Toon posts:

Problemen met radeon 9700pro strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een radeon 9700pro built by ati ik heb de kaart in mijn pc gestopt en windowsxp sp2 geinstalleerd alles vers.
natuurlijk draai je dan als eerst 3dmark03 en daar haalde ik 4550 pts viel me niets tegen, daarna ff ut2003 en u2 ging ook goed draaide lekker en toen wou ik gun metal spelen begon goed starte op kreeg leipe nvidia schermpie over dat nvidia the way games ment to be played oid :S start het spel op en ineens heb ik allemaal verticale balken lopen :? heb het spel afgesloten en in windows was alles normaal toen ut2003 opgestart en daar had ik ook ineens diezelfde balken net of je de wireframes zag lopen.
pc opnieuw opgestart en alles werkte weer normaal maar zodra ik gun metal opstart begint het weer :(
heb een artifact detecter gedownload maar die vindt niets :? heb geen id wat er aan de hand is :?

ik weet zeker dat ik alles heb aangesloten xtra voedings kabeltje enzo
ati 3.2 catalyst drivers alle laatste updates etc etc

heb ook nog gezocht hiero en op google of dit probleem al eerder voorgekomen is en op dat 9500 ---> 9700(pro). maar daar zie ik mijn probleem niet voorkomen :(

Verwijderd

Al gekeken voor patches voor dat spel? Dat zijn weer zulke spellen die op nvidia kaarten veel beter lopen dan Ati. Best jammer dat Nvidia overal deals mee wil sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken voor patches maar die zouden toch niet die strepen weg kunnen krijgen?
als ik ze in ut2k3 niet krijg als ik em voor het eerst opstart en alles er perfect uitziet en draait en dat afsluit en dan gun metal start en daar wel strepen/balken heb die afsluit en ut2k3 opstart en daar ook ineens strepen heb:? geldt trouwens ook voor black hawk down, daar heb ik ook die balken als ik gun metal opgestart heb :(

ik heb screenies gemaakt van die car paint demo van ati maar dat zijn .tga files moet ze eerst zien te openen :( dan post ik ze wel als er wat te zien is

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een plaatje en je kunt duidelijk zien wat er nu aan de hand is :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/AtiSushi00.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff schoppe hoor :)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Spel opnieuw instaleren helpt ook niet? En is het alleen bij dat spel of ook nog bij andere?

Verwijderd

Topicstarter
als ik dus mijn pc opstart en b.v. ut2003 speel is alles goed daarna black hawk down geen problemen, start ik dus gun metal op krijg ik artifacts. alles wat ik daarna doe heeft ook artifacts dus ook screenshot (is die ati demo met die auto erop) alles is fubar :(en dit is bij alles wat ik doe na gun metalgespeeld te hebben

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52
Dit vond ik met google
Note: Gun Metal requires NVIDIA hardware to run.
Dus dat spel kun je waarschijnlijk niet met een ati kaart spelen.

Verwijderd

Topicstarter
jawel
dan zou ut ook niet kunnen draaien daar krijg je ook dat logo met "Nvidia the way it's meant to be played" oid en ik heb gister ff een radeon 9600tx geprobeerd en dat werkte wel gewoon, ik heb denk ik gewoon een kaart met brak mem :( ff terug en geld terug vragen ik w8 wel op de 9800pro :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:46 ]

Verwijderd

lijkt mij geen brakke mem....als ut2k3 daarvoor het wel doet.....driver-probleem??? Schone installatie dan maar. Drivers van vorige kaart helemaal verdwenen??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows helemaal opnieuw geinstalleerd met laatste drivers alles vers bios geflashed van me moederbord etc etc het lijkt wel alsof hij te heet wordt gister nog eens geprobeerd ut2003 draait ongeveer een uurtje zonder gedoe gun metal begint al gek te doen na zo'n 20 minuten denk dat ik em ff omruil :) of zou ik wachten op de 9800pro....

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02

justifire

Shut up and squat !!

Lijkt mij een fout in de core.
Heb hier ook zo'n probleem (alias half-dooie-r9700)
Desktop is ok, start ik een spel allemaal blokken!!
Helaas geen garantie voor mij, had de koeler erafgehaald voor as en dus de garantie verloren.
Zou hem gauw omruilen, r9800 is niet zo gek veel beter dan 9700 maar wel weer duurder.
En volgens mij kan je hem niet omruilen voor een 9800??toch??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn geld terug en ik doe mijn quadro er weer in terug :P misschien dat ik als tussendoortje ff een gfx5200 haal :P eerst ff testen als hij langzamer is dan mijn quadro dan breng ik die ook weer terug :)
Pagina: 1