[p4 3,06ghz] Hoe beste te koelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb al meerdere dingen onder zocht reviews gelezen en noem maarop. Dus dat is al gebeurd.

Ik heb op moment een p4 3,06ghz @ 3,52ghz nou is mijn vraag hoe ik hem het beste nog hoger kan krijgen? Er zit een standaard intel cooler op in een thermaltake xaser3 v2000a kast hij is op het moment 41 graden en der staan wel wat programma's open dus niet echt idle zeg maar.

Vcore Volt = 1.7volt
Agp Volt = + 0,1volt

Verder staat fbs nu op 153mhz.

Mijn vraag is dus 1 iemand een idee voor een goeie cooler ? ipv van standaard intel ding. en 2 wat is er nog meer mogelijk om hem hoger te krijgen?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
DIe nieuwe van zalman, die 7000CU is goed en stil.

Maar als je echt stuk verder wilt komen: waterkoeling

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De temperatuur is op dit moment niet het probleem. Als je hem 0,46ghz overgeklokt hebt en de temperatuur van de processor is 41 graden Celcius en je kan niet verder, ligt het iig niet aan de temperatuur, die is laag genoeg. :)

Wellicht zou je kunnen proberen de memory timings wat omlaag te gooien (in de zin van langzamer), om verder te komen, er van uitgaande uiteraard dat het puur om het aantal mhz'en gaat, en niet om de snelheid in zijn totaal. Dan zou je de beste combinatie moeten vinden tussen geheugen timings en FSB.

Verwijderd

De vulcano 9 van thermaltake of
De SLK natuurlijk :) (let hierbij wel op het geluid }) )
Als je nog een redelijk budget hebt kan je ook nog altijd gaan waterkoelen eventueel...

Verwijderd

fbs>fsb

zalman 7000 cu dinges
(zoek zelf maar exacte typenummertje)

• WeAreLegion
  • Niet online
Waterkoeling kan altijd nog :) is opzich niet echt nodig met die kast :)

en soulie iedereen kan typfout maken :P . Maar goed ik zal eens even kijken naar die coolers. Hij loopt verder redelijk stabiel. Maar jah kan altijd hoger zeg maar. En heb er pas gister arctic silver 3 op gedaan en dat heeft ook 72 uur nodig om goed in te werken dus moet ook daar nog even op wachten. Ik zat zelf te denken aan de spark7 van thermaltake iemand daar ervaring mee? heb er niet zoveel overgelezen op GoT

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In volgorde van érg goed koelen -> minder goed koelen.

Prometia Phase-Change koeling (-50 op het koelblok)
Waterkoeling (Kamertemperatuur + 5-10 graden haalbaar -> 25 graden)
Een alpha (die dan ook wel wat geluid maakt)
Boxed cooler (Minder geluid & koeling)

Trouwens, een scherpe temperatuurdaling zorgt er wel voor dat je verder over kunt klokken.

• WeAreLegion
  • Niet online
Aha .. ik heb gekeken naar die nieuwe zalman 7000 cu en lijkt me wel goeie cooler. Er zijn 2 versies 1 van geheel koper en 1 van koper en alluminium. Ik ga er vanuit dat die koppere beter is :) omdat dat beter geleid in het algemeen.

Ik krijg hem op moment niet hoger dan 3.52ghz (stabiel dan) dan draait hij verder als een trein en is niet warm. Maar goed ik denk dat ik betere koeling nodig heb op me pc wil ik hem hoger krijgen. Die heat spreaders voor op je DDR geheugen werkt dat ook nog een beetje of niet ? ik heb het wel op me sdram zitten in me ouwe dual 1,1ghz :) en dat werkte opzich wel redelijk.

Ik heb nu in gedahcten Zalman 7000cu / Thermaltake Spark7.

