax vindt geen fouten.
Daarna ben ik gaan CSsen. Ik kon wel op een server komen, maar zodat ik een team uitkoos kreeg ik ongeveer zo'n error in CS: Het bestand blabla is corrupt. Spel beïndigt.
Dus ik HL en CS opnieuw installeren, en daarna werkte het weer. Alleen had ik nu geen geluid in CS. Ook toen ik daarna terug keerde in windows had ik geen geluid. Winamp liep ook na 1 sec vast (zonder geluid te geven).
Na een reboot deed het geluid het weer. Alleen zodra ik ging lezen/schrijven op de Maxtor ging het geluid ontzettend haperen of sloeg soms helemaal vast. En daar heb ik nu dus nog steeds last van
.
Alleen het gekke is dat ik wel gewoon UT kan spelen met goed geluid. Terwijl deze ook op de Maxtor staat
.
Al geprobeert:
- Geluidskaart verwijdert
- Geluidskaart in een ander PCIslot.
- Andere drivers gezocht, geen gevonden
.
Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, vandaar dat ik het in OH dump.
P2 400@412
384MB PC133@103
MSI MS6163VA
GF2MX400
Aureal 8820 kaartje
2GB Quantum (Primairy Master)
4GB Maxtor (Secundairy Master)
24x Mitsumi (Primairy Slave)
Realtek 10Mbit NICje
Dit alles draait WinXP nonSP1
Hoe de ellende begon:
Sinds een tijdje is mijn Maxtor 4GB raar aan het doen. Er komen rare geluiden uit. Normaal hoort een HD een trrriktik geluid te maken, maar die van mij doet ploink plooiink (ongeveer hetzelfde geluid als je een handboortje tegenhoudt terwijl je de 'trekker' op half hebt staan
Anyway, het lijkt erop alsof mijn HD aan het overlijden is. Daarom heb ik powermax gedownload om de schijf te controleren. Powermax vindt geen fouten.
Daarna ben ik gaan CSsen. Ik kon wel op een server komen, maar zodat ik een team uitkoos kreeg ik ongeveer zo'n error in CS: Het bestand blabla is corrupt. Spel beïndigt.
Dus ik HL en CS opnieuw installeren, en daarna werkte het weer. Alleen had ik nu geen geluid in CS. Ook toen ik daarna terug keerde in windows had ik geen geluid. Winamp liep ook na 1 sec vast (zonder geluid te geven).
Na een reboot deed het geluid het weer. Alleen zodra ik ging lezen/schrijven op de Maxtor ging het geluid ontzettend haperen of sloeg soms helemaal vast. En daar heb ik nu dus nog steeds last van
Alleen het gekke is dat ik wel gewoon UT kan spelen met goed geluid. Terwijl deze ook op de Maxtor staat
Al geprobeert:
- Geluidskaart verwijdert
- Geluidskaart in een ander PCIslot.
- Andere drivers gezocht, geen gevonden
Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, vandaar dat ik het in OH dump.
tvw