Hallo iedereen,
Had weer eens iets waar ik geen antwoordt op kon vinden.
Ik zit met het volgende, ik was een teller aan het bouwen onder een knoppie.
Dus als iemand op dat knopje drukt wordt er een waarde in de database met 1 omhoog opgeteld.
Het lijkt dus een beetje op een application met een teller erin.
Ik heb hier een ASP boek en die zegt het volgende m.b.t. application:
" Stel dat 2 personen tegelijkertijd een pagina opvragen. Ruth vraagt de pagina op en de application variabele heeft de waarde 354. Op hetzelfde moment vraagt Andere de pagina op. De variable heeft nog steeds de waarde 354. Vervolgens wordt de waarde opgeteld met 1, en wordt dus 355. De waarde moet echter zijn 356."
Als oplossing moet er dus application.lock gebruikt worden.
Ik vroeg me af of hetzelfde probleem optreedt bij mijn update statement of heeft de database hier al een "ingebouwde" beveiliging voor?
P.S mijn database is Access
Had weer eens iets waar ik geen antwoordt op kon vinden.
Ik zit met het volgende, ik was een teller aan het bouwen onder een knoppie.
Dus als iemand op dat knopje drukt wordt er een waarde in de database met 1 omhoog opgeteld.
Het lijkt dus een beetje op een application met een teller erin.
Ik heb hier een ASP boek en die zegt het volgende m.b.t. application:
" Stel dat 2 personen tegelijkertijd een pagina opvragen. Ruth vraagt de pagina op en de application variabele heeft de waarde 354. Op hetzelfde moment vraagt Andere de pagina op. De variable heeft nog steeds de waarde 354. Vervolgens wordt de waarde opgeteld met 1, en wordt dus 355. De waarde moet echter zijn 356."
Als oplossing moet er dus application.lock gebruikt worden.
Ik vroeg me af of hetzelfde probleem optreedt bij mijn update statement of heeft de database hier al een "ingebouwde" beveiliging voor?
P.S mijn database is Access