Toon posts:

Help:100mbit netwerk maar slechts 10mbit snelheid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb een peer to peer netwerk opgezet tussen mijn desktop en notebook computer. Beide pc's werken met win 98se, hebben een 10/100 mbit ethernet kaart en zijn gekoppeld met een cat 5 crossover utp kabel. Netwerk werkt goed op 1 ding na: communicatie en dataoverdracht vind op slechts 1,1 tot 1,3 megabyte per seconde (10 mbit per seconde dus) plaats.

Vraag: hoe kan ik de overdrachtssnelheid omhoog brengen naar 100 mbit (dat zouden zo'n 10 mbyte per seconde moeten zijn)?

Alvast bedankt....

Herrie

Verwijderd

Zet de kaartjes eens vast op 100 mbit. Start > settings > network connections > properties > configure.

Verwijderd

Eigenschappen van netwerk verbinding, dan eigenschappen van fast ethernet, dan moet je ergens media type vinden. Daar kun je het op 100 zetten.

Ik weet het preciese pad niet meer, geen win98 pc die hier aan staat.
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 00:05:
Zet de kaartjes eens vast op 100 mbit. Start > settings > network connections > properties > configure.
Das voor XP alleen geloof ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ben ik weer,

ben via start/instellingen/netwerk/fast ethernetwerk card bij tabblad Advanced terrecht gekomen: daar zijn een aantal properties in te stellen, o.a. de property "linkspeed/full duplex". Staat nu op value "Auto Mode". Ik neem aan dat ik deze op "100 full Mode" instellen moet? Kan het echt zo simpel zijn?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Probeer het zou ik zeggen :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Tja, achteraf gezien had ik dat ook zelf kunnen bedenken, maar dat is altijd zo :-).

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1