Shuttle SN41G2 en line-in probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 08:51

Stefano

Ondertitel Not Found

Topicstarter
Na wat gespit op GOT en amdmb en veeeuuul klikken door alle geluidsinstellingen ben ik wel mensen met hetzelfde probleem maar geen oplossing tegengekomen.

Ik ben een SN41G2 met TV kaartje aan het bouwen maar krijg helaaas met geen mogelijkheid de line-in aan de gang.

Via Soundstorm kan je instellen of je 2 of meer speakers wil gebruiken. Als je kiest voor meer speakers veranderen de line-in en mic (achter) in rear en basspeaker. Bij de keuze voor 2 speakers zou je dus over line-in en mic moeten beschikken, niet dus.

Het vreemde is dat de front mic wel werkt mits je onder advanced settings (master volume) voor alternate kiest. Heb je wel een lullig kabeltje lopen dus ik heb liever de line-in aan de gang.

Heeft iemand zijn line-in op een SN41G2 wel aan de gang?

BTW
Win XP Pro SP1
Nforce 2.03

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik heb last van hetzelfde probleem :( Ik heb de mic ingang ook niet eens aan de praat gekregen, als ik de alternate mic probeer hoor ik alleen een hoog gepiep/gekraak/ruis. Ik weet niet of het stekkertje misschien stuk is, de koptelefoonuitgang aan de voorkant doet het wel prima.

Ik heb ook al vanalles geprobeerd, maar de line-in en de mic doen helemaal niks bij mij. Het aparte is ook dat in de manual niks staat over een onboard line in, terwijl de driver wel beweert dat deze aanwezig is. Zou de SN41G2 soms helemaal geen line-in ondersteunen???

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Topicstarter
Lijkt me wel dat line-in ondersteund wordt, de kleur van de poort bijbehorend icoontje zijn behoorlijk éénduidig.

Ik denk dat we Shuttle eens lastig moeten gaan vallen, heb je dat al geprobeerd?

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Topicstarter
De line-in werkt idd niet:
http://www.nforcershq.com...?t=12926&highlight=sn41g2

De oplossing is zelf een kabel maken die de line-out van de tv kaart met de cd audio-in op het mb verbindt.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Das lekker, ik was aan het rondkijken voor deze sff, maar als dit zo is plaats ik wel een philips psc703 erbij voor de line-in. Het blijkt dus dat shuttle de aansluiting niet ontworpen heeft voor line-in (volgens een mailtje van hun helpdesk aan een sn41g2 gebruiker)

[ Voor 35% gewijzigd door Tele op 20-04-2003 12:30 ]

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Topicstarter
Ik moet het kabeltje nog maken maar denk dat het goed te doen is. Kwestie van rood/wit en aarde doorsolderen. Op de achterzijde is plaats (loze parallele poort) om de kabel naar binnen te leiden.

PS. Kabeltje werkt probleemloos

[ Voor 9% gewijzigd door Stefano op 23-04-2003 14:55 ]

Verwijderd

Ik heb gemaild met shuttle, ik krijg kostenloos een adapter kabel opgestuurd voor dit probleem.

Redeamer

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Stefano schreef op 20 April 2003 @ 09:25:
De line-in werkt idd niet:
http://www.nforcershq.com...?t=12926&highlight=sn41g2

De oplossing is zelf een kabel maken die de line-out van de tv kaart met de cd audio-in op het mb verbindt.
Hmmmm? Zo heb ik de boel dus, en m'n TV-kaart werkt nog steeds niet goed. :(

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

nee dan toch contact met shuttle op, mailen vanaf de site, heb ik ook gedaan, binnen een dag bericht terug, en ze sturen mij de oplossing gewoonop.

Redeamer
Pagina: 1