Toon posts:

Boot probleem, systeem komt niet in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 weken geleden nieuw systeempje gekocht, teven in elkaar gezet. Systeem werkte prima tot afgelopen vrijdag. Kreeg een vage foutmelding in windows waarna de pc opnieuw opstartte. Hierna kwam ik met geen mogelijkheid meer in windows. Meerdere malen geprobeerd opnieuw op te starten, de pc liep echter elke keer op een ander moment vast.

Zo en nu dan krijg ik bij het booten geen beeld, dan slaat hij weer tijdens het opstarten van windows vast. Geheugen en HD in een andere pc getest. Werken beide prima. Bios upgedated naar F5. Ook dit heeft tot dusver niets geholpen.

Logische verklaring zou kunnen zijn, kapot mobo.

Iemand nog suggesties??

Verwijderd

Verklaring kan zijn dat windows weer vreemd doet...

Je zou het kunnen oplossen door op te starten met de XP CD en dan de herstel conslole starten en dan de opdracht fixboot uitvoeren.

Verwijderd

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Al eens door gelopen? Staan iig veel handige tips in :)

Verwijderd

Topicstarter
IK kom ook niet in DOS, voordat ik met de opstartdiskette in DOS kom slaat hij vast. Tips doorlopen echter geen succes

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

misschien is je proc-cooler ermee gekapt :?
als dat zo is wordt je processor dus te heet en zal hij na zoveel tijd crashen... als je in je bios kan komen moet je daar eens naar de temperatuur van je processor kijken, controleer hoe warm deze wordt alvorens hij weer crasht/reboot en post dat hier.

Verder zijn wat meer specs van je systeem ook niet weg, wat voor processor heb je :? Wat voor moederplank :? Wat voor koeler heb je op je processor zitten :?
enz. enz.

succes iig :)

[ Voor 4% gewijzigd door NoBody op 06-04-2003 01:24 ]

Hoi

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:35:
..Tips doorlopen echter geen succes
Wat zijn je bevindingen dan? (b.v. cpu temp) en wat zijn de specs?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Al eens een andere Proc geprobeerd? Ik had een tijdje geleden een vergelijkbaar probleem, proc vervangen en het werkte weer OK

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kreeg een vage foutmelding in windows waarna de pc opnieuw opstartte.
Weet je toevallig nog wat daar precies stond?
Zou eventueel wel makkelijk kunnen zijn. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1