Hallo, er is een probleem met een databaseserver op mijn werk:
het is een cluster met 4 nodes die draait onder Windows 2000 Datacenter Server.
De pc's zijn 4x Xeon 1,8Ghz met elk 1GB DDR en 6 36GB SCSI-160 disks. Er is pas een netwerkstoring opgetreden, waarop de automatiseringscoördinator heeft besloten om nieuwe netwerkapparatuur aan te schaffen (onder andere een nieuwe shared disk). Dit vereiste echter een nieuwe installatie van de cluster.
Alles bij de hand: bootdisk van windows, manual, enz.
De nieuwe schijf die zal worden gebruikt door de cluster als shared disk is een Seagate Cheetah 10K.6, 146.8Gb, U320, 10Krpm, 80p.
Nu is het netwerk geinstalleerd, echter de nodes worden niet allemaal gezien door elkaar.
Ik heb de public verbinding automatisch laten instellen door de DHCP server in het netwerk. De private verbindingen heb ik op 10.1.1.x gezet (respectievelijk 1,2,3 en 4)
Bekabeling is ook goed, er is een link-signaal te zien op de switch, echter bij een ping doet hij het bij een node vaak niet:
vanaf hq-res-dc01:
ping hq-res-dc02 -> antwoord
ping hq-res-dc03 -> antwoord
ping hq-res-dc04 -> time-out
vanaf hq-res-dc02:
ping hq-res-dc01 -> antwoord
ping hq-res-dc04 -> antwoord
vanaf hq-res-dc03:
vanaf hq-res-dc04:
ping hq-res-dc01 -> time-out
ping hq-res-dc02 -> time-out
ping hq-res-dc03 -> time-out
je zou dus denken dat er met de private verbinding van hq-res-dc04 iets mis is, maar vanaf hq-res-dc02 komt er wel een response.
Weet iemand wat ik zou kunnen proberen?
(ik heb geen antwoord gevonden op google
)
het is een cluster met 4 nodes die draait onder Windows 2000 Datacenter Server.
De pc's zijn 4x Xeon 1,8Ghz met elk 1GB DDR en 6 36GB SCSI-160 disks. Er is pas een netwerkstoring opgetreden, waarop de automatiseringscoördinator heeft besloten om nieuwe netwerkapparatuur aan te schaffen (onder andere een nieuwe shared disk). Dit vereiste echter een nieuwe installatie van de cluster.
Alles bij de hand: bootdisk van windows, manual, enz.
De nieuwe schijf die zal worden gebruikt door de cluster als shared disk is een Seagate Cheetah 10K.6, 146.8Gb, U320, 10Krpm, 80p.
Nu is het netwerk geinstalleerd, echter de nodes worden niet allemaal gezien door elkaar.
Ik heb de public verbinding automatisch laten instellen door de DHCP server in het netwerk. De private verbindingen heb ik op 10.1.1.x gezet (respectievelijk 1,2,3 en 4)
Bekabeling is ook goed, er is een link-signaal te zien op de switch, echter bij een ping doet hij het bij een node vaak niet:
vanaf hq-res-dc01:
vanaf hq-res-dc02:
ping hq-res-dc04 -> antwoord
vanaf hq-res-dc03:
vanaf hq-res-dc04:
ping hq-res-dc01 -> time-out
ping hq-res-dc02 -> time-out
ping hq-res-dc03 -> time-out
je zou dus denken dat er met de private verbinding van hq-res-dc04 iets mis is, maar vanaf hq-res-dc02 komt er wel een response.
Weet iemand wat ik zou kunnen proberen?
(ik heb geen antwoord gevonden op google
[ Voor 3% gewijzigd door Mathijs1 op 05-04-2003 23:14 ]