Dat prometia phase change ? zit toch helemaal in kast in gebaken? en is niet los verkijgbaar of heb ik dat fout? ik heb namelijk net zo nieuwe Xaser3 kast gekocht :) en ik ben niet van plan weer een neiuwe kast te kopen :)

Oh nog iets .. iemand hier ervaring met dat SubZero system van Thermal Take?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 11:33
Ik heb een 3.06ghz met een thermaltake wc setje.
Wordt max 40 graden.
Voltage is 1.6 en hij loopt nu op 3.5
Hij boot makkelijk op een hogere fsb alleen dat vindt mijn scsi kaart minder.
Moet nog ff spelen met agp/pci lock op een p4g8x

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah hij word hier wel warmern als ik wat doe dat wel. Maar hij draait verder prima. Dat een processor warm word tijdens gamen ofzo vind ik niet erg dat hoort er gewoon bij.

Is deze cooler wat ? http://www.coolermaster.c...tegory_id=1&product_id=15
lijkt mij namelijk wel een ontzettend goed ding

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 05 April 2003 @ 22:15:
Aha .. ik heb gekeken naar die nieuwe zalman 7000 cu en lijkt me wel goeie cooler. Er zijn 2 versies 1 van geheel koper en 1 van koper en alluminium. Ik ga er vanuit dat die koppere beter is :) omdat dat beter geleid in het algemeen.

Ik krijg hem op moment niet hoger dan 3.52ghz (stabiel dan) dan draait hij verder als een trein en is niet warm. Maar goed ik denk dat ik betere koeling nodig heb op me pc wil ik hem hoger krijgen. Die heat spreaders voor op je DDR geheugen werkt dat ook nog een beetje of niet ? ik heb het wel op me sdram zitten in me ouwe dual 1,1ghz :) en dat werkte opzich wel redelijk.

Dat prometia phase change ? zit toch helemaal in kast in gebaken? en is niet los verkijgbaar of heb ik dat fout? ik heb namelijk net zo nieuwe Xaser3 kast gekocht :) en ik ben niet van plan weer een neiuwe kast te kopen :)

Oh nog iets .. iemand hier ervaring met dat SubZero system van Thermal Take?
Volgens mij is het ook los te koop alleen bijzonder duur. Iets van 600 Euro en dan krijg je zo'n bak die je onder je kast moet zetten. In ieder geval niet voor jou aan te raden denk ik, tis meer voor de diehards.

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou heb er redelijk wat voor over :) .. maar 600 euro gaat me iets te ver :D..

maar goed ben nu aan het kijken voor die water koeling van thermaltake of eengoeie cooler die nieuwe van zalman bijvorobeeld. HIj word 63 graden als ik een spel speel bijvorbeeld. Weet niet of dat normaal is. hij trekt natuurlijk wel veel stroom meer dan andere processors

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 06 april 2003 @ 00:14:
Nou heb er redelijk wat voor over :) .. maar 600 euro gaat me iets te ver :D..

maar goed ben nu aan het kijken voor die water koeling van thermaltake of eengoeie cooler die nieuwe van zalman bijvorobeeld. HIj word 63 graden als ik een spel speel bijvorbeeld. Weet niet of dat normaal is. hij trekt natuurlijk wel veel stroom meer dan andere processors
63 graden is niet echt bevoordelijk nee, tis wat aan de warme kant. Ik zou inderdaad aan wat serieusere cooling denken en watercooling zou een goede oplossing zijn, kijk is op www.ocshop.nl

• WeAreLegion
  • Niet online
Yeps heb ik ook rond gekeken. Maar jah .. aan andre kant heb ik wel zo iets tis wel een 3,5ghz :) die geven gewoon warmte want idleis hij 37 en dat valt dan wel weer mee :).

ik zal wel even rond gaan spitten :) en anders koop ik gewoon goeie fan er op in plaats van standaard intel cooler. Er zitten 7 fans in me kast. Waarvan 5 bij me processor om daar airflow teregelen.

