Toon posts:

Chello usb-adapter en edimax router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chello internet verbinding met een usb adapter ipv een netwerk kaart.
Nu heb ik een router aangeschaft maar als ik deze aansluit (chello op de router en de router op de usb-adapter) kan ik niet in de router komen.

Werkt een router ook met zo'n usb-adapter ipv een netwerk kaart. Of weet iemand iets meer?

tnx. :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:32:
Ik heb een chello internet verbing met een usb adapter ipv een netwerk kaart.
Nu heb ik een router aangeschaft maar als ik deze aansluit (chello op de router en de router op de usb-adapter) kan ik niet in de router komen.

Werkt een router ook met zo'n usb-adapter ipv een netwerk kaart. Of weet iemand iets meer?

tnx. :?
FAQ gelezen?
in sommige gebieden wordt een ip uitgegeven op het MAC adres, deze moet je dus overnemen in je router (faken)

FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 05-04-2003 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet ik maar je moet toch eerst in de router komen met de browser (dat adres van de router intikken en dit doet ie niet.) ik krijg geen verbinding tussen comp en router

Verwijderd

Gaat het link lampje branden op je router van de desbetreffende verbinding, en/of op de netwerkkaart?

Zoja: Check de instellingen. De MEESTE routers geven via DHCP een IP address.

Zonee: Soms gebeurt het dat de connectie tussen kabelmodem -- PC crosslink is, en als jij die kabel hebt gepakt, en vervolgens de router aangesloten hebt met een meegeleverd kabeltje, dan wildie IDD niet. Maak van je crosslink (verhaal geld ook andersom) een patchkabel.

Verwijderd

Topicstarter
het lampje op de usb adapter gaat niet branden ik heb een normale kabel geprobeerd en een crosslink :?

het lampje op de router brandt wel

Verwijderd

Je hebt op de router (alst goed is) meerdere lampjes: Een lampje voor de power, een lampje voor de breedband verbinding link (eventueel daarboven ook een 100mbit lampje), en een reeks lampjes voor de switch (met eventueel, eigenlijk altijd ook 100mbit lampjes daarboven). Als je daadwerkelijk link hebt, zal ik de instellingen van je netwerkkaart (ik NEEM AAN dat dat USB kreng, ik hoop dat je iets echters koopt zoals een PCI apparaat, ook als netwerkkaart er tussen staat) ff hélemaal op automatisch instellen. Vervolgens ga je naar je router's instellingsscherm (meestal: http://192.168.2.1), en stel je de zooi in.

Probeer je router eens te resetten. Ik heb al eens meegemaakt (ja, de winkel was norrod), dat een router gewoon nog oude instellingen erin had. Misschien de vorige eigenaar DHCP uitgezet, waardoor jij nu met de probs zit? Meestal zit er wel een reset knop op de router.

Als het nu nog niet werkt, bel ff iemand op met wát verstand ervan en laat hem ernaar kijken.

Succes!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:36:
weet ik maar je moet toch eerst in de router komen met de browser (dat adres van de router intikken en dit doet ie niet.) ik krijg geen verbinding tussen comp en router
en als je de handleiding volgt lukt het niet?
waar gaat het fout dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet in de router komen als ik het adres in tik. normaal moet er toch een lampje gaan branden op de netwerkkaart (hier dus dat usb ding) als je de router er tussen hangt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 22:52:
ik kan niet in de router komen als ik het adres in tik. normaal moet er toch een lampje gaan branden op de netwerkkaart (hier dus dat usb ding) als je de router er tussen hangt
*zucht*
in je handleiding zal vast wel iets staan over ip settings enzo ;)
en heb je een goede kabel gebruikt en nog meer van dat soort grappen ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb alles goed gezet volgens boekje, in de winkel weten ze ook niet zeker of het werkt met die usb adapter van chello de een zegt van wel en de ander van niet
ze weten het zelf niet eens

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een ander adres van de router gevonden op de site van edimax maar als ik die gebruik doet ie het nog niet grrrrr

Verwijderd

Heb je je netwerkkaart (/usb adapter) al ingesteld op "Automatisch IP verkijgen"?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan heeft iemand nog meer een verbinding met chello internet met zo'n usb geval

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gebruik anders eerst een normale nic om dat ding in te stellen?

Verwijderd

Ik begrijp het niet helemaal, het chello modem heeft toch een USB poort en een UTP poort?
Je sluit je modem aan via UTP op de router. De router sluit je via UTP aan op een netwerkkaart in de computer... waar gebruik jij dan USB?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik nog een iets te grote leek ben met routers. waar kan ik die nic instellen?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Als er geen link lampje gaat branden op je usb adapter dan is er geen verbinding naar je router
Dus doet dat lampie het wel als je die router er tussen weghaalt

Verwijderd

Topicstarter
ja dan brandt het en heb ik ook internet

Verwijderd

hij heeft een USB netwerkkaart. Ik hoop dat hij ASAP een goedere NIC koopt. 100mbit ofzo... als je dan toch zo'n router hebt (kheb trouwens precies dezelfde router, volgens mij. Ook edimax)

Verwijderd

Ah op zo'n manier. Dan moet je eerst zorgen dat het link lampje op je usb-adapter gaat branden, en ook op de router (waar de usb kabel ingaat).
Kun je de snelheid instellen van die usb-adapter? Probeer dan eens 10Mbit/halfduplex of 100Mbit/halfduplex.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Weet je zeker dat je utp stekker en de goede uitgangen zitten bv niet je computer in je uplink poort ;)
Weet het klinkt raar maar heb het eens bij een klant gezien

Verwijderd

Topicstarter
nee die zitten goed volgens het boekje,
ik kan niets instellen van die usb adapter dat is de pest

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:26:
nee die zitten goed volgens het boekje,
ik kan niets instellen van die usb adapter dat is de pest
ehm, gewoon bij je netwerksettings, dat het nu toevallig een usb adapter is moet geen *&*# uitmaken ;)
Pagina: 1