Toon posts:

[Windows 2000] Installeren op een PC met 32MB

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers. Ik wil Windows 2000 Advance Server installeren op een PC met 32MB intern geheugen.

Om het geheel draaiende te krijgen moet ik in het register wat veranderen, zodat Windows 2000 AS het geheugen niet meer checked of dat dit >64MB.

Weet iemand WAT en WAAR ik iets moet veranderen in het register.

P.s. het installeren is geen probleem, dit doe ik tijdelijk op een bak met meer geheugen.

Mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Verwijderd

Stop er meer geheugen in. Zal je PC zeker in dank afnemen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Windows 2000 Server op 64MB is al geen pretje. Minimale eisen zijn er niet voor niets. Is daarom denk ik niet echt verstandig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ach, we zijn zuinige hollanders..... maarre als je al over die €25,- extra geheugen valt.... Volgens mij gewoon meer Mem (=minder tijd) ....

Verwijderd

Gekkenwerk. Veel plezier |:(

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:40
Volgens wil windows echt niet draaien op 32MB..
En als je toch zuinig bent :) wees dan zuinig op je tijd.. want met 32MB tja..
Je zult er toch 64MB in moeten hebben hangen om te installeren..
En was het bij AS niet 96 of 128MB ipv 64 ?

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
128mb required. 256mb recommended. 8gb max.

http://www.microsoft.com/...ation/sysreqs/default.asp

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Heb het werkend gehad op een P150 met 64MB. Het duurde wel ruim 7 minuten voor het was opgestart :D Maar hij wilde gewoon installeren. Ookal staat er bij microsoft overal dat je 128mb nodig hebt het werkt met 64MB, maar echt snel was het zeker niet :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb windows AS destijds eens op mijn notebook geinstalled, zat 184MB ram in (192 -8 voor video).
Daarna het dimmetje van 128 eruit gehaald (hield dus 56MB over).
Ding start verder zonder problemen, draait niet heel erg snel meer (ook omdat iedere keer het config screen tevoorschijn kwam, en ik het niet voltooide omdat ik niet snapte wat er stond....)
Maar kreeg geen gezeik met geheugen errors en dergelijke.

Of het met het installeren ook te doen is met <64MB weet ik niet.
ach, dat zeiden ze ook toen ik DVD wilde kijken op een P90, of windows 2000 draaien op een P100, maar werken doet het wel 8-)

komt wel bij dat ik idd gek ben, dus dat het wel gekkenwerk kan zijn.

* TERW_DAN is confused..

Verwijderd

Bunny; Owkee maarre volgens mij is de aanpak van de TS wel Heeeeeeel erug zuinig..

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat deze check in het registery zit?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:02:
Bunny; Owkee maarre volgens mij is de aanpak van de TS wel Heeeeeeel erug zuinig..
Daar heb je volledig gelijk in en ik geef je groot gelijk :) 32MB is gewoon TE weinig, net als een Ferrari op fietsbanden laten rijden en dan verwachten dat je daar mee over de straat kan 8)7

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

topicstarter doet zn naam eer aan

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
deze check is vindt niet plaats in het register, er wordt tijdens het installeren gekeken of er genoeg geheugen in zit. Wat je kunt doen is de harde schijf in een systeem met minimaal 64 MB geheugen zetten en dan windows 2000 AS installeren. Vervolgens de harde schijf terugplaatsen in de pc met 32 MB en dan zou hij het 'gewoon' moeten doen.
PS: minder dan 64 MB is écht niet aan te raden, als je er server-services op wilt draaien dan loopt hij gegarandeerd vast bij een overflow of error.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is zeer zeker met de search te vinden. Even zoeken aub.

Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.