Verwijderd

ANdrode schreef op 05 April 2003 @ 21:07:
In volgorde van érg goed koelen -> minder goed koelen.

Prometia Phase-Change koeling (-50 op het koelblok)
Waterkoeling (Kamertemperatuur + 5-10 graden haalbaar -> 25 graden)
Een alpha (die dan ook wel wat geluid maakt)
Boxed cooler (Minder geluid & koeling)

Trouwens, een scherpe temperatuurdaling zorgt er wel voor dat je verder over kunt klokken.
Prometeia is echt geen -50 graden op het koelblok de temp bij mij is altijd -41 graden en dat is uit de compressor!

• WeAreLegion
  • Niet online
och die 9 graden :P wat maakt het uit. Heb er toch geen geld voor. probleem is dat je zooooveeel verschillende meningen/ervaringen hoort dat je niet meer weet wat noug oed is of niet :)

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 06 April 2003 @ 00:30:
och die 9 graden :P wat maakt het uit. Heb er toch geen geld voor. probleem is dat je zooooveeel verschillende meningen/ervaringen hoort dat je niet meer weet wat noug oed is of niet :)
Prometeia is tot nu toe het beste wat je als consument kant en klaar kan kopen... qua prestaties!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja maar zoals ik al zei :) ik heb net een Xaser3 kast gekocht waar ik ontzettend tevreden over ben. Alleen werkt die intel cooler niet zoals ik wil. Dus of ik koop een goeie fan. of water cooling :).. en nou ben ik al even tijdje op onderzoek uit geweest. Maar ik wil ook meningen hoor van mesnen die er mee te maken heb gehad zeg maar

Verwijderd

Ja ik ben ook benieuwt... wil ook die zalman gaan kopen en heb ook een p4-3ghz
op een asus p4c800 maarja ben gewoon ook benieuwt zijn er al mensen met hetzelfde die het hebben geprobeert?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik zelf heb maar een 2Ghz P4tje ...en zo'n Zalman en die zalman 7000 serie is heerlijk stil en nog beter..ongeloofelijk goed in koelen.....echt extreem goed ik koelen, het heeft mij de zomer door gebracht met temperaturen onder de 40 graden ( vaak rond de 35 enzo ) terwijl ik permanent 100% load heb.... ( distributed.net )

En dat voor een zalman....wauw!

En nee, ik overclock niet maar...ik weet dat het erin zit, nog op een paar onderdelen actieve koeling hangen ( zoals geheugen ) en ik kan goed gaan overclocken! En die paar laatste onderdelen zitten al in de planning!

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 27-08-2003 03:49 ]

There is no place like ::1

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:36

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb zo'n vermoeden dat je niet meer hoger komt. Een andere koeler zorgt meestal voor een paar graadjes, maar aan de temp ligt het niet bij jou.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Paul C
  • Laatst online: 13-02 11:46
Als je een keer een echte goede stress temp van de processor wilt weten moet je ff een paar uurtjes D.net client draaien: http://www.distributed.net/download/ (Btw. naderhand kun je hem ook gerust blijven draaien >:) )

Ennuh heatspreaders op je geheugen zal niet nodig zijn omdat je PC2700 hebt wat standaard een FSB166 aan kan, maar daar in tegen heb jij volgens mij je nortbridge wel een beetje over het hoofd gezien. Deze kan het soms ook behoorlijk warm krijgen bij overclock acties!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
M'n P4 2.6G wordt denk ik zo'n 40-45gr met een Alpha/PAPST (met fanmate) combo.
Temp vind ik niet zo belangrijk, alles onder de 60 vind ik goed, noise vind ik belangrijker.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Mijn 2,4@3,1 Ghz loopt al zo'n 9 maanden op de standaardkoeler met standaard voltage zonder problemen.

