Welke speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Hey mensen, zit met een probleempje...khad eerst een Magnat 5.2 Cubus setje, maar die willik weg doen, gewoonweg omdat het niet meer aan m'n eissen voldoet. Ik wil nu dus nieuwe speakers, maar heb niet echt een idee welke, heb wel beetje lopen zoeken, bijvoorbeeld de MX1 van Tannoy, of de DM303 van B&W, ben dus op zoek naar betaalbare (ben nog scholier) bookshelfs, doe er eerst gewoon 2, dan heb ik in ieder geval stereo, en later koop ik er dan meer bij. Het gaat me om goeie geluidskwaliteit als ik dvds kijk, maar ze moeten ook een ruig rockcd'tje of iets van trance mooi kunnen weergeven...beetje bass mag ook wel..kunnen jullie me helpen met wat suggesties hier en daar?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zelf iets maken misschien?

Visaton W130S met een of ander crappy tweetertje, zatte 40 Hz in 31 liter :)

Verwijderd

Ja dit is echt wel een iets te vage vraag, de keus voor een speaker is onwijs persoonlijk en zal je toch maken doormiddel van een luistertest bij een dealer. Je hebt er namelijk niks aan dat ik denk dat een B&W 602s3 (+/- €250) wel voldoet. ;)

Oftewel ga eens naar een goede hifizaak en kijk wat er binnen je budget te halen valt. Daarna ga je eens goed luisteren.

Zelfbouw is natuurlijk ook een hele goede optie, daar kan ik je wel verder mee helpen, maar voor de rest van je vragen...search... :)

• Krewcial
Zou ook wel zelf willen bouwen...maar heb er totaal geen verstand van...en heb hier ook niet het nodige gereedschap enzo... en wat je zei over keuzes klopt wel, maar zoveel weet ik niet van al die merken, jullie kunnen me toch wel hints geven over een paar redelijk goedkope bookshelves?

Verwijderd

Daar kun je maar op 1 manier achter komen, zelf luisteren.

Ik vind bijvoorbeeld Missions helemaal niets, een te plat geluid... maar als je klasieke muziek luistert vind ik ze weer heel erg mooi.
B&W vind ik over het algemeen erg oké... al zegt zo'n merk natuurlijk ook vrij weinig.

Zelf ben ik toch een Magnat fan, ben zelf van plan om binnenkort een paar Vintage's erbij te halen, al wordt dat nog even sparen :) Magnat geeft een goede bass, maar ook weer niet overdreven. En de tweeters vind ik erg mooi...
Eigenschap van Magnat is dat de basspoort vaak aan de achterkant zit waardoor grote verschillen mogelijk zijn. Zet je hem tegen een muur dan krijg je een diepe bass, zet je hem op een standaard dan hoor je nauwelijks bass. Het is leuk om hier mee te spelen :)

Oftwel, zelf luisteren en niet naar merken kijken. B&W hoeft niet goed te zijn. Vraag ook in de winkel of je ze zonder reden binnen een week terug mag brengen, het verschil in geluid in de zaak of je kamertje kan namelijk erg groot zijn.

En als laatste, kijk ook naar de constructie van een speaker. Een speaker van spaanplaat is meestal goedkoop, je krijgt er binnen een paar jaar spijt van. Evenals een speaker van karton die na een paar jaar slechter begint te worden en een minder strakke bass geeft omdat het materiaal meegeeft.
Het liefst een speaker van MDF of Beton (daarom vind ik Bose slecht met hun plastic behuizingen) en een driver van kevlar of alluminium in rubbers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 11:32 ]

• Krewcial
Okay bedankt! Hier kan ik wat mee. Ik ga binnenkort even een kijkje nemen bij Polectro Plaza, Correct en RAF...en dan ff zien wat ik tegenkom.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Krewcial schreef op 06 April 2003 @ 01:00:
Hey mensen, zit met een probleempje...khad eerst een Magnat 5.2 Cubus setje, maar die willik weg doen, gewoonweg omdat het niet meer aan m'n eissen voldoet. Ik wil nu dus nieuwe speakers, maar heb niet echt een idee welke, heb wel beetje lopen zoeken, bijvoorbeeld de MX1 van Tannoy, of de DM303 van B&W, ben dus op zoek naar betaalbare (ben nog scholier) bookshelfs, doe er eerst gewoon 2, dan heb ik in ieder geval stereo, en later koop ik er dan meer bij. Het gaat me om goeie geluidskwaliteit als ik dvds kijk, maar ze moeten ook een ruig rockcd'tje of iets van trance mooi kunnen weergeven...beetje bass mag ook wel..kunnen jullie me helpen met wat suggesties hier en daar?
Kijk eens naar Accoustic Research speaker, vooral de Status serie klinkt in mijn ogen (oren) erg mooi, maar het blijft heel persoonlijk...
Ga luisteren bij een hifi zaak!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
uit de policy:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Eerst zelf op zoek gaan, wanneer je je keuze hebt beperkt, kan je daarmee op GoT terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.