Toon posts:

[Twee videokaarten] Wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een systeem met 2 videokaarten, een GeForce 2 MX 64 MB in het AGP slot, en een ATI mach64 GX in een PCI slot. Als ik in de BIOS instel dat hij eerst vanaf het PCI slot moet booten gaat het prima, Windows XP herkent allebei de videokaarten en ik kan fijn met 2 beeldschermen computeren.
Maar als ik nu in de BIOS instel dat hij vanaf AGP moet booten, zegt Windows opeens dat de mach64 niet wil starten. Hij herkent hem wel als ik hem dan verwijder en opnieuw naar nieuwe hardware laat zoeken, maar bij de installatie zegt hij al dat er een probleem is met de hardware (wat voor probleem zegt hij niet), en als ik dan bij apparaatbeheer kijk zegt hij dat het apparaat niet wil starten.
Ik kan geen IRQ's of adressen instellen in Windows, en of ik in de BIOS instel of hij een IRQ aan VGA moet toekennen maakt ook niets uit.

Wat is het probleem en hoe is het op te lossen?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Geen ID wat het probleem zou kunnen zijn maar ik zie er dan ook geen... Wat is het probleem om via de PCI te booten ???

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Super_ik

haklust!

ati vindt t niet leuk om als 2e kaart te werken :) zoek dus een matrox kaartje ofzo, of ben tevreden met ati als eerste kaart :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:04:
Geen ID wat het probleem zou kunnen zijn maar ik zie er dan ook geen... Wat is het probleem om via de PCI te booten ???
Het probleem is nu dat de hele POST en DOS e.d. op de ATI komt, terwijl ik het op de GF2MX wil.
Super_ik schreef op 05 April 2003 @ 21:04:
ati vindt t niet leuk om als 2e kaart te werken :) zoek dus een matrox kaartje ofzo, of ben tevreden met ati als eerste kaart :)
Het valt dus niet op te lossen? ;(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 21:07:
[...]

Het probleem is nu dat de hele POST en DOS e.d. op de ATI komt, terwijl ik het op de GF2MX wil.

[...]

Het valt dus niet op te lossen? ;(
Join the club :'( - nee dus, althans niet met de huidige hardware

Simpelste oplossing: leef ermee dat de POST op de ATi komt
Goedkope oplossing: vind ergens voor een handjevol EUR een Matrox Millennium PCI - die hebben nl geen problemen om als secundair te draaien (tip: LopeZ heeft eentje momenteel in V&A staan)
Dure oplossing: een nieuwe dual head AGP geval

Oslik blyat! Oslik!