Toon posts:

Knoppix instal en Wine

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Knoppix gedownload. Voor degene die het niet kennen; het is een linux maar dan op een cd waarvan je kan booten, een soort test versie dus. Maar ik heb nu een vraag aan de mensen die knoppix wel kennen. Mijn vraag is nu: Kan ik met kde knoppix cd linux installeren en deze laten samenwerken met Windows XP?

En nu heb ik NOG een vraag; hoe kan je met wine bestanden overzetten van exe naar het linux formaat?

Verwijderd

Knoppix kan je ook op je HD zetten. Daarna kan je (bijna) alles ermee doen en laten. Knoppix heeft dat gewoon in de documentatie staan.....

Wine is een soort emulator waarmee je windows bestanden onder linux zou moeten kunnen draaien. Je zet er dus geen bestanden mee om maar je laat (zeg maar simpel) het linux systeem denken dat het met windhoow programma's om kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:49:
Knoppix kan je ook op je HD zetten. Daarna kan je (bijna) alles ermee doen en laten. Knoppix heeft dat gewoon in de documentatie staan..... hoe zet ik et dan op me HD? Want ik heb alleen een iso?

Wine is een soort emulator waarmee je windows bestanden onder linux zou moeten kunnen draaien. Je zet er dus geen bestanden mee om maar je laat (zeg maar simpel) het linux systeem denken dat het met windhoow programma's om kan gaan. Dus als ik alleen wine laat draaien en er verder nix mee doe dan werken exe bestanden ook? Of werkt dat anders?
En ik heb een heleboel mp3'tjes maar als ik bij configure soundcard kies en hij gaat zoeken dan vind hij de Creative Soundblaster Audigy, maar hij pakt em niet, hij zegt dat hij hem nog niet aankan..

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:49:
Knoppix kan je ook op je HD zetten. Daarna kan je (bijna) alles ermee doen en laten. Knoppix heeft dat gewoon in de documentatie staan.....
In dezelfde documentatie staat dat dat ook niet aan te raden is (meerdere redenen zelfs). Als je een distro op je HDD wil, ga dan naar het 'welke distro'-draadje en stel daar je vraag. Knoppix hoort op je CD, niet je HDD.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

De ISO brand je op CD volgens de vele handleidingen die er zijn. Vervolgens kan je op de manier zoals Knoppix beschrijft eea op je HD zetten

http://download.linuxtag.org/knoppix/KNOPPIX-FAQ-EN.txt

Q: Can one also install the distribution from the CD onto a hard drive?

A: In principal, yes (after all, the "master" system also runs on a hard
drive before it is burned to CD). However there is currently no
installation GUI for this, so installation to a hard drive should probably
only be attempted by more knowledgeable Linux users. Assuming the KNOPPIX
system has already booted, installation approximately follows this
procedure:
1.) initialize a free partition with the ext2 file system and mount it on
/mnt/knoppix, for example.
2.) cp -a /KNOPPIX/* /mnt/knoppix/
3.) set up /mnt/knoppix/etc/fstab and /mnt/knoppix/etc/lilo.conf for the
new system (Caution: symlinks in /boot initially point to the Ram
disk!), run lilo.
4.) mkdir /mnt/knoppix/home/knoppix && \
chown knoppix.knoppix /mnt/knoppix/home/knoppix
5.) Reboot, try the system out, fix any broken settings.
(No guarantees.)

In theorie zou je je windhoos exe bestanden onder wine kunnen laten draaien.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Knoppix HDD based
clickable

Verwijderd

GevangenisVan pijn: je "vergeet" de leuke details (uit jou linkje):

WARNING, YOU SHOULD KNOW WHAT YOUR ARE DOING !!!
If you are NOT USED with GNU/LINUX and LILO
nor you have a virgin PC, only for JUST PLAYING:

THIS FAQ IS NOT FOR YOU.
Please ask a friend, experienced with GNU/LINUX,
or use KNOPPIX only from CD-ROM

Backups, Learning/Reading and talking with friends are
always a good ideas before trying new things.
Like KNOPPIX itself, these ideas are to use on your own risk.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:45:
Mijn vraag is nu: Kan ik met kde knoppix cd linux installeren en deze laten samenwerken met Windows XP?

En nu heb ik NOG een vraag; hoe kan je met wine bestanden overzetten van exe naar het linux formaat?
Ja, je kunt Linux installeren en ook Windows XP, en nee: je kunt met Wine geen .exe's converteren naar ELF formaat (het binary formaat dat Linux gebruikt). Wel kun je met Wine (sommige) windows-programma's onder linux draaien. Welke, dat kun je op de de homepage van Wine vinden (staat ergens een hele lijst). Je kunt ze niet laten 'samenwerken' in de betekenis dat je 1 partitie hebt met daarop beide OS'en (en dus zowel onder Windows als Linux dezelfde mail-folders, filesystemen, etc., als je dat bedoelt met samenwerken)

Dit zijn allemaal basis-zaken die ook zelf wel uit te vinden zijn. Dit topic gaat om die reden dicht. Zie de NOS Policy om te zien wat we van een topicstart verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.