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 05 april 2003 @ 22:15:

Ik heb de zalman gekocht ter vervanging van de thermaltake. De thermaltake mag wel goed koelen, maar het lawaai is echt te erg. De zalman koelt volgens mij beter en is bijna niet te horen. De Alpha is ook goed (zit op m'n AMD). Alleen moet je daar een nog een fan bij kopen. Ik geloof wel dat je een Alpha Pal hebt voor AMD (8045) en eentje voor P4 (8942).

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb dus waterkoeling (Asetek set) en de CPU is op volle 100% gebruik (HT staat aan dus programma´s die geen support hebben voor HT die gebruiken maar 50% van je CPU) 56 graden, idle is ie 42 graden, ik kan dit niet echt laag noemen maar ik heb gehoord dat met die standaard koeler de temp wel over de 60 graden komt.

Ik heb niks overgeklokt alles loopt gewoon standaard (533 mhz FSB en RDram op 4x)

• pisart
  • Niet online
Lennieboy83 schreef op 27 August 2003 @ 15:56:
Ik heb dus waterkoeling (Asetek set) en de CPU is op volle 100% gebruik (HT staat aan dus programma´s die geen support hebben voor HT die gebruiken maar 50% van je CPU) 56 graden, idle is ie 42 graden, ik kan dit niet echt laag noemen maar ik heb gehoord dat met die standaard koeler de temp wel over de 60 graden komt.

Ik heb niks overgeklokt alles loopt gewoon standaard (533 mhz FSB en RDram op 4x)
Die temp lijkt me echt niet normaal, zelfs al is het een kant en klaar setje :?
Heb je de cpu koelblok hard genoeg vast geschroeft?

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Yep, ik heb nu de kamer heel erg gekoeld met buitenlucht en nu is ie maximaal 54 graden, het hangt dus echt van het water af, vergeet trouwens niet dat er ook een VGA blokje tussen zit ;)

Vroeger met mn 2,4 Ghz B stepping werd ie maximaal 44 graden, maar er wordt ook over die 3.06 ghz wel gezegd dat ze heethoofden zijn en volgens mij klot dat ook wel.

Verwijderd

pisart schreef op 27 August 2003 @ 18:36:
[...]

Die temp lijkt me echt niet normaal, zelfs al is het een kant en klaar setje :?
Heb je de cpu koelblok hard genoeg vast geschroeft?
Kan best kloppen die temp want die asetek setjes vallen best tegen jammer genoeg.

• pisart
  • Niet online
Spijtig om dat te horen. Ik had dan toch beter verwacht van Asetek. :?
Ik zal is ne review of 2 lezen :)
edit:

De waterchill lijkt me toch redelijk te presteren. ik heb 2 reviews gevonden die er toch positief over waren: http://www.vr-zone.com/reviews/Cooling/WaterChill/ en http://www.ocprices.com/i...134&page=1&action=reviews.

[ Voor 55% gewijzigd door pisart op 27-08-2003 19:35 ]

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

WeAreLegion schreef op 06 April 2003 @ 00:46:
Ja maar zoals ik al zei :) ik heb net een Xaser3 kast gekocht waar ik ontzettend tevreden over ben. Alleen werkt die intel cooler niet zoals ik wil. Dus of ik koop een goeie fan. of water cooling :).. en nou ben ik al even tijdje op onderzoek uit geweest. Maar ik wil ook meningen hoor van mesnen die er mee te maken heb gehad zeg maar
Wow, wel erg breed. Goeie fan, of waterkoeling....of... enz ;). Als je daar naar wil gaan zoeken, kan je het beste met een meer gerichte topicstart komen, aangezien er hier anders honderden koel-oplossingen genoemd gaan worden, wat niet erg behulpzaam zal zijn. Om dat te voorkomen, zou ik zeggen, lees wat reviews over high-end P4 luchtkoelers, en waterkoeling-sets. Gebruik ook de search op GoT binnen DOC, dan zullen er enkele zeer handige topics hierover uit komen.

Voordat het nog meer een opsomming gaat worden van allerlei koelers of waterkoeling, gaat deze dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.