[adsl] usb modem wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
laatst mijn zonnet family e-tech USB modem binnengehad, kabels aangeleg, modem geinstaleerd, maar hij wil het maar niet doen :( . ik heb hem een paar keer opnieuw geinstaleerd, maar telkens krijg ik een ip van 169.x.x.x , terwijl er dus staat dat het 10.x.x.x moet zijn, of 62.x.x.x, maar dat wil hij dus niet doen.

ik heb de ballen verstand ervan, en heb al een hoop zitten knoeien met nieuwe verbinding aanmaken enzo, maar het ligt denk aan die IP's? in de search kon ik wel andere problemen vinden met usb modems, maar niet met het ip enzo. dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik word er helemaal gek van :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al bericht dat je ADSL geactiveerd is? Misschien ff de helpdesk van Zonnet raadplegen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
jah, ik kreeg een mailtje met de melding dat de lijn gereed is voor gebruik van adsl, en dat als ik een modem zou krijgen deze verzonden zou worden. maar ik vraag me ook af, want je kan kiezen tussen versatel PPP en versatel nogiets, HNSP ofzo. bij de 1e moet je login naam invullen, bij de 2e niet, in het boekje staat dat je de 2e moet hebben. maar er staat aleen een netwerkverbinding nu erbij in windows XP, via dat modem. dus ik neem aan dat internet explorer wel aanziet dat dat het internet is? die helpdesk had ik al gebeld, maar ze zitten daaro aan de koffie ofzo :7

Verwijderd

_ferry_ schreef op 06 april 2003 @ 12:53:
versatel PPP en versatel nogiets, HNSP ofzo. bij de 1e moet je login naam invullen, bij de 2e niet, in het boekje staat dat je de 2e moet hebben.
Je bedoelt Versatel DHCP.
Bij Versatel PPP wordt er een verbinding gemaakt via PPP over Atm (PPPoA).
Bij Versatel DHCP wordt er gebruik gemaakt van bridging.

Ik denk haast dat je Versatel DHCP moet hebben voor de installatie (De Zon Helpdesk kan dat met zekerheid zeggen), maar het kan nooit kwaad om beide installaties eens te proberen. (Indien je line lampje knippert, zou ik je ook willen aanraden het modem zonder de splitter met een kabel van max 3 meter aan te sluiten.)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, tnks. het line lampje brand wel gewoon, maar het is puur de IP denk ik zo. ik heb hem eens ingesteld op 10.0.0.3, toen kon ik opeens bij die configuratie instellingen enzo komen, terwijl dat met een toegewezen ip (169.x) dat niet gaat. maarjah, alsnog geen i-net. wel zonnet maar ff gemaild, hopelijk weten zij waar het aan ligt

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Heeft versatel de lijn ook al opgeleverd ? Als Zonnet de boel in orde heeft wil dat niet zeggen dat versatel dat ook al heeft (of andersom).
Verder geeft je computer zichzelf een 169.x.x.x adres als hij geen IP kan krijgen (is een MS adres), maar goed daar was je al achter.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dat denk ik zelf dus ook nu, aangezien ik vanalles heb geprobeerd, dus dan denk ik toch dat het aan de zon/versatel zijde ligt

Verwijderd

wat voor modem heb je?
heb je de instellingen goed:
- VCI
- VPI
- Encapsulation
- Modulation

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb vanmiddag met zonnet gebeld, en ik moest me computer aan laten, dan zouden hun ff kijken. maar ik heb em toen op me ander computer gezet, daar kreeg ik een ip van 10.0.0.3, dat was al beter dus :) want hij verzond en ontving data, maar toen wilde ik de driver opnieuw instaleren, en toen flipte het weer helemaal, dus ben ik bezig om het weer terug te zetten, maar aangezien het een p200 met windows XP is gaat dat rete traag, maar ik ben IIG al wat dichterbij

update: ik ben weer terug bij af, die trage bak liep vast, ik reboot, en er staat weer een 169 ip :( en krijg het ook niet terug

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 08-04-2003 19:36 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
_ferry_ schreef op 08 april 2003 @ 17:11:
ik heb vanmiddag met zonnet gebeld, en ik moest me computer aan laten, dan zouden hun ff kijken. maar ik heb em toen op me ander computer gezet, daar kreeg ik een ip van 10.0.0.3, dat was al beter dus :) want hij verzond en ontving data, maar toen wilde ik de driver opnieuw instaleren, en toen flipte het weer helemaal, dus ben ik bezig om het weer terug te zetten, maar aangezien het een p200 met windows XP is gaat dat rete traag, maar ik ben IIG al wat dichterbij

update: ik ben weer terug bij af, die trage bak liep vast, ik reboot, en er staat weer een 169 ip :( en krijg het ook niet terug
mischien een beetje een erg oud topic maar ik zit met precies hetzelfde probleem. line lampje op de modem brandt gewoon, er lijkt een verbinding te zijn maar er wordt alleen data verzonden en niets ontvangen.

zonnet family, usb e-tech adsl-modem, winxp

ik kon in jouw topic geen oplossing vinden maar neem aan dat je die na ruim een half jaar al wel hebt?
ik ben nieuwsgierig, wat is de oplossing?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01
er zijn de laatste tijd wel meer van dit soort topics geweest,

mijn oplossing: Zolang je niet hoeft in te loggen op je ADSL lijn, maken ze vaak gebruik van identificatie aan de hand van je MAC adres
dat was bij mij de bottle-neck, MAC adres doorgeven aan provider en een uur ofzo later was ik online.

ik heb alleen geen Zonnet ADSL
dus het hoeft natuurlijk nog lang niet de oplossing te zijn,

Waarschijnlijk kan _ferry_ ook beter ff zelf vertellen hoe het bij hem wel is gaan werken...
zal m ff hierheen schoppen via msn :)
edit:
Ferry: AutoMessage: ben werken, om 6uur weer trug

[ Voor 7% gewijzigd door Chillz op 14-02-2004 11:56 ]

Leeg - Sinds 20180907

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
jah, bij mij bleek het gewoon dat zonnet me account nog niet had geactiveerd, na een 2e belletje was alles geregeld :)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Bij het 2de telefoontje naar de helpdesk kwamen ze plotseling met een mogelijke oorzaak, per 18feb gaat de betaling in dus het zou goed kunnen dat ik dan pas kan internetten
Beetje raar want bij het eerste telefoontje wisten ze nog zeker dat alles goed stond ingesteld bij zon en versatel en dat de lijn ook geactiveerd was. Het moest wel aan de modem liggen dachten ze toen.
we zullen nu maar wachten tot de 18de en er van uit gaan dat alles dan goed komt. bedankt voor je reactie iig!

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1