[Autocad 2004] Wie al gebruikt en wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Zoals de topic al aangeeft?
Wie heeft de nieuwste versie van Autocad al gezien/gebruikt?
en heeft hij echt meer mogelijkheden/functies als 2002?
M.a.w. is het de moeite waard om 2002 te vervangen voor 2004?

[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 05-04-2003 20:30 ]

Verwijderd

Ik heb een paar kleine dingen ermee gedaan ik vind m wel iets beter, maar ik kan je niet zeggen of ie meer en betere mogelijkheden heeft

Verwijderd

meer opties in kleur is wel fijn en de hatch opties zijn iets beter geworden alleen ik ben echt fel tegenstander van 'opgegeilde' icoontjes zoals ook photoshop ze heeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/aheuvelman/opgeilicon.gif dat bedoel ik dus

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 20:45 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

gebruik nog steeds 2000 versie. Vindt dit de fijnste.

Van 2000 naar 2002 zijn paar tooltjes wegghaald om weer apart te verkopen.
Van 2002 naar 2004 zijn zeker tooltjes weer weggehaald om weer apart te verkopen.
Fijn voor autodesk (krijgen ze meer geld), maar voor gebruikers & (kleine) arch. en tekenburo worden wij niet wijzer van.

Kan geen changelog vinden bij hun website, dus weet niet wat voor buxfixes hebben ze opgelost. Ze prijzen hun product met [c]verbeterde[/c] functies? Wat zijn dat dan? Hun web interfaces zijn wel flink uitgebreid zal zijn, en leuke/ mooie icoontjes. Maar daar heb ik nix aan. Verder heb ik helaas geen ervaring want het is nog niet officieel ge-released in NL.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Ik kan niet wennen aan die blauwachtige icoontjes en 2004 heeft weinig nieuws te bieden. Wel vervelend is dat ik steeds met plotproblemen te maken heb. Ofwel ik krijg meldingen dat het papierformaat van de aplicatie niet overeenkomt met de plotter, ofwel Acad crashed. Bij 2002 loopt alles perfect met dezelfde drivers voor de HP650C plotter...

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 10:11
Hij werkt wel lekker, maar ik vindt het wel erg jammer dat je niet meer kan op slaan als autocad 14 want dat is volgens mijn nog steeds de meest gebruikte versie.

Teteringen

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Arie26 schreef op 09 May 2003 @ 16:12:
Hij werkt wel lekker, maar ik vindt het wel erg jammer dat je niet meer kan op slaan als autocad 14 want dat is volgens mijn nog steeds de meest gebruikte versie.
en hier zit niet ergens zo'n applicatie verstopt op de CD om de rotzooi te exporten naar 14 (of nog lager... mn pa tekent nog in 12...) ?? Van mij van enorm belang namelijk....

Deze plek is te koop.

Verwijderd

je kunt gewoon alle dwg's saven als acad 12 DWG of DXF hoor, gewoon save as > en dan het drop down menu gebruiken

(edit, alleen als acad 12 DXF dus maar dat moet gewoon prima te lezen zijn door acad 14)

plaatje ter verduidelijking :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/aheuvelman/acad.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 01:16 ]

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
als je een geimporteerde tekening nog eens veranderd krijg je een melding dat die tekening is veranderd en of je de veranderingen wil overnemen. De opgegeilde iconen. Een aantal extra functies die ps7 ook heeft. De toolbars ctrl-1/3 en ctrl 0 voor fullscreen. De transparency van de toolbars die je kan instellen. Het delen van tool pallets etc....
rechtermuisknop was eerst nog altijd enter, dit kan je nu timecontrolled instellen op menu.
Plaatjes die je kan moven naar de front of back etc...

Het met 35% sneller inladen van tekeningen vooral grotere dan.
Het handige reference manager, waarme je kan zien welke types objecten etc.. je in een tekening hebt gemaakt. Alles kan je ermee op een rijtje zetten.

Ja ik heb net seminar gehad en ben nu lekker aan het werk op een student license autocad 2004.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 20:41:
alleen ik ben echt fel tegenstander van 'opgegeilde' icoontjes zoals ook photoshop ze heeft.
Heb ik niet zo'n problemen mee, ik gebruik die 'knoppen toch' niet. Ik heb (bijna) alle toolbars uitstaan en werk met de 2-letterige commando's :)

Verwijderd

Voor een netwerkbeheerder is AutoCAD 2004 fantastisch, want gebruikers hoeven eindelijk niet meer superuser te zijn op hun local machine :)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:52:
Voor een netwerkbeheerder is AutoCAD 2004 fantastisch, want gebruikers hoeven eindelijk niet meer superuser te zijn op hun local machine :)
als netwerkbeheerder op een school zit je toch wel ff
Als je in je hele netwerk win98 draait :|
Een systeembeheerder zou het wel werkende krijgen maar zodra ze gebruik willen maken van support is het gedaan. Die krijgen ze niet. Autodesk levert alleen support als het draait op NT based OS

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Tja, die fullcolor knopjes zijn niet echt nodig. Ik gebruik hier nu AutoCAD LT 2004. Sinds versie 2000 biedt die eigenlijk al alles wat ik er mee wil doen. Ik moet nog eens echt kijken wat er allemaal verbeterd is...

Verwijderd

autocad 2004 heeft volgens mij in vergelijking met 2002 wel voordelen 2002 werkte niet vlekkeloos onder XP home, alleen Pro werd via Autodesk aangeprezen.
Bij 2004 is dit met beide t geval, en 2002 is wel een veel gebruikte versie op scholen enzo, ik kom regelmatig op scholen en daar blijkt dat de meeste leerlingen op 2002 tekenen en niet meer op eerdere releases
Pagina: 1