[BIOS LOGO'S] Hoe logo's in bios veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Geachte mensen,

Ik ben een beetje aan het spelen met mijn systeempje en nou wou ik mijn A7N8X zodanig flashen dat ik (weer) een (bios) logo had.

Heb via de search knop al wat gezoch en hoeveel er ook over te vinden is al die informatie is verouderd.
Met de komst van nieuwe bios soorten en versies zijn alle programma's waar het toen mee kon onbruikbaar geworden.

Is er iemand die weet hoe ik de logo's moet veranderen en waarmee. Dus niet alleen het FULL SCREEN logo maar ook het EPA logo?

---
Als een modje vindt dat dit niet bij Mobo's hoort maar bij software dan mag ie mij als het kan verplaatsen.
---

De programma's Logo, MyLogo en MyLogo2 van Asus werken niet met elk en ook niet met mijn type moederbord (hoe vreemd dat ook mag lijken)
Heb ik al nagekeken.

Dus ideeën >>> Laat ze maar komen!!!

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Werken met proprietary progjes is vragen om gedonder inderdaad. Maar BalusC heeft op zijn server een HOWTO geschreven hoe het met de hand te doen:
http://balusc.xs4all.nl:8001/Ned/BIO-Log.html

Omdat er idd al een tijd geen topic als deze is geweest ben ik wel benieuwd naar of het werkt (ik verwacht van wel :) )

Oslik blyat! Oslik!

• Smht
dion_b schreef op 05 April 2003 @ 23:05:
Werken met proprietary progjes is vragen om gedonder inderdaad. Maar BalusC heeft op zijn server een HOWTO geschreven hoe het met de hand te doen:
http://balusc.xs4all.nl:8001/Ned/BIO-Log.html

Omdat er idd al een tijd geen topic als deze is geweest ben ik wel benieuwd naar of het werkt (ik verwacht van wel :) )
Op de site van BalusC staat het programma cbrom.

Een nieuwere versie heb ik reeds op de nieuwste bios (1003) van mijn A7N8X losgelaten. Deze gaf aan dat er (voor een full screen logo) te weinig ruimte was. 8)7

Weet niet of daar wat aan te doen is. :?

Als we eenmaal weer een manier vinden dan ga ik die bestanden waarschijnlijk ook ergens hosten (viaa chello site ofzoiets)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Smht schreef op 05 April 2003 @ 23:11:
[...]

Op de site van BalusC staat het programma cbrom.

Een nieuwere versie heb ik reeds op de nieuwste bios (1003) van mijn A7N8X losgelaten. Deze gaf aan dat er (voor een full screen logo) te weinig ruimte was. 8)7

Weet niet of daar wat aan te doen is. :?

Als we eenmaal weer een manier vinden dan ga ik die bestanden waarschijnlijk ook ergens hosten (viaa chello site ofzoiets)
Daar is niet veel aan te doen lijkt me.

Heel misschien is het mogelijk om een grotere BIOS op je mobo te prikken, maar dat heb ik nog nooit gezien...

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
je kunt gewoon de bestaande fullscreen image (als t goed is zit er al een image van asus in) eruit halen met cbrom. Daarna heb je vast wel plaatst om je eigen image erin te zetten.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Smht
Lone Gunman schreef op 05 april 2003 @ 23:30:
je kunt gewoon de bestaande fullscreen image (als t goed is zit er al een image van asus in) eruit halen met cbrom. Daarna heb je vast wel plaatst om je eigen image erin te zetten.
Oké. Ik ben hem volgens mij kwijt.
Ten eerste heb ik geen EPA logo bij booten en ten tweede waar vroeger in de bios een knopje zat om logo te enablen/disablen zit ie bij bios AN8B1003 niet meer. Bij 1002(A) weet ik het eigenlijk niet (nooit op gelet).

En aangezien het LOGO in de biosfile komt, heb ik hem waarschijnlijk al verwijderd bij het flashen.

Kan ik nu er geen EPA logo in mijn scherm staat (wel leeg monitor-kleurig vakje) daar wel een neerzetten?

[ Voor 2% gewijzigd door Smht op 06-04-2003 08:04 . Reden: Typo ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Smht schreef op 06 April 2003 @ 08:03:
[...]

Oké. Ik ben hem volgens mij kwijt.
Ten eerste heb ik geen EPA logo bij booten en ten tweede waar vroeger in de bios een knopje zat om logo te enablen/disablen zit ie bij bios AN8B1003 niet meer. Bij 1002(A) weet ik het eigenlijk niet (nooit op gelet).

En aangezien het LOGO in de biosfile komt, heb ik hem waarschijnlijk al verwijderd bij het flashen.

Kan ik nu er geen EPA logo in mijn scherm staat (wel leeg monitor-kleurig vakje) daar wel een neerzetten?
Dat wordt flashen naar AN8B1003 ;)

• Smht
Master Tweaker schreef op 06 April 2003 @ 13:06:
[...]

Dat wordt flashen naar AN8B1003 ;)
Zie vlak erboven, DAT HEB IK DUS GEDAAN 8)7

Verwijderd

ik wil geen nub lijken maar is dit mogelijk met elke moederbord . Volgens mij kan het niet maar op die Balusc pc is het een oude moederbord en die hadden dat logo gedoe vroeger niet (behalve IBM en andere groote Bdrf)

Verwijderd

He ik heb ook een ASUS A7V8X-X MOBO nu was mijn vraag wrm zou je een logo inladen?Wat is het nut daarvan, en als je bios gaat updaten heeft dat ook conseqenties? En moet je moederbord ook altijd up2date houden.?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 20:05:
He ik heb ook een ASUS A7V8X-X MOBO nu was mijn vraag wrm zou je een logo inladen?Wat is het nut daarvan, en als je bios gaat updaten heeft dat ook conseqenties? En moet je moederbord ook altijd up2date houden.?
't Is gewoon voor de gein hoor :P En je hoeft je mobo niet steeds te updaten, als alles goed loopt, waarom zou je dan updaten?

tweakers updaten altijd hun bios

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 20:05:
Voor de lol, je krijgt dan bv het G.O.T logo te zien :9

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Idd voor de lol :) Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken ..

Loze kick, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.