[soundcards] line-in a > output b

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik heb de voorbije 2 uren een massa draadjes doorlopen die ik in de search te zien kreeg, maar die boden geen oplossing voor mijn probleem.
Het gaat over 2 geluidskaarten in m'n systeem, die beiden perfect werken.

Geluidskaart A is m'n onboard geluid van m'n Asus A7N8X Deluxe. Hieraan hangen m'n surround speakers. De line-in hiervan gebruik ik voor m'n tv-tuner.

Geluidskaart B is een SB Live Player 5.1. Deze gebruik ik voor m'n hoofdtelefoon (hoef ik gewoon te kiezen welke geluidskaart ik als output wil. Zo hoef ik niet elke keer als ik met m'n hoofdtelefoon wil luisteren allerlei instellingen te veranderen (van 5.1 > hoofdtelefoon) en kabels versteken.

In de buurt van m'n pc heb ik m'n TV staan met m'n stand-alone DVD-speler.
Nu wil ik het geluid van m'n DVD-speler op de speakers van m'n PC krijgen.
Maar ... de enige line-out die vrij is ... is die van de SB Live. Dus als ik DVD afspeel krijg ik het geluid te horen op m'n hoofdtelefoon.

M'n vraag is nu, of het mogelijk is, om het geluid wat de line-in binnen gaat van B direct te kunnen beluisteren op geluidskaart A. Dit gaat perfect als je het eerst opneemt met B als opname-apparaat en A als afspeelapparaat. Is het nu enigzins mogelijk om dit te doen (dus line-in B horen op speakers B) ?
De kans lijkt me vrij klein (heb er nergens iets over gevonden) omdat de line-in op een geluidskaart volgens mij op de kaart zelf al doorgelust wordt naar de output van diezelfde kaart.
Daarom dacht ik dat er misschien een software-matige oplossing voor zou kunnen zijn.
Intern doorlussen gaat ook niet, daar er enkel input-aansluitingen zijn (buiten de SP/DIF).

In de search vond ik enkel vragen of het überhaupt mogelijk is om 2 geluidskaarten in 1 systeem te hebben (dit is dus geen probleem bij mij, werkt perfect).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Kan het niet met total recorder? Dan bind je software matig ook een input en een output aan elkaar

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Dat binden gaat precies alleen maar om te recorden (zoals je met elk fatsoenlijk soundproggie kan). Ik hoor het nog altijd niet op m'n speakers.
Ook vindt m'n 5.1 die driver niet zo fijn.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat jij wilt is intern tussen verschillende kaarten en sounddrivers routen. Dit kan tot nu toe alleen bij de wat duurdere studiokaarten. Daar heb je deze mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiotrak.de/images/directwire/dw08.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
jadjong schreef op 06 April 2003 @ 12:39:
Wat jij wilt is intern tussen verschillende kaarten en sounddrivers routen. Dit kan tot nu toe alleen bij de wat duurdere studiokaarten. Daar heb je deze mogelijkheden:
[afbeelding]
dat bedoel ik dus inderdaad :)

Er zijn hier geen soort universele drivers voor waarmee hetzelfde valt te doen ?

Of is het misshcien mogelijk om een gewone stereo jack te maken aan zo'n kabeltje waarmee je je cd-speler in je kast aansluit ?

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Even een update (beetje laat wel) zodat ze er in de search misschien nog wat aan hebben :)

Ik heb dus gewoon een oud stereo-jack kabeltje (male -> male) genomen.
Daar heb ik dan 1 stekkertje af geknipt.
Ik heb een cd-kabeltje voor pc genomen.
Daar heb ik dan 1 stekkertje af geknipt.
De 2 "kale" uiteindes (met 3 kabeltjes elk) heb ik dan aan elkaar gesoldeerd.

Nu gaat het geluid gewoon op de interne cd-aansluiting van m'n moederbord. Werkt perfect :) (al was het even schrik hebben of ik m'n mobo niet ging opblazen :D )

Pagina: 1