Een simpele portforward bij mijn nieuw aangeschafte Draytek Vigor 2600We werkt niet. Ik probeer de poorten 25, 80 en 1723 te forwarden naar de server in het interne netwerk, echter, deze poorten zijn vanaf het internet niet te bereiken. Vanaf het interne netwerk overigens wel.
De IP adressen zijn:
Draytek: 10.1.10.1 / 255.0.0.0 - versie 2.3.2(H)
Server: 10.1.10.2 / 255.0.0.0 - Exchange Server 2000
Vanuit het interne netwerk kan ik gewoon telnetten naar poort 25.
Vanaf het internet kan ik niet telnetten naar poort 25.
Ik krijg gewoon timeouts vanaf het internet. Hetzelfde is het geval bij poort 80.
Voorheen gebruikte ik een aparte Winroute machine, welke de poorten wel gewoon netjes doorstuurde. Ook is de Draytek al omgeruild omdat de vorige is gecrasht (deze wilde overigens ook niet forwarden) dus het lijkt me sterk als de Draytek het probleem is.
Ik heb enkele screenshots gemaakt van de portforward en de telnet sessie vanaf het interne netwerk.

De screenshots zijn vanaf het interne netwerk gemaakt. Vanaf het internet krijg ik dus timeouts. Zelfs www.grc.com geeft aan dat de betreffende poorten "Stealth" zijn.
Mijn vraag: waarom doet mijn portforward het niet?
De IP adressen zijn:
Draytek: 10.1.10.1 / 255.0.0.0 - versie 2.3.2(H)
Server: 10.1.10.2 / 255.0.0.0 - Exchange Server 2000
Vanuit het interne netwerk kan ik gewoon telnetten naar poort 25.
Vanaf het internet kan ik niet telnetten naar poort 25.
Ik krijg gewoon timeouts vanaf het internet. Hetzelfde is het geval bij poort 80.
Voorheen gebruikte ik een aparte Winroute machine, welke de poorten wel gewoon netjes doorstuurde. Ook is de Draytek al omgeruild omdat de vorige is gecrasht (deze wilde overigens ook niet forwarden) dus het lijkt me sterk als de Draytek het probleem is.
Ik heb enkele screenshots gemaakt van de portforward en de telnet sessie vanaf het interne netwerk.

De screenshots zijn vanaf het interne netwerk gemaakt. Vanaf het internet krijg ik dus timeouts. Zelfs www.grc.com geeft aan dat de betreffende poorten "Stealth" zijn.
Mijn vraag: waarom doet mijn portforward het niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 20:34